וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין מצטרף לסער: נתניהו הרס את הליכוד, הולכים לבחירות בגלל משפטו

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 10:47

שר ההשכלה הגבוהה ומשאבי המים התפטר מתפקידו ויסיים את דרכו במפלגה אחרי 12 שנים. במסיבת עיתונאים של מפלגת תקווה חדשה, תקף בחריפות את ראש הממשלה: "השיקולים האישיים התערבבו בקבלת ההחלטות וגברו על השיקול הלאומי". הליכוד: "עברת בגלל שלא קיבלת ג'ובים"

בווידאו: אלקין התפטר מתפקידו ומצטרף לגדעון סער/צילום: אל ימאמה, עריכה: אסף דרורי

שר ההשכלה הגבוהה ומשאבי המים, זאב אלקין, עזב הערב (רביעי) את הליכוד והצטרף למפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה. בהצהרה לתקשורת שנשא אחרי שהגיש את התפטרותו מהממשלה, תקף אלקין בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הבחירות באות בעקבות הסתבכותו המשפטית. הוא חבר הליכוד השלישי שעוזב למפלגתו של סער אחרי מיכל שיר ושרן השכל, שכבר התפטרו מהכנסת בימים האחרונים.

"כבר שנים אחדות אני צועד לצדו של נתניהו, כיו"ר הקואליציה, כשר בממשלתו, ליוויתי אותו בצמתים המורכבים ביותר", אמר בהצהרה לתקשורת לאחר 12 שנות חברות בליכוד. "אני מעריך אותו מאוד ואת תרומותו העצומה למדינה, אבל לצערי בשנתיים האחרונות ובמיוחד בתקופה האחרונה אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים ושל סביבתו הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בקבלת ההחלטות".

"אדוני ראש הממשלה, אני מכיר אותך היטב ויודע שאתה צופה בנו. אתה יודע את האמת הפשוטה. לקחת משיקולים אישיים את כל המדינה לבחירות רביעיות מיותרות תוך שנתיים, בחירות הזויות", הוסיף.

הצהרה של זאב אלקין על הצטרפותו למפלגת תקווה חדשה, 23 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
"איני יכול עוד לשמש שר בממשלת נתניהו". אלקין, הערב/צילום מסך, ללא

אלקין המשיך בפנייתו לנתניהו, וטען שהסיבה לבחירות היא ניסיונו להשפיע על המינויים הבכירים. "אתה יודע את האמת, אנחנו הולכים לבחירות ההזויות האלה בגלל רצונך להשפיע על בחירת פרקליט המדינה והיועמ"ש ובשביל התקווה שלך לחוק צרפתי. אינני יכול עוד להמשיך לשמש שר בממשלתך ולשאת באחריות הקולקטיבית למעשיך".

הוא הוסיף כי "ההתפטרות מהליכוד כואבת לי הרבה יותר מההתפטרות מהממשלה. אני מחזיר לתנועת הליכוד את המנדט ששייך לה ואתפטר מחר מהכנסת, אבל אתה אדוני ראש הממשלה הרסת את תנועת הליכוד והבאת לתוכה אווירה של פולחן אישיות ופחד להביע ביקורת. הרסת את תנועת הליכוד, הם מפחדים ממך ומהאווירה שיצרת".

"ריסקת את הדמוקרטיה התנועתית, אינני יודע אם תקיים פריימריז אבל גם אם כן אין לזה משמעות. אתה מצפצף על תוצאות ההכרעה הדמוקרטית של הליכוד, חברי תנועה בכירים נשארו מחוץ למעגל ההשפעה. כשאתה צריך אין לך בעיה להבטיח לחברים ולשותפים לפעילים ולאזרחים ושוב ושוב ולצפות שישכחו שרימית אותם ושוב יאמינו. גם עכשיו אתה בונה על נפתלי בנט שישכח את כל הפעמים שרימית אותו ואחרי הבחירות יציל אותך מהמשפט והתבוסה", המשיך אלקין.

עוד בוואלה!

לפני פיזור הכנסת: הנקמה של הליכוד בגדעון סער

לכתבה המלאה
גדעון סער 17 בפברואר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
מצטרפים חדשים. גדעון סער במליאת הכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

קודם לכן, העביר ביקורת נוספת על נתניהו במכתב עזיבה ששלח לו. "לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות, שמשמעותם לעיתים קרובות קריטית עבור מדינת ישראל ואזרחיה", כתב.

לדבריו, "כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה מקרוב אני מודאג יותר ויותר, והאמון שלי בך ובכנות כוונותיך נסדק יותר ויותר. השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר".

לקריאת המכתב המלא לנתניהו

מכתב ההתפטרות של השר זאב אלקין מהממשלה-2. ללא, צילום מסך
מכתב ההתפטרות של אלקין/צילום מסך, ללא

סער בירך על הצטרפותו של אלקין. "אני מכיר היטב את זאב שנים רבות כאחד מנבחרי הציבור האיכותיים ביותר, החכמים ביותר והערכיים ביותר בזירה הפוליטית שלנו", אמר. "השר אלקין עבר מסלול ציבורי מרשים וביצע תפקידים רבים ומגוונים בכנסת ובממשלה, וניסיונו עשיר במיוחד. החלטתו האחרונה מעידה על יושרו, יושרתו ואומץ ליבו. זאב יכהן כסגני כיו"ר תקווה חדשה וכשותף בכיר בהובלת התנועה והמדינה".

הליכוד: "מכתב רצוף שקרים"

בליכוד מסרו בתגובה כי "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג'וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), השיב ביקורת לחברו למפלגה לשעבר. "הופתעתי מאוד מדבריו", אמר. "כמי שהיה שותף ללא מעט משאים ומתנים, השר אלקין גם יודע היטב ששום עניין שנוגע לחסינות האישית של ראש הממשלה לא היה מעולם תנאי במשא ומתן קואליציוני כלשהו".

לוין טען כי "דווקא השר אלקין הוא שמעדיף את השיקול האישי על פני הנאמנות לדרך. במקום לחזק את דרישת הליכוד לשינויים יסודיים במערכת המשפט, הוא תוקף דרישה זו וחובר לאותם אלה שמבקשים להנציח את הליקויים הקשים הקיימים במערכת המשפט ובתהליך המינויים בה".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "לא עוזבים בית".

רה"מ נתניהו בהצהרה מהכנסת, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"השיקולים האישיים תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בקבלת ההחלטות". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

שר המשפטים אבי ניסנקורן מסר בתגובה: "‏חסינות, חוק צרפתי, השפעה פסולה על זהות פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. גם אלקין מוכיח בדבריו היום על מה אני נאבק. על יסודות שלטון החוק במדינת ישראל. במאבק הזה אין ברירה אלא לנצח".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ תקף את אלקין. לדברי הורוביץ, "‏במשך שנים האנשים האלה, כמו אלקין, הכשירו כל שרץ והסבירו כל גחמה מלוכלכת של ביבי. ופתאום הם מתוודים שהכול היה רקוב ועלוב? ‏זה אומר שהם שיקרו לציבור במשך שנים. למה להאמין להם עכשיו שהם גילו את האור? אם היית שותף לכל הרוע הזה, אז לך הביתה".

מטרותיו של סער

מפלגתו של סער נרשמה ביום חמישי שעבר אצל רשם המפלגות, לקראת התמודדותה בבחירות הקרובות, תחת השם "תקווה חדשה - אחדות לישראל". מאז פרישת סער מהליכוד, חברו אליו גם חברות הכנסת מהליכוד, יפעת שאשא-ביטון, שרן השכל ומיכל שיר, וחברי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר.

המפלגה פרסמה בשבוע שעבר את מטרותיה, בהן פעילות למימוש זכויותיו הטבעיות וההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל, ביסוס זהותה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, שמשטרה דמוקרטי, הגנה על ערכיה כמדינת הלאום של העם היהודי השומרת על זכויות אדם ונוהגת שוויון זכויות פרט ופיתוח הארץ ועידוד ההתיישבות והחקלאות בגליל ובנגב, בשומרון וביהודה, ובשדרה המזרחית - מרמת הגולן, לאורכו של הירדן והערבה בואכה אילת.

מטרות נוספות שהציבה לעצמה המפלגה הן קידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל, כלכלה חופשית תוך הבטחת הזדמנות הוגנת לכל ומחויבות לערבות הדדית וקידום מערכת החינוך והפיכתה למערכת חינוך מהמובילות בעולם תוך מתן דגש על מצוינות, צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכל ילד, העצמת מעמד המורה והמחנך בחברה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully