וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הודיע על התמודדותו לראשות הממשלה: "הגיע הזמן לשינוי"

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 10:52

יו"ר ימינה פתח את קמפיין מפלגתו לבחירות 2021, והודיע כי בכוונתו להחליף את נתניהו. הוא מתח ביקורת על מדיניות ראש הממשלה במהלך משבר הקורונה, אך סירב להתחייב כי לא ישב עמו: "כשאנשים רעבים, ביבי לא מעניין, המדינה מעניינת". בליכוד תקפו: "נאום מבולבל וטרחני"

בווידאו: בנט הכריז על התמודדותו לראשות הממשלה/צילום: גו לייב, עריכה: אסף דרורי

יו"ר ימינה נפתלי בנט הכריז הערב (רביעי) כי הוא יתמודד בבחירות הקרובות על ראשות הממשלה. יום לאחר פיזור הכנסת ה-23, אמר בנט כי "נתניהו עתיר זכויות אך ברגע האמת, בזמן שהיינו צריכים אותו יותר מכול, הוא פשוט לא היה שם. עלינו להודות לו על שנים של עשייה, אך צריך להתקדם הלאה".

"הגיע הזמן לשינוי", הכריז בנט, ועקץ את גדעון סער, שמפלגתו החדשה מתחזקת בסקרים לעומת ימינה. "זה גם לא הזמן לעוד מפלגות שקמו רק כדי להגיד 'מי לא' במקום להתוות דרך של 'מה כן'. ישראל חייבת מנהיגות חדשה. לכן, הערב, אני עומד פה בפניכם, ומודיע שאני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל, כדי להביא סוף סוף את השינוי. כדי שלישראל תהיה מנהיגות שרואה את האזרחים ולא את עצמה".

על אף הכרזתו, יו"ר ימינה סירב לומר אם יישב בממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה מדהים", אמר. "הפוליטיקאים והתקשורת בטוחים שעם ישראל קם בבוקר ושואל כן או לא ביבי. זו לא השאלה החשובה. כשאנשים רעבים, ביבי לא מעניין, המדינה מעניינת".

נפתלי בנט מכריז על מועמדותו לראשות הממשלה, 23 בדצמבר 2020. אורי כהן, אתר רשמי
מכוון לראשות הממשלה. בנט, הערב/אתר רשמי, אורי כהן

בנאומו תקף בנט את מדיניות הממשלה במהלך משבר הקורונה. לדבריו, "סגר זה הפתרון הקל, הפתרון של העצלנים, אבל הוא הרסני. לצערי, נתניהו בחר לגנוז את התכנית ומניעיו עמו. וכך התגלגלנו לתוך קונספציית הסגרים הבלתי נגמרים".

בהמשך דבריו, הסביר על הממשלה שברצונו להקים. "הממשלה שנקים תהיה משימתית: היא תתמקד בלהשתלט על הקורונה, לשקם את הפרנסה ולאחד את העם", אמר. "אזמין לממשלה את כל המפלגות שבעד מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, שמוכנות להניח לרגע בצד את המחלוקות, כדי לחלץ את ישראל מהבוץ".

רה"מ נתניהו בהצהרה מהכנסת, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מודה לו על שנים של עשייה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בעקבות הצהרתו של בנט מסרו בליכוד כי "בשעה שבנט נותן נאום מבולבל וטרחני בטלוויזיה, ראש הממשלה נתניהו מוביל את קבינט הקורונה למבצע החיסונים המהיר בעולם וסגרים נחושים, שיביאו את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה". עוד מסרו כי "כל ההצעות של בנט נכשלו בעולם, כולל באירופה, שקרסה לסגרים עם אינספור מתים יותר מישראל. רק הניהול של ראש הממשלה נתניהו הביא את ישראל למקום הראשון בעולם בחיסונים, פעל בנחישות ובמהירות לעצירת המוטציה והציב אותנו באחד המקומות הטובים בעולם בתחלואה ובתמותה".

בנט מסר בתגובה לליכוד כי "מי שחוגג סגר שני יוביל אותנו לסגר שלישי, ולצערי זה קרה. אני לא מאמין להסתמכות על ניסים, צריך לתפוס אחריות ולפעול. בעוד מדברים על סגר מזריקים לתוך המדינה אלפי אנשים נשאי קורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully