וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן השכל מצטרפת למפלגתו של סער: "החלפת השלטון הכרחית"

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 11:00

הח"כית התפטרה מהליכוד ותחבור למיכל שיר ויפעת שאשא-ביטון, שכבר הכריזו על הצטרפותן לתנועת "תקווה חדשה". השבוע נעדרה השכל מההצבעה על דחיית אישור התקציב, בעקבותיה פוזרה הכנסת והוכרזו בחירות. השר לשעבר איוב קרא אמור להיכנס לכנסת במקומה, אך מתלבט אם לשוב ולכהן

בווידאו: שרן השכל עוזבת את הליכוד ומצטרפת לסער/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ שרן השכל (הליכוד) הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא מתפטרת מהליכוד וחוברת למפלגתו החדשה של גדעון סער - "תקווה חדשה". במקומה של השכל אמור להיכנס לכנסת הבא בתור ברשימת הליכוד, השר לשעבר איוב קרא, המתלבט עדיין אם לעשות זאת. השכל מצטרפת למיכל שיר שגם היא התפטרה אתמול מהכנסת על מנת לחבור לסער.

"אני אוהבת אתכם באמת, ועבורי ההחלטה הזו קשה מנשוא", אמרה השכל במהלך ההודעה שמסרה בכנסת. "אך ליבי שלם, כי אני מאמינה שהחלפת השלטון - הכרחית".

הצהרה | סגנית יו"ר הכנסת ח"כ שרן השכל. כנסת, ירושלים 23 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"רואה בסער האדם היחיד שיכול לאחד את העם". השכל, היום/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

השכל, שנחשבת מקורבת לסער, הביעה אמון ביכולתו להרכיב ממשלה. "לפני כשנה, תמכתי בגדעון סער בהתמודדות לראשות הליכוד. הערכתי את הניסיון הרב שלו, ואת יכולתו לפעול וּלשנות. בעיקר, ראיתי בו את האדם היחיד במערכת הפוליטית, שיכול לאחד את העם, לחבר בין סיעות הבית, ולהרכיב קואליציה יציבה. השנה האחרונה, ושלוש מערכות הבחירות האחרונות, הוכיחו שהדברים נכונים שבעתיים", אמרה.

השר לשעבר איוב קרא, הבא בתור ברשימת הליכוד שאמור להיכנס לכנסת עם התפטרותה של השכל, כתב בטוויטר ובהודעה לתומכיו כי הוא טרם החליט אם לחזור ולכהן. "‏עד מחרתיים אחליט אם להיכנס לכנסת או לא להיכנס בעקבות עיסוקיי עם מדינות המפרץ והשלום הכלכלי שכל כך קרוב לליבי", כתב קרא, "אני מבקש להודות לכל עשרות אלפי התומכים שמאתמול מציפים אותי בתמיכה ובאהבה כדי לראות אותי חזרה בבית המחוקקים. אוהב אותכם וגאה בכם".

עוד בוואלה!

מהגשת הרשימות ועד לקלפיות המופרדות: כך תיראה הדרך אל הכנסת ה-24

לכתבה המלאה

סער בירך את השכל בחשבון הפייסבוק שלו לאחר הודעתה. "שרן מייצגת באופן מובהק את השקפת העולם הליברלית, רעיון השוק החופשי וערכי החירות האישית והכלכלית", כתב סער. "ראיתי מקרוב את אומץ ליבה כשהתייצבה לצידי כבר לפני שנה עת התמודדתי על ראשות הליכוד מול נתניהו. יחד איתה נחולל שינוי במדינה. נחזיר את הממלכתיות ונוביל את ישראל לעתיד טוב יותר".

"ברוכה הבאה שרן", בירכה גם ח"כ שאשא-ביטון בטוויטר.

השכל נעדרה ביום שני מההצבעה על דחיית אישור התקציב, ובליכוד כבר החלו בהליכי הכרזה עליה כפורשת, לצד שאשא-ביטון.

מפלגתו של גדעון סער נרשמה ביום חמישי שעבר אצל רשם המפלגות, לקראת התמודדותה בבחירות הקרובות, תחת השם "תקווה חדשה - אחדות לישראל". מאז פרישת סער מהליכוד, חברו אליו גם חברי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר.

המפלגה פרסמה את מטרותיה, בהן פעילות למימוש זכויותיו הטבעיות וההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל, ביסוס זהותה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, שמשטרה דמוקרטי, הגנה על ערכיה כמדינת הלאום של העם היהודי השומרת על זכויות אדם ונוהגת שוויון זכויות פרט ופיתוח הארץ ועידוד ההתיישבות והחקלאות בגליל ובנגב, בשומרון וביהודה, ובשדרה המזרחית - מרמת הגולן, לאורכו של הירדן והערבה בואכה אילת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפלגה של סער נרשמה בחודש שעבר ותתמודד בבחירות הקרובות. סער, השכל ושיר, בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטרות נוספות שהציבה לעצמה המפלגה הן קידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל, כלכלה חופשית תוך הבטחת הזדמנות הוגנת לכל ומחויבות לערבות הדדית וקידום מערכת החינוך והפיכתה למערכת חינוך מהמובילות בעולם תוך מתן דגש על מצוינות, צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכל ילד, העצמת מעמד המורה והמחנך בחברה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully