וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלניה ביטלה את השתתפותה בעצרת עם הנשיא בשל שיעול קורונה מתמשך

עודכן לאחרונה: 21.10.2020 / 8:55

הגברת הראשונה הייתה אמורה להופיע לראשונה בציבור מאז שנדבקה, ובפעם הראשונה באירוע בחירות זה יותר משנה, אך תישאר בבית הלבן. זאת תזכורת נוספת עבור טראמפ שהמגיפה טרם חלפה, אף שאמר שהיא "פשוט תיעלם". טראמפ בעצרת: "בחירות בין התאוששות מהירה איתי לשפל עם ביידן"

בווידאו: הנשיא טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה/צילום: רויטרס

מלניה טראמפ ביטלה את השתתפותה בעצרת בחירות עם הנשיא דונלד טראמפ בפנסילבניה בעקבות שיעול מתמשך מנגיף הקורונה שבו נדבקה החודש - כך אמרה הדוברת של הגברת הראשונה, סטפני גרישהם. באירוע שהתקיים הלילה (רביעי) בעיר אירי, טראמפ הדגיש את הנושא הכלכלי והזהיר כי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן יביא לקריסת המשק.

מלניה הייתה אמורה להופיע לראשונה בציבור מאז שהודיעה על החלמתה, ולהשתתף בקמפיין לראשונה זה יותר משנה. גרישהם אמרה כי מלניה ממשיכה להרגיש טוב יותר בכל יום, "אך עם שיעול מתמשך, ומתוך זהירות, היא לא תיסע היום". הפעם האחרונה שבה הגברת הראשונה נראה בפומבי הייתה ב-29 בספטמבר, בעימות הראשון בין טראמפ לבין ביידן בקליבלנד. היא והנשיא אובחנו חולים בנגיף יומיים לאחר מכן.

דונלד טראמפ ורעייתו מלניה לאחר העימות הראשון במירץ לנשיאות, ארצות הברית, 29 בספטמבר 2020. AP
הודיעו שנדבקו יומיים אחרי. דונלד ומלניה טראמפ בעימות הראשון, החודש/AP

באירוע הבחירות בשדה התעופה באירי שבצפון-מערב המדינה, טראמפ אמר כי פנסילבניה יכולה להוות את כף המאזניים שתביא לבחירתו, והזהיר כי ביידן יפגע בכלכלת המדינה.

"אלו הן בחירות בין התאוששות מהירה עם טראמפ, כפי שקורה עכשיו, ושפל עם ביידן. אתם תחוו שפל בממדים שמעולם לא ראיתם", אמר הנשיא. "אם אתם רוצים בתי ספר פתוחים, כלכלה פתוחה ומדינה בטוחה ובריאה - הצביעו עבורי. אם אתם רוצים שפל, אבדון וייאוש, תצביעו לג'ו הישנוני. ושעמום".

בהמשך, טראמפ הדגיש את חשיבותה של פנסילבניה כמדינת מפתח בבחירתו לנשיאות. "אם ננצח בפנסילבניה, ננצח את הדבר כולו", אמר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה, 21 באוקטובר 2020. AP
"התאוששות מהירה איתי או שפל עם ביידן". טראמפ בפנסילבניה, הלילה/AP

הודעתה של הגברת הראשונה היא תזכורת נוספת עבור הנשיא, שחרף רצונו שהווירוס "פשוט ייעלם", הוא ממשיך להיות נוכח ביומיום, כולל בשלו. הנשיא הרפובליקני, המפגר בסקרים אחרי יריבו הדמוקרטי, אמר ביום שני כי לאנשים נמאס לשמוע על הווירוס. יותר מ-58 אלף אמריקנים מדי יום מאובחנים חיוביים לווירוס, ויותר מ-700 איש מתים ממנו בכל יום. כ-220 אלף אמריקנים מתו מאז תחילת המגיפה, המספר הגבוה ביותר בעולם בפער ניכר. יותר משמונה מיליון אובחנו בסך הכל.

בשבוע שעבר הכריזה מלניה כי היא הבריאה מהמחלה, שגרמה לה כאבי ראש, כאבים בגוף ועייפות, וכי היא אובחנה שלילית. היא חשפה גם שברון, הבן המשותף שלה ושל דונלד בן ה-14, נדבק אף הוא בקורונה, אך לא פיתח תסמינים. היא סיפרה שהוא כבר יצא שלילי בבדיקות.

הנשיא העביר שלושה לילות בבית חולים צבאי מחוץ לוושינגטון אחרי שחלה בקוביד-19. הוא שוחרר ב-5 באוקטובר וחידש את הקמפיין שלו בשבוע שעבר.

עוד בוואלה!

מנותקות, גרסת הבית הלבן

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה, 21 באוקטובר 2020. AP
מדינת מפתח. אירוע הבחירות באירי, הלילה/AP

הפעם האחרונה שבה מלניה הייתה בעצרת פוליטית של דונלד הייתה ביוני אשתקד באורלנדו, כשדיברה בקצרה עם השקת קמפיין הבחירות. באוגוסט היא נשאה דברים מהבית הלבן במהלך כינוס הוועידה הרפובליקנית, שהיה וירטואלי ברובו. היא הייתה אמורה להוביל אירועים לגיוס כספים במרץ, אך אלו בוטלו בשל התפרצות הקורונה.

הגברת הראשונה אמורה ללוות את הנשיא לנאשוויל, טנסי, ביום חמישי, שם יתקיים העימות השני והאחרון מול ביידן לפני 3 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully