וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על 18 בנקים באיראן

ממשל טראמפ משית עיצומים על המגזר הבנקאי בטהראן, ולמעשה מנתק אותו מהמערכת הפיננסית הבינלאומית. העברת סיוע הומניטרי פטורה מהסנקציות, שהוטלו שבועות לפני הבחירות, אך באיראן טוענים כי הסנקציה תיפגע בהעברת תרופות ומזון בזמן מגיפת הקורונה: "פשע נגד האנושות"

בווידאו: פומפאו על הטלת סנקציות על איראן/צילום: רויטרס

ארצות הברית הטילה היום (חמישי) סנקציות נרחבות על המגזר הבנקאי באיראן, שבועות לפני הבחירות לנשיאות. משרד האוצר האמריקני הטיל עיצומים על 18 בנקים איראניים, שלמעשה מנתקים את הרפובליקה האסלאמית מהמערכת הפיננסית הבינלאומית בעודה נאבקת במגיפת הקורונה.

ממשל טראמפ לא ציין האשמות ספציפיות נגד רוב הבנקים, אלא הכריז שכל המגזר הפיננסי האיראני משמש לתמיכה בתכנית הגרעין ובפעולותיה "הזדוניות" של טהראן באזור.

שר האוצר סטיב מנוצ'ין אמר כי הסנקציות "יעצרו את הגישה הלא חוקית לדולרים אמריקניים" והזהיר כי אלו יימשכו עד שאיראן "תפסיק לתמוך בפעולות טרור ותעצור את תכנית הגרעין שלה".

משרד האוצר ציין כי העברת סיוע הומניטרי כמו מזון ותרופות תהיה פטורה מהעיצומים, אך דיפלומטים אירופים אומרים כי הסנקציות האמריקניות בעלות השלכות כבדות. מעט מאוד מוסדות מוכנים להסתכן בצעדי ענישה של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בשיחת וידאו בטהראן, 1 בספטמבר 2020. רויטרס
בטהראן ובעולם ממתינים לתוצאות הבחירות. חמינאי/רויטרס

הסנקציות החדשות ייכנסו לתוקף בתוך 45 יום, כדי לאפשר לחברות שונות לצמצם את פעילותן הכלכלית באיראן. טווח הזמן הזה יאפשר להן להמתין ולראות את תוצאות הבחירות ב-3 בנובמבר.

הנשיא דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין לפני שנתיים וחצי והכה בכלכלה האיראנית עם עיצומים על מגזר הנפט שלה. מדיניותו התקיפה זכתה לתמיכת יריבותיה של איראן - רוב מדינות המפרץ הסוניות וישראל. הוא הבטיח להגיע להסכם חדש בתוך כמה שבועות אם ינצח את יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן בנובמבר, שהיה סגנו של ברק אובמה בזמן החתימה על הסכם הגרעין ב-2015. ביידן רוצה לשוב לדיפלומטיה עם איראן.

עוד בוואלה!

עשרות אלפי עקורים בנגורנו-קרבאך, איראן מזהירה ממלחמה אזורית

לכתבה המלאה

"בזמן מגיפת הקוביד-19, המשטר האמריקני רוצה לפוצץ את יתר הערוצים שלנו לשלם על מזון ותרופות", תקף שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף. "אבל מזימה להרעיב אוכלוסייה אזרחית היא פשע נגד האנושות", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully