וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה נקנסה בגין הפרת בידוד, וטוענת: "המשטרה עיוותה את הפרטים"

20.9.2020 / 12:22

ד"ר לינה קאסם חסאן מטמרה הסיעה את בעלה מבדיקת קורונה כששוטרים במחסום קנסו אותה ב- 5,000 שקל בגין אי ציות להנחיות. לטענתה, היא שהתה בבידוד מרצון בשל הדבקה בגן של בתה ואף נמצאה שלילית יום קודם. "המשטרה רוצה להוכיח ש'אפילו רופאים ערבים לא ממלאים את ההנחיות'"

בווידאו: הסגר נכנס לתוקף/צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, שלומי גבאי, ניב אהרונסון ומשטרת ישראל

ד"ר לינה קאסם חסאן, רופאה בת 42 מטמרה, נקנסה אתמול (שבת) בסך 5,000 שקלים בגין הפרת בידוד. זאת, לאחר שנבדקה במחסום משטרתי לאכיפת הנחיות הסגר בכביש 79 סמוך לקריית ביאליק. על פי המשטרה, נמצא כי היא מחוייבת בבידוד ולמרות זאת יצאה מביתה כשבעלה יושב לצדה ברכב.

עם זאת, ד"ר קאסם חסאן טוענת כי המשטרה עיוותה את פרטי המקרה. "משתמע ש'רופאה לא אחראית מטמרה טיילה בקריות וחשפה את הציבור לסכנה'", אמרה ד"ר קאסם חאסן. "אך ההודעה שפרסמה המשטרה לא התייחסה לגופו של עניין. הושמטו הפרטים החשובים האחרים של המקרה, שמראים שמדובר בסיטואציה קצת יותר מורכבת וממש לא כפי שמתואר בהודעת המשטרה".

מחסום של משטרת התנועה כביש 2 מחלף בית ינאי לצפון במהלך סגר חגי תשרי, 19 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
"הושמטו הפרטים החשובים של המקרה". מחסום משטרתי במחלף בית ינאי, אתמול/שלומי גבאי

ד"ר קאסם חסאן, המשמשת כרופאת משפחה במרפאת "קרית שמריהו" של כללית בקרית ביאליק, אמרה כי ב-9 בספטמבר הודיעו לה שבגן של בתה מייס אחד מהילדים נדבק בקורונה. בשל כך הגן נסגר, והילדים הונחו להיכנס לבידוד עד 19 בספטמבר. "למחרת גם אני נכנסתי מרצון לבידוד כדי לטפל בבתי, ודיווחתי על כך באתר משרד הבריאות", סיפרה. "זאת, תוך התחייבות להימנע באופן מוחלט מיציאה מהבית למעט בדיקת קורונה בקרית ביאליק ביום שני האחרון".

לדבריה, ביום רביעי תוצאות הבדיקות חזרו שליליות, ומטעמי זהירות גם בעלה החליט לערוך בדיקת קורונה. "הסעתי אותו לאותו מקום ביום שישי ב-08:00, כי הוא ללא רישיון נהיגה בתוקף בימים אלה, וכדי למנוע ממנו לנסוע בין אנשים אחרים בתחבורה הציבורית, תוך התחשבות בבריאות הציבור", סיפרה. "לאחר ביצוע הבדיקה נסענו ישירות לביתנו בטמרה. אז עצר אותנו שוטר סמוך למחסום".

ד"ר קאסם חסאן סיפרה כי "הסברתי לשוטר את המצב ואת האחריות שלקחתי על עצמי בעניין כרופאה. אמרתי לו שאני נמצאת בבידוד מרצון, לא נושאת את המחלה על פי הבדיקה ולא היינו איום על בריאות הציבור. למרות זאת הוא התעקש לרשום דוח על הפרת ההנחיות. אמרתי לו שאערער על ההחלטה".

עוד בוואלה!

200 איש הפגינו נגד הסגר בחוף פרישמן בת"א: "לוקחים לנו את החופש"

לכתבה המלאה
ד״ר לינה קאסם חסאן, רופאה שהפרה את הנחיות הסגר בראש השנה. 20 בספטמבר 2020. רופאים לזכויות אדם, אתר רשמי
"המשטרה מכסה על כישלונה באופן שמדיף ריח גזעני". ד"ר קאסם חסאן/אתר רשמי, רופאים לזכויות אדם

"הפרסום המעוות הזה בא בהרמוניה עם קמפיין הממשלה להתנער מכישלונה. המשטרה עיוותה את הפרטים כדי לכסות על כישלונה לאכוף את ההוראות באופן שמדיף ריח גזעני", הוסיפה. "כאילו להוכיח ש'אפילו רופאים ערבים אינם מקיימים את ההוראות'".

לדבריה, "מוטב היה שהשוטרים לא יהיו חירשים להקשר של המצב וילכו למלא את חובתם האמיתית לאכוף הפרות על אלה שתורמים בפועל להפצת המחלה או במינימום לפרסם את התגובה שהוצגה בבירור לשוטר".

ביציאה מחיפה: נהג אמבולנס נעצר במחסום

במקרה אחר, במחסום שהוצב ביציאה מחיפה, סרבו השוטרים לאפשר לנהג אמבולנס לעבור בעוד הוא מסיע חולי קורונה, מאחר שלא זיהו את הרכב שאינו שייך למד"א. הנהג, תושב חיפה בן 35, מספר כי עבד במשך שבע שנים בשיטור המשולב של עיריית חיפה.

לאחר שלא אפשרו לו לעבור בשני מקרים שונים אתמול בערב, בהם הסיע את הנדבקים מבית החולים בני ציון לבידוד ביתי בקריית אתא ובסכנין, הוא נאלץ לחפש דרך חליפית וארוכה יותר בה אין מחסום משטרתי. "נמאס, אני בחליפת מיגון עם חולים מאומתים, והשוטרים מתייחסים אליי כאילו אני נהג אוטו גלידה. מתנכלים סתם לאמבולנסים הפרטיים שעובדים סביב השעון במגיפה הזו".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל פרסה במהלך החג במאות מחסומי בידוק לאורך צירי התנועה, בהתאם להנחיות הסגר לשם שמירה על שלום הציבור, כאשר האירוע הנקודתי נבחן וההנחיות לשוטרים חודדו באופן המאפשר לכלל רכבי הביטחון לעבור במחסומים שהוצבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully