וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועל בן 51 נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה בחדרה

4.8.2020 / 14:10

הפועל נפל מהקומה השביעית בעיר. צוותי מד"א מצאו אותו ללא סימני חיים ועם חבלת ראש קשה - ונאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע.. בית המשפט שחרר למעצר בית את יזם הנדל"ן, מנהל האתר ומנהל עבודה נוסף. משרד העבודה הורה לסגור את האתר ל-48 שעות

צילום: מד"א, עריכה: עמית שמחה

פועל בניין פלסטיני בן 51 נהרג היום (שלישי) בנפילה מגובה של שבע קומות ברחוב לבוצ'קין בחדרה. צוותי מד"א מצאו את הפועל באתר הבנייה עם חבלה קשה בראשו וללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. המשטרה מסרה כי היא פתחה בבדיקת נסיבות התאונה, ושנציג משרד העבודה זומן למקום.

ירין חרבי, חובש בכיר במד"א, סיפר כי "הפועל שכב בסמוך לבניין באתר הבנייה כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה. הוא היה ללא סימני חיים, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

בתום חקירה של שעות ארוכות ע"י חוקרי יחידת "פלס" בלהב 433, יזם הנדל"ן, מנהל האתר ומנהל עבודה נוסף, מאתר הבניה בחדרה בא נפל אל מותו תושב יהודה ושומרון בן 51, שוחררו למעצר בית של חמישה ימים. הם חשודים בגרימת מוות ברשלנות. כמו כן, נאסר עליהם להגיע לאתר הבנייה בעיר למשך 15 יום והאתר עצמו נסגר ל-48 שעות.

זירת התאונה בה נהרג פועל לאחר שנפל מגובה ברחובות הנשיא/לבוצקין בחדרה. 04 באוגוסט 2020.. איחוד הצלה
זירת התאונה, היום/איחוד הצלה

שמעון משולם חובש באיחוד הצלה תיאר גם הוא את המקרה. "כשהגענו למקום נתקלנו בפועל שסובל מפגיעה רב מערכתית וללא הכרה לאחר שנפל מפיגום תוך כדי עבודתו באתר בניה. ביצענו בו בדיקות רפואיות ולמרבה הצער נקבע מותו בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל".

מארגון "קו לעובד" נמסר בתגובה: "היום נהרג העובד ה-16 לשנת 2020 בתאונות עבודה בענף הבניין. על פי דיווח מד"א, העובד, 51, נהרג כאשר נפל מגובה רב באתר בנייה בשדרות הנשיא וייצמן בחדרה. הוא נחבל בראשו וכוחות של מד"א קבעו את מותו במקום. לצערנו למרות שנפילה מגובה היא הגורם המרכזי בתאונות עבודה בענף הבניין, כניסת תקנות הפיגומים לתוקף, רק הולכת ונדחית. הרפורמה הייתה אמורה להיכנס לתוקפה בימים אלו, אך עתידה להידחות בשנה, והגורמים האחראים מגלגלים את האחריות זה על זה, במקום לגייס את כלל המשאבים למציאת פתרון והצלת חיי אדם".

עורכי הדין שי לוי ויוסי שוקרון המייצגים את יזם הנדל"ן ומנהל האתר מסרו לאחר הארכת המעצר כי "המשטרה בודקת את נסיבות האירוע הטראגי וטוב שהיא עושה כן. מרשיי שומרים ומקפידים בכל נהלי הבטיחות באופן מוחלט.אין לי ספק שבתום הבדיקה לא תהיינה כל טענה משפטית או אחרת לחובת מרשיי".

עוד בוואלה!

דוח תאונות העבודה: 84 פועלים נהרגו ב-2019, שליש מהם נפלו מגובה

לכתבה המלאה
זירת התאונה בה נהרג פועל בניין בחדרה, 4 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
זירת התאונה, היום/שלומי גבאי

המקרה מצטרף לשורת תאונות נוספות בענף הבנייה, המתרחשות כמעט מדי יום. לפני כחודשיים נהרג פועל בן 35 מפגיעת טרקטור באתר בנייה ברחוב לח"י בבני ברק. צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו אותו ללא סימני חיים ועם חבלת ראש קשה, ונאלצו לקבוע את מותו. מהבדיקה הראשונית עלה כי הפועל נדרס על ידי טרקטור מסוג "מחפרון".

חודש לפני כן, נהרג פועל כבן 30, נתין זר ממולדובה, לאחר שנפל מגובה רב במהלך עבודות באתר בניה ברחוב החורף שבאור עקיבא. צוות מד"א שהגיע לזירה מצא אותו למחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה וקבע את מותו במקום.

לפי דוח משרד העבודה לשנת 2019, 84 עובדים נהרגו כתוצאה מתאונות עבודה במהלך השנה שעברה - 40 מתוכם מצאו את מותם בענף הבינוי. בנוסף, עלה מהנתונים כי בשליש מאירועי תאונות העבודה בשנים האחרונות, עובדים נהרגו כתוצאה מנפילה מגובה.

(עדכון ראשון: 08:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully