וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאס"א טענו שיש 13 מזלות ולא 12 - וכולם רצו לגלות מה המזל האמיתי שלהם

16.7.2020 / 0:03

שוב עולות ברשת טענות מטרידות לפיהן פספסנו מזל אחד בגלגל המזלות וכי כולנו למעשה שגינו במה שחשבנו שהוא המזל האסטרולוגי שלנו. למרות הסייגים של סוכנות החלל האמריקאית ש"חשפה" את המזל הנוסף, רבים היו חייבים לברר מה המזל החדש שלהם אומר עליהם

אוכל ומזלות/צילום: סיפור בדקה

בסרטון: הטרנד החדש - לאכול לפי המזל שלך

יש אנשים שקוראים באדיקות את ההורוסקופ, אחרים רק מרפרפים בו כשיוצא ויש את מי שמשוכנע ש"הכל שטויות", אבל כל אחד מאיתנו יודע בדיוק מה המזל שלו ומה זה אומר עליו. לצערנו - וקצת כואב לנו לבשר לכם - מתברר שכל הזמן הזה טעינו והמזל שחשבתם שמאפיין אתכם כלל אינו זה. האם זה אומר שהאופי שלנו וכל בחירות החיים שלנו (לאלה שמסתמכים על המלצות ההורוסקופ) היו צריכות להיות אחרות לגמרי? סורי. שנתחיל מהתחלה?

הרשת שוב גועשת לאחר שפוסט ישן של נאס"א על גלגל המזלות שהיה ויראלי כבר ב-2016 צץ שוב ועורר דיון מחודש. הפוסט טוען שיש למעשה 13 מזלות בגלגל המזלות - ולא 12. בפוסט מסבירים המומחים בנאס"א כיצד הומצאו המזלות על ידי הבבלים לפני יותר מ-3,000 שנה במטרה להבין את העולם. הבבלים חילקו את השמיים ל-12 מקטעים בהתאם ל-12 חודשי השנה ובחנו את תנועת השמש ביחס לקבוצות הכוכבים הללו כדי ליצור מזלות. עם זאת, הבבלים היו מודעים לכך שהמערכת שלהם לא ממש תואמת את סיבוב כדור הארץ - ולכן הם בחרו להשאיר בחוץ את המזל ה-13 המכונה "נושא הנחש".

מזל נושא הנחש. ShutterStock
נושא הנחש, המזל ה-13 שהתפספס לכם/ShutterStock
מזל נושא הנחש. ShutterStock
מזל "נושא הנחש" בין מזל עקרב לקשת/ShutterStock

מומחי נאס"א הסבירו: "על פי הסיפורים העתיקים של הבבלים עצמם, היו 13 קבוצות כוכבים בגלגל המזלות. הבבלים בחרו אחת, נושא הנחש, והשאירו אותה בחוץ. גם אז, חלק מה-12 שנבחרו לא השתלבו בצורה מסודרת בפרוסת העוגה שהוקצתה להם וגלשו לזו הבאה".

בנוסף לכך, ציר כדור הארץ השתנה מאז שהבבלים טבעו את המזלות - כלומר כל קבוצות הכוכבים נמצאות כעת במקומות מעט שונים בשמיים. "השמיים זזו מכיוון שציר כדור הארץ (הקוטב הצפוני) אינו מצביע באותו כיוון בדיוק", הסבירו בנאס"א.

עם זאת, בנאס"א ציינו כי אסטרונומיה ואסטרולוגיה אינן זהות - כך שבעוד שמומחי אסטרונומיה יכולים להסכים כי קונסטלציות הכוכבים השתנו עם הזמן, האסטרולוגיה אינה מדע והיא מבוססת על מערכת מערבית מקובלת. האסטרולוגית סוזן מילר אמרה ל-Elle: "הקדמונים דנו האם לכלול את המזל ה-13 או לא - הם התלבטו, הם עשו מחקרים אמפיריים ובסופו של דבר הם הרגישו שהוא לא משמעותי. זיכרו, הם המציאו את האסטרולוגיה ואנחנו צריכים ללכת עם מה שנתנו לנו".

בנאס"א לא שכחו לציין שעל אף הדברים הללו, הם אינם מאמינים באסטרולוגיה או בניבוי העתיד על פי הכוכבים. לאחר שהפרסום עשה גלים בתקשורת נציגי הסוכנות הבהירו: "לא שינינו אף מזל, פשוט עשינו את החישוב הנכון. אסטרולוגיה אינה מדע והיא התבססה על תרבות עתיקה. בכלל - אף אחד לא הוכיח מעולם שהיא מצליחה לחזות את העתיד או לאפיין בני אדם".

מפה אסטרולוגית. ShutterStock
המפה האסטרולוגית נכתבה בידי הבבלים/ShutterStock

אז מה המזל ה-13 אומר עליכם?

למרות שרוב האסטרולוגים אינם מכירים במזל ה-13, כמה מהם הציבו את "נושא הנחש" בין מזל עקרב לקשת - כך שהוא נמשך מה-30 בנובמבר עד ה-17 בדצמבר. אבל אילו מאפיינים יש למזל הזה? על פי ספרי גלגל המזלות, נושא הנחש מייצג "אחדות". הם טוענים: "מי שנולד במזל נושא הנחש הם אנשים רוחניים, מגנטיים, אימפולסיביים, פיקחים, סוערים, לעיתים קנאים, צמאי כוח ונתונים למצבי רוח. בלבם, הם היו מרפאים שקיוו יום אחד לטהר את כל הליקויים - המחלות, האלימות וכו' - ולקרב את כולם".

אסטרולוגים שדיברו עם ה"סאן" הבריטי ציינו שאנשי מזל "נושא הנחש" הם דמויות מורכבות ששואפות להצלחה - לא רק עבורם, אלא עבור כל מי שנמצא סביבם. "הם מאהבים חזקים, נלהבים ולא מעוניינים במערכות יחסים קצרות", נכתב באתר, "הם אוהבים להיות במרכז העניינים ושאנשים ישימו לב אליהם".

גלגל המזלות. ShutterStock
גלגל המזלות בצורתו המקורית/ShutterStock

ומה עם יתר המזלות?

אם מכניסים את "נושא הנחש" למשוואה, אלה התאריכים החדשים של המזלות ומאפיינהם החדשים:

קשת: 17 בדצמבר - 19 בינואר
אתם הרפתקניים, אידיאליסטים ובולטים - אך לעיתים גם קצת מוגזמים. אתם אוהבים ללמוד, עצמאיים ונוטים לחיות חיים חופשיים ונטולי מחויבויות. כיף להיות בחברתכם ואתם סקסיים גם בלי כוונה. אתם אוהבים לבלות, לספר בדיחות ולהיות ספורטיביים. בסתר אתם מייחלים למערכת יחסים רצינית ותומכת.

גדי: 20 בינואר - 16 בפברואר
שאפתניים, לא תלותיים וממושמעים. מבחוץ אתם שומרים על פאסון אבל בפנים יש לכם לב חם ונחישות לבנות חיים יציבים. אתם לוקחים את הזמן לבחור בפרטנר הנכון. אתם נוטים לדבר בסמכות ולרוב אתם המפרנסים של הבית. הגיל עושה לכם רק טוב.

דלי : 17 בפברואר - 11 במרץ
אתם גאונים ואוהבי אדם. אנשים מתמכרים אליכם כי באמת אכפת לכם ואתם אוהבים להקשיב ולסייע. האהבה שלכם מיוחדת וקסומה. מצד שני, מעשים טובים עשויים לקחת מכם הרבה. פירוש הדבר שלא תקדישו מספיק זמן למערכות יחסים אישיות.

דגים: 12 במרץ - 18 באפריל
הכישרון והיצירתיות שלכם בעבודה מביאים הצלחה - ובאהבה אתם יודעים היטב כיצד להגשים את רצונותיו של בן הזוג. אתם קוראים כל כך טוב רגשות של אנשים אחרים. לעולם לא תפסיקו להאמין ברומנטיקה ובסוף הטוב של האגדות - אבל זה יכול לבוא לרעתכם כשתגלו שהמציאות קשה יותר. אתם בני זוג מעולים ואוהבים לפרגן לחצי השני שלכם.

טלה: 19 באפריל - 13 במאי
אתם נועזים, אמיצים, אומרים את דעתכם ונוהגים באימפולסיביות. יש לכם גישה ישירה ואנרגטית למערכות יחסים וסגנון נועז ונלהב. כשאתם מוצאים את בן הזוג הנכון, אתם נאמנים ומגוננים מאוד. אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים בזוגיות ונחושים לתת את זה לבן זוגכם.

שור: 14 במאי - 21 ביוני
מוכשרים והחלטיים בעבודה, רומנטיים וחושניים בזוגיות. אתם גם חברים נאמנים ואמינים. אתם יוצרים בית חם ומקבל וגורמים לבן הזוג שלכם להודות לכם על כל מה שאתם מעניקים לו. אתם אוהבים כסף, אבל גם יודעים לפרגן איתו.

תאומים: 22 ביוני - 20 ביולי
אתם כל כך חכמים שאתם יכולים להקסים בדיבור שלכם ולהשיג כל עבודה שרק תרצו. יש לכם רעיונות טובים ואתם מסוגלים להעשיר את בן הזוג שלכם בחוויות חדשות. אתם מקסימים, פלרטטנים, מהנים ויכולים לדבר עם כל אחד. על אף שזה נשמע כמו יתרון, הפלרטוטים שלכם עשויים להוביל להסתבכויות באהבה, כשהצד השני עלול לפרש לא נכון את הידידות שלכם.

סרטן: 21 ביולי - 10 באוגוסט
אתם בני הזוג הכי אכפתיים ותבונתיים, אך גם נוטים לתנודות במצבי הרוח. אתם יודעים להקשיב וחברים נוטים לפנות אליכם לעזרה. אתם מאהבים חלומיים. אנשים חושבים שאתם עדינים ומלאי שמחה, אבל כשמישהו מרגיז אתכם - תדעו להראות לו את זה בצורה עדינה אך יעילה.

אריה: 11 באוגוסט - 16 בספטמבר
אמביציוזיים וגאים במה שהשגתם. אתם גם אנשים חמים ונדיבים שאוהבים לעזור לזולת. אתם נלהבים, מצחיקים וכשאתם יודעים שאוהבים אתכם, אתם רגישים ונאמנים. מה שכן, כדי למצוא אהבה עליכם לפעול. לפעמים אתם נוטים להיות אדישים ולקוות שזה פשוט יקרה לכם.

בתולה: 17 בספטמבר - 14 באוקטובר
אתם פרפקציוניסטים ומנהלים את חייכם בצורה יעילה. אתם גם המאהבים המסקרנים ביותר בגלגל המזלות. אתם רוצים זוגיות מושלמת ושואפים ליצור את המשפחה המושלמת. יש אנשים שחושבים שאתם קפדניים ובררנים מדי לגבי פרטים, אבל אתם קוראים אנשים טוב - במיוחד את בן הזוג שלכם - ואוהבים ללמוד אותם.

מאזניים: 14 באוקטובר - 23 בנובמבר
אתם יודעים להסתדר עם אנשים במיומנות הן בעבודה והן בחיים הפרטיים שלכם. יש לכם כישרון אמיתי לזוגיות ויכולת לראות את החיים דרך עיני בן הזוג שלכם. אתם שמחים כשאתם בזוגיות מסורה ורציני. אתם גם אופנתיים ואוהבים "לדפוק הופעה".

עקרב: 23 בנובמבר - 29 בנובמבר
אתם מגנטיים ומשכנעים כאחד. יש לכם אמונה חזקה במערכות יחסים וחברויות לכל החיים. אף אחד לא יכול להסתיר מכם סוד - אבל אף אחד גם לא יודע שום דבר עליכם. אתם יודעים את כל הסודות, אך שומרים את הסודות שלכם לעצמכם.

אז לא, נאס"א לא שינו את המזל שלכם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully