וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד המחריד של שופט מאסטר שף שיגרום לכם לוותר על כף העץ לתמיד

8.7.2020 / 0:06

אישה מאוסטרליה נותרה המומה לאחר שגילתה לנגד עיניה כמה זוהמה מסתתרת בכף עץ לבישול - וזה אחרי שנחשפה לטיפ משופט מאסטר שף, שהורה להחליף את כפות העץ בכפות סיליקון

Angela CancerVive

בסרטון - ידעתם שאתם תניחו כף עץ על סיר רותח - המים לא יגלשו?

אמא מאוסטרליה נחשפה לטיפ של שופט מאסטר שף ומבקר האוכל, מאט פרסטון, שהציע לטבחים חובבים לבדוק בעצמם כמה לכלוך מסתתר בכף העץ שהם משתמשים בה לבישול - גם אחרי שזו עברה ניקוי במדיח. התוצאות זעזעו אותה והיא מיהרה לפרסם אותן ברשת ולקרוא לכולם לזרוק מיד את כפות העץ שלהם לפח.

אתם עשויים לחשוב כי קרצוף כף העץ במעט נוזל כלים ומים או הכנסתו למדיח הכלים יספיקו כדי להסיר את כל שאריות הלכלוך והחיידקים מהכלי - אך אתם טועים, כפי שגילתה זאת האישה האוסטרלית על בשרה. היא שיתפה בפייסבוק את המבחן שביצעה על כף הבישול שלה - עליו שמעה משופט מאסטר שף וצירפה תמונות כדי להמחיש את הגועל שנחשף לפניה.

כף עץ. ShutterStock
אתם לא מבינים כמה זוהמה מסתתרת שם/ShutterStock

בפוסט היא שאלה את משתמשי הפייסבוק האם הם משרים את כפיות העץ שלהם בקביעות במים רותחים - ומתברר שרבים לא עושים זאת. על אף שהיא מכניסה לדבריה את הכף שלה למדיח הכלים אחרי כל שימוש, היא גילתה שפעולת המדיח לא מונעת מהחיידקים להיספג אל תוך כף העץ וגם לא מסירה אותם. היא הסבירה שכל מה שצריך לעשות כדי להיווכח בזוהמה זה להשרות את הכף בקערת מים רותחים למשך 20 דקות בערך - ולראות מה קורה. היא שיתפה תמונה של הכף כשסביבה מים עכורים, מלוכלכים ופשוט מגעילים. מה שהפך את זה ליותר גרוע היא שכבת השמן שעלתה על פני המים. בעע.

ניסוי כף העץ. פייסבוק, צילום מסך
רואים את זה? גועל/צילום מסך, פייסבוק

מספר בשלנים חובבים היו המומים מהתוצאות ואמרו שזו הסיבה שהם מעדיפים להשתמש במרית סיליקון. אחד אמר: "שום כפות עץ או לוחות עץ לא נכנסים למטבח שלי - בדיוק מהסיבה הזאת". אדם אחר הציע להניח את כלי העץ בשמש, מכיוון שזה ככל הנראה עושה "פלאים לחיידקים" - על אף שאנחנו באופן אישי לא ניסינו את זה אז לא בטוח שזה נכון.

מאט פרסטון שיתף את הטיפ שלו לבדיקת הלכלוך בכפות העץ במגזין "דלישס" לפני זמן רב ועד היום מי שנתקל בו - מזדעזע. הוא הסביר כי בעוד שכף העץ נראית נקייה מבחוץ, היא ככל הנראה טומנת בחובה הפתעות פחות נעימות. הוא אמר שהדרך הטובה ביותר לגלות אם הכף שלך באמת נקייה היא להכניס אותה לקערת מים רותחים. הוא אמר: "עכשיו תריח. איכס, זה מסריח! ואתה עוד התכוונת להשתמש בזה לתבשיל שלך". במקום זאת הוא - כמו אחרים - מציע להשקיע בכף או מרית מסיליקון. הוא הוסיף: "הן היגייניות, עמידות בחום וגמישות כך שהן נכנסות יופי לפינות התבנית ומאפשרות להוציא כל חתיכה אחרונה מהקערה". רבים זלזלו בטיפ של המאסטר, לאחר שהצביעו על כך שמיליוני אנשים משתמשים בכפות עץ מדי יום ועד כה לא דווח מעולם על מישהו שחלה משימוש בהן - מלוכלכות ככל שיהיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully