וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור במקום הכי חם על פני כדור הארץ בו האדמה מתבקעת והתיירים מתים

6.6.2020 / 0:01

עמק המוות שבקליפורניה לא מומלץ למבקרים אחרי השעה 10 בבוקר, ומומלץ לשתות בו מעל 4 ליטר מים ביום, ולמרות מקרי מוות רבים שקרו בו בשל החום - עשרות אלפי אנשים מגיעים למרחבים הענקיים שהוא מציע כדי לצפות בנוף המרהיב

Death Valley National Park - 4K Nature Documentary Movie Trailer

עמק המוות בקליפורניה הוא הפארק הלאומי הגדול ביותר ב-48 המדינות הרצופות של ארצות הברית והוא נחשב למקום החם ביותר בכדור הארץ. בעמק המדברי במזרח קליפורניה נמדדה הטמפטורה הגבוהה ביותר אי פעם. ב-10 ביולי 1913 מד הטמפטרטורה הציג 56.7 מעלות צלזיוס, טמפרטורה זו היא טמפרטורת האוויר החמה ביותר שנמדדה מעולם על פני כדור הארץ (טמפרטורה של 58°C, שנמדדה בלוב ב-1922 נקבעה ב-2012 כבלתי מדויקת). בקיץ טמפרטורה יומית של 49°C או אף יותר היא אירוע נפוץ, כמו גם טמפרטורות מתחת לנקודת הקפאון בלילה בחורף. יולי הוא החודש החם ביותר, שבו הטמפרטורה המקסימלית הממוצעת היא 49°C והמינימלית הממוצעת היא 46°C.

על מנת לא להיתקע במזג האוויר הקיצוני, המבקרים במקום מתבקשים שלא לטייל אחרי השעה 10 בבוקר. האמיצים שבכל זאת מגיעים רואים קילומטרים של אדמה מבוקעת, אדמות מי מלח ואבני לבה. מזג האוויר הקיצוני באזור מקשה על האנשים לבלות זמן בחוץ. התיירים מתבקשים לגמוע לפחות 4 ליטרים של מים ביום כדי שהגוף שלהם יתמודד עם החום ובכדי למנוע סכנת מוות. למרות שהמוות מחום באזור הוא לא כל כך שכיח,יש אנשים שמתו בשל התנאים הקשים בשנים האחרונות, כשהמספרים נעים בין מקרה מוות אחד ל-3 מדי שנה.

ככה נראה ביקור בעמק המוות

אביגיל ווינס, דוברת הפארק הלאומי, אומרת שאנשים לא מבינים שהחיים שלהם בסכנה: "הם לא מבינים שהמקום הזה יכול להיות קטלני", היא אומרת, "הם חושבים שבגלל שהם לא מזיעים, אז מזג האוויר לא חם. הם לא מבינים שהם לא מזיעים כי כל כך יבש כאן".

אז איך נוצר מזג האוויר הזה? המדענים טוענים כי זה שילוב של כמה גורמים. הראשון שבהם הוא המיקום של העמק שנמצא בין ארבעה הרים גבוהים. כשיש סימני גשם, רק טיפות בודדות מגיעות לאדמה. גם חימום סולארי מתרחש כאן בגלל השמיים הנקיים. בו בזמן, האזור נמצא כ-100 מטרים מתחת לפני הים, מה שיוצר אוויר דחוס וחם. אותו אוויר חם נכלא בקירות העמק, שרק מחממות את האזור יותר. האוויר מההרים רק מעלה את הטמפטרורות.

ולמרות שהתנאים קשים, זה לא מונע מאנשים להגיע למקום. עשרות אלפי אנשים מגיעים למקום בכל שנה. הרבה מאוד מהם רוצים לחוש את האווירה המיוחדת, כשהזמן הטוב ביותר לבקר בו הוא בחורף, בין דצמבר לפברואר. מומלץ גם לשכור סיור ברכב כדי להתוסבב באזור. אבל לא תרצו להסתובב לבד. אם אתם נוהגים, בדקו את מצב המנוע וקחו איתכם מפה והרבה מאוד מים. אם תלכו לאיבוד, הזהרו, לא סתם קוראים למקום עמק המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully