וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישראל להודו: מאות עטלפים נמצאו מתים ברחובות - אך האם זו נקמת הקורונה?

31.5.2020 / 0:35

תמונות קשות לצפייה - מאות עטלפים מתים החלו ליפול מעצים בשעות היום והבהילו את התושבים באוטאר פראדש, הודו. ברשת מנסים להבין מה עלה בגורלם של "מביאי הקורונה", זמן קצר אחרי שגם אצלנו בישראל קרתה תופעה דומה

צילום: תנו לחיות לחיות, עריכה: אביב אירגז

בסרטון - עטלפים שנפגעו בהריסת מבנה בחדרה מטופלים בבית החולים הוטרינרי בספארי, אוקטובר 2016

תופעה מדאיגה בהודו של מאות עטלפים מתים הנושרים מעצים לאור יום זוכה לתשומת לב רבה ברשת, זמן קצר אחרי שתופעה דומה קרתה גם אצלנו בישראל. בסרטון קשה לצפייה ששותף ב-26 במאי נראה אחד היונקים הפרוותיים שוכב בחוסר אונים על החול ומנסה לזחול בכוחותיו האחרונים.

עם יותר מ-134 אלף צפיות בטוויטר, הסרטון עורר דיון אצל הגולשים שניסו למצוא את האשם בחיסולם. בעוד חלק הצביעו על כך שזו דרכו של העולם לנקום ב"מביאי הקורונה", אחרים סברו שמדובר בהשפעת גלי החום באזור. אחד צייץ: "כשעטלפים חשופים לחום כבד, במיוחד בעונת הקיץ, הם מתים. ראיתי את זה בעבר". צופה אחר כתב: "נראה כי העלייה בטמפרטורות עשתה את שלה".

הסרטון שצולם בצפון אוטאר פראדש, שם תושבי הכפר תיעדו בדאגה את התופעה המוזרה, זכה לתגובות קשות. "נראה שהעטלף סובל מכאבים", כתב אחד בתגובה, "הלוואי שלא הייתי צופה בזה".

זהירות: קשה לצפייה - עטלף גוסס שוכב על שביל דרך באוטאר פראדש

מכון המחקר הווטרינרי ההודי (IVRI) אישר כי החום הכבד הוא זה שהביא למותם של העטלפים. "נראה כי התמותה ההמונית של עטלפים נגרמה כתוצאה משטפי דם במוחם של העטלפים, שנגרמו כתוצאה מהחום הכבד", אמר מנהל IVRI, ר.ק. סיין ל- Xinhua, "הדגימות שנאספו נמצאו שליליות לקוביד-19 ואנו צפויים לערוך בדיקות נוספות בהמשך". באזור אכן נרשמה עלייה דרמטית בטמפרטורות, עם טמפרטורות מקסימליות שהגיעו ל-43 מעלות.

עטלפים מתים נמצאו בהודו. טוויטר, ShivAroor, צילום מסך
קורבנות של החום הכבד/צילום מסך, טוויטר, ShivAroor

עטלפים הם חלק חשוב במערכת האקולוגית כשמרבית המינים של היונקים הליליים ניזונים מחרקים הפעילים בשעות הלילה כמו יתושים. בחודש שעבר, מטייל בגן הלאומי ברמת גן גילה כמה עטלפים מתים ללא סימני טראומה, כשאחר כך התגלו גופות עטלפים גם בפרדס כץ ובחדרה. מספר רבנים סברו שמדובר בחלק מנבואה תנ"כית על סוף העולם, בעוד אחרים טענו שמדובר בנזק שנגרם מעבודת תשתית להקמת רשת סלולארית 5G באזור.

ובפרדס כץ:

FACEBOOK

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully