וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבעה צעדים בלבד: כך תשמרו על ארון הבגדים מסודר כל השנה - לפי מארי קונדו

19.5.2020 / 23:50

חולצות דהויות, גרביים לא תואמים, נעליים בודדות ועוד: יועצי סדר וארגון, בראשות הגורו של הנושא מארי קונדו, גיבשו את רשימת הדברים שאתם צריכים להיפטר מהם כאן ועכשיו - ואך ורק לטובתכם

Ebury Reads

בסרטון - מארי קונדו מדגימה כיצד לקפל חולצה בצורה נכונה

אחת המשימות המאתגרות והמייגעות בארגון הבית היא סידור ארון הבגדים שלנו. בין אם אתם מאלה שדואגים לסדר אותו אחת לכמה זמן ובין אם אתם מאלה שכלל לא מעזים להתחיל לגעת בו - כולנו יודעים בתוך תוכנו שהוא ממילא יתבלגן מעצמו.

כעת, כשרובנו נמצאים במילא בתהליך של סידור הארון עם בגדי הקיץ במקום החורף, אולי הגיע הזמן לעשות את זה כמו שצריך? מסתבר שיש מדריך של שבעה שלבים בלבד שיעזור לכם לשמור על הארון מסודר במשך כל השנה. יועצי סדר וארגון מאוסטרליה, בשיתוף עם כוהנת הסדר מארי קונדו, ניסו לעשות בדיוק את זה, על רקע השהות המוגברת בבית והזמן הפנוי הרב שנוצר לאנשים ברחבי העולם בזמן משבר הקורונה.

לטענתם, יש שבעה סוגי פריטים שאם תיפטרו מהם בהקדם, תצליחו לשמור על סדר בארון לאורך זמן.

רוצים ארון מסודר? יש לזה מחיר

ארון בגדים מסודר. Giphy
ארון בגדים מסודר/Giphy

1. הבגדים והנעליים שאתם אף פעם לא משתמשים בהם

על פניו, מדובר במשימה בסיסית ופשוטה. בפועל, לא כולם תמיד יודעים במה נעשה שימוש ובמה לא. כדי לקבל תמונה מלאה, היועצים ממליצים על הטיפ הבא: סדרו את כל הקולבים בארון התלייה שלכם כך שיופנו לצד אחד. אם עשיתם שימוש בבגד והחזרתם אותו לארון, תלו את הקולב לצד השני. "תוך חצי שנה, תדעו בדיוק מה אתם לובשים ומה בכלל לא. את הבגדים שנשארו תלויים עם הקולב באותו צד אפשר לתרום או למכור. כך תקבלו ארון נעים ומסודר יותר, וגם תפסיקו לקנות בגדים שאין בהם צורך.

עוד בוואלה!

מספר הקסם: זו כמות הבגדים המדויקת שאתן צריכות בארון

לכתבה המלאה

2. הבגדים שכבר לא עולים עליכם

"הדבר הגרוע ביותר הוא לשמור בגד בתקווה שיום אחד הוא יתאים לכם, כמו פעם. הבגדים הללו בדרך כלל נשכחים בארון ותופסים מקום מיותר. מומלץ להיפטר מכולם כמה שיותר מהר".

אישה מנסה ללבוש ג'ינס שקטן עליה. Giphy
הטעות הכי ישנה בספר/Giphy

3. הבגדים שאתם כבר לא אוהבים

"ההיגיון פשוט - אם בגד כבר לא מוצא חן בעיניכם, סביר להניח שלא תלבשו אותו והוא יתפוס מקום מיותר. השאירו בארון שלכם רק את פריטי הלבוש שמשמחים אתכם".

4. הגרביים הלא תואמים והנעליים הישנות

"לאגור גרביים נראה כמו דבר לא מזיק, אבל הוא יוצר המון בלגן בארון. היפטרו מכל הגרביים הלא תואמים שלכם, ושמרו על מספר הגיוני של זוגות גרביים טובים ותואמים. אם חסר לכם, קנו חדשים- ממילא לא מדובר במצרך יקר.

"גם אגירת נעליים היא דבר שגוי ביותר. הן תופסות המון מקום, הן יכולות ללכלך ולהשאיר כתמים, אין בהן שום יתרון".

אשה מציצה מאחורי ערימת גרביים. Giphy
הסדר מתחיל בערימת הגרביים/Giphy

5. פריטי הלבוש שהיו באופנה בעבר - ועכשיו כבר לא

"למרות שיש סיכוי שפריטי לבוש כמו מכנסי פדלפון או חולצות טי מקושקשות עשויים לחזור לאופנה ביום מן הימים, אין שום טעם לשמור אותם בארון".

6. פריטי הלבוש הכפולים

"כולנו חוטאים לפעמים ברכישה של בגדים זהים. אם אתה אוהב משהו, אתה רוצה לקנות עוד ממנו. אבל לעיתים קרובות אנחנו לא משתמשים בפריטים הכפולים הללו, ולכן כדאי להשאיר רק אחד מהם".

אשה מסתכלת בארון בגדים. Giphy
סוף להתחבטויות בבוקר/Giphy

7. פריטי לבוש שנהגתם ללבוש והפסקתם - אך יש להם ערך נוסטלגי

"לאנשים יש נטייה להיקשר לבגדים שלהם, כי הם מעוררים אצלם רגש נוסטלגי. לפעמים קשה להיפטר מבגדים עם ערך סנטימנטלי, אבל זהו צעד הכרחי כדי לשמור על הארון מסודר ונקי. אם בגד מסוים עדיין מעורר אצלכם נוסטלגיה ואתם מתקשים להיפטר ממנו, שמרו אותו במיקום אחר בבית. הארון צריך להישאר סטרילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully