וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריפי: יצור ימי מסתורי "עם שיניים בזנב" תועד בחוף באנגליה

19.5.2020 / 0:02

בני זוג שטיילו לאורך חוף ברייטון מצאו שלד נדיר ומשונה ופנו לעזרת הציבור כדי לזהותו. אחרי מיליוני צפיות ומאות תגובות נגעלות, ייתכן שנמצאה התשובה לתעלומה

eah Dennison)

צעידת הבוקר הזו לא היתה יכולה לקבל תפנית חדה יותר: ליה דניסון ובן זוגה טיילו כמדי יום לאורך החוף בברייטון שבאנגליה, כשאת השלווה הפר מחזה מבעית שנגלה לנגד עיניהם: שלד גדול של יצור ימי מסתורי שנסחף לחוף, שנראה כמי ששיניו נמצאות לאורך הזנב.

הזוג המסוקרן צילם סרטון קצר בו מתועדת החיה המשונה, שראשה צבוע בורוד ואפור, עיניה שחורות, וזנבה מלא בגושים מחודדים.

"הלכנו להנאתנו כשלפתע איתרנו את היצור המשוגע הזה. לא היה לנו מושג מה זה, אז צילמנו סרטון והראינו אותו לכמה חברים כדי שיעזרו לנו לזהות אותו", סיפרה דניסון ל"דיילי סטאר".

תריסנית קוצנית בחוף ברייטון, אנגליה. מתוך יוטיוב, צילום מסך
"בחיים לא ראינו דבר כזה"/צילום מסך, מתוך יוטיוב

אבל הסרטון התפשט במהירות, ולא רק בין חברים. אחרי שהועלה לרשת, הוא זכה למיליוני צפיות ולמאות תגובות מפוחדות ונגעלות של אנשים, שכמו בני הזוג דניסון לא הבינו במה מדובר.

יחד עם זאת, פרסום הסרטון הביא גם ככל הנראה לפיצוח. על פי כמה מהגולשים, אחד מהם חוקר ימי, מדובר בגוויה של תריסנית קוצנית (Thornback Ray), דג שנפוץ בעיקר באוקיאנוס האטלנטי ובים התיכון. התריסנית הקוצנית מגיעה עד לאורך של 60 ס"מ ויכולה לחיות 12 שנים.

תריסנית קוצנית בחוף ברייטון, אנגליה. מתוך יוטיוב, צילום מסך
תריסנית קוצנית בחוף ברייטון, אנגליה/צילום מסך, מתוך יוטיוב

ה"שיניים" שזיהו בני הזוג דניסון על גב החיה הן למעשה קוצים, סימן ההיכר של התריסנית הקוצנית. הזנב והשטח העליון של גופו של הדג קוצניים מאוד, והוא בעל מאפיינים מיוחדים. נקבת התריסנית מטילה ביצים ייחודיות - הקרניים המחודדות והגדילים הארוכים מיועדים להיאחזות במצע או באצות עד לבקיעה. לפעמים ניתן להבחין בהן על חוף הים, לאחר הבקיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully