וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ל הנחה את משרדי הממשלה: גבשו תכניות ל"חיים בצל הקורונה"

14.4.2020 / 22:17

במהלך דיון ב"אסטרטגיית היציאה" התבקשו המשרדים לקיים עבודת מטה ולהגיש תכניות לידי המל"ל, שירכזן ויעבירן לאישור ראש הממשלה. גורמים במשרד הבריאות ציינו כי היקף הבדיקות חצה את העשרת אלפים ליום, בעוד שבאוצר גיבשו ארגז כלים שיאפשר פעילות במשק לצד הנגיף

צילום: נתיבי ישראל, עריכה: שאול אדם

גורמים במועצה לביטחון לאומי (מל"ל) אמרו היום (שלישי) כי כלל משרדי הממשלה התבקשו לקיים עבודת מטה סדורה לפי עקרונות ברורים, בהתאם לקווי החשיבה של הגורמים המקצועיים, ולהציג תכנית מרכזית למעבר מבלימת נגיף הקורונה ל"חיים בצל הקורונה". במהלך היום התקיים דיון משמעותי על אסטרטגיית היציאה שהתקיים בחמ"ל שהוקם בבית החולים שיבא בתל השומר, בפני ראש המל"ל מאיר בן שבת. בדיון השתתפו כלל הגורמים בטיפול במשבר הקורונה, בהם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, נציגי ממשלה וארגוני החירום.

לאחר שהמל"ל יגבש את התכנית המלאה היא תובא לאישור ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא. עוד הבהירו הגורמים כי עיקר הוויכוח בדרך להחלטה על קווי היסוד של האסטרטגיה הוא בין משרד הבריאות שלא ממהר לאשר חזרה מדורגת לשגרה לבין משרד האוצר שדורש להאיץ בתהליך בכפוף למיגון באמצעות מסכות וחומרי חיטוי שהוגדרו על ידי מומחים בישראל כיעילים מאוד בהפחת הסיכוי להדבקה בשילוב מניעת התקהלות.

הצוות הרפואי של בית החולים הדסה בירושלים במהלך בדיקות לנגיף הקורונה 24 במרץ 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
"רף הבדיקות חצה את העשרת אלפים ביום"/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

גורמים במשרד הבריאות אמרו בדיון כי ביומיים האחרונים חצה היקף בדיקות הקורונה את רף העשרת אלפים ליממה. הגורמים ציינו כי לפי הערכות, מספר הבדיקות יעלה בהדרגה, ועד 1 ביוני יגיע ל-30 אלף ביום, בהתאם לצורך. לדברי גורמים במל"ל, הגידול בהיקף הבדיקות הוא תוצאה של פעולות חמ"ל הרכש המשותף למוסד, משרד הבריאות, צה"ל ומשרד הביטחון, גיוס עובדי מעבדות חדשים, רכב מכשור מתקדם והגעה של ציוד רפואי.

גורמי משרד האוצר הדגישו בדיונים סגורים כי יש לחדד בפני הציבור שהיציאה מהסגר עדיין תהיה תחת מגבלות, וכי הדבר לא יתבצע במהירות, ועם זאת - הסברה, מודעות ציבורית ומשמעת אזרחית גבוהה בשילוב ארגז הכלים שנבנה בישראל - יאפשרו חזרה של המשק לעבודה בהדרגה.

עוד בוואלה!

בחברה הערבית מתרגלים לנוכחות צה"ל במאבק בקורונה: "כולנו באותה סירה"

לכתבה המלאה
פעילות פיקוד העורף בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
ארגז כלים שיאפשר חיים בצל הקורונה. אנשי פיקוד העורף בבני ברק/ראובן קסטרו

גורמים שבקיאים בתהליך הדגישו כי עדיין לא הוחלט על פרקי הזמן בין מדרגה למדרגה אך כבר התגבשה התמונה לארגז הכלים: מעבדות שיודעות לעבוד 24/7 וחוצות את רף עשרת אלפים הבדיקות ליום; מערכות של שב"כ שיודעות לבצע במהירות, במקצועיות גבוהה וביעילות חקירה אפידמיולוגית לבירור מסלולי החולים ואזהרת אזרחים שבאו עמם במגע, אפליקציות מתקדמות שחלקן נבנה על ידי אגף המודיעין של צה"ל בניטור אזורים, ניבוי חולים ומערכות פיקוד ושליטה במערכה הביולוגית; יכולת מהירה לסגור תאי שטח גדולים משכונות וערים על רקע נתונים קיצוניים של התפרצות הנגיף; יכולת שינוע חולים ומבודדים לבתי מלונות של משרד הביטחון; מערכת הזנה לעשרות אלפי אנשים ותמיכה של גורמי רווחה בתרופות וצרכים נוספים וכן מענה מתרחב לבתי האבות והמוסדות הגריאטריים. לדברי גורמים במשרד הביטחון ארגז הכלים יאפשר לא רק חזרה מדורגת אלא גם הקלות בתחום התחברה הציבורית תחת מגבלות ומיגון מתאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully