וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן הפועל באר שבע בראיון: "הדלת לא סגורה. השחקנים צריכים לקחת מה שהצעתי"

2.4.2020 / 8:15

לאחר שפספסו "הצעה טובה" של ברקת, עו"ד יצחק יונגר מזכיר לשחקנים כי "הזדמנויות הרבה פעמים נעלמות". בראיון הוא מספר גם על סוגיית הזרים, שאלת העונה הבאה והמציאות החדשה: "לא רואה שחקנים מוצאים כ"כ מהר קבוצות שישלמו להם את החוזים שלהם"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: הגרלת חצי גמר גביע המדינה

נאמן הפועל באר שבע עורך הדין יצחק יונגר קרא אמש (רביעי) לשחקני הקבוצה לקבל את ההצעה שהגיש להם לקיצוץ של 50 אחוז עד סוף העונה ובכך להציל את עצמם מיציאה לחל"ת שתגרור ירידה לקצבת אבטלה שתנוע סביב 10,000 שקל. "ישבנו אצלי במשרד וסגרנו שהקיצוץ יהיה עד סוף העונה", מספר יונגר בראיון לוואלה! ספורט. "אפשר לראות את ההודעה שלי לתקשורת בסיום הפגישה, רשמתי במפורש שהקיצוץ בגובה של 50 אחוז הוא עד סוף העונה. יש עוד קבוצות בליגת העל בהן קיצצו 50 אחוז עד סוף העונה. צריך להבדיל בין מצב שבו הקבוצה היא בידיים של הבעלים לבין מצב שהיא עוברת לידיים של נאמן. אני רואה את המצב אחרת ועובדה שהשחקנים הסכימו ל-50 אחוז קיצוץ עד סוף העונה".

זה מאוד כבד.

"אני מבין את זה שיש להם משפחות ואני מבין את זה שהם היו מורגלים לרמת חיים מסוימת ובגלל זה ההצעה שלי היא הכי טובה עבורם. אני לא רוצה לפגוע בשחקנים, אלא לעשות את מה שניתן כדי לעמוד בתקציב שנפגע קשות. אין לי משחקי כבוד. השם שלי הוא בגלל שאין לי משחקי כבוד. השיחה עם השחקנים נגמרה באווירה נעימה ובגלל זה התפלאתי שהם לא הסכימו לחתום על הנספח לחוזה שצריך להפקיד ברשות לבקרת תקציבים. פניתי לעורך הדין רועי רוזן בלילה וביקשתי את הסכמתו והסכמת השחקנים למה שסגרנו אצלי במשרד. הוא אמר לי שזה לא מה שסוכם ומכאן כל העניינים התדרדרו".

השחקנים יכולים להיות בטוחים שאם הם חותמים על ההסכם, לא תבוא בעוד חודש ותגיד להם שצריך לקצץ 70 אחוז?

"ברגע שנגיע לסיכום בחתימה, תהיה לשחקנים ודאות שהם מקבלים מחצית מהשכר עד סוף העונה גם אם הם לא יחזרו לשחק. הרי כולם מדברים על תחזית אופטימית שהליגה תחזור ביוני. ומה יהיה אם הליגה לא תחזור ביוני? מה יהיה אם יבטלו את העונה? עדיין השחקנים יקבלו 50 אחוז מהשכר שלהם. זו הצעה שהם צריכים לקחת".

עו"ד יצחק יונגר, הנאמן של הפועל באר שבע. באדיבות המצולמים
איתן בדעתו. יונגר/באדיבות המצולמים

אם היית עורך הדין שלהם, היית ממליץ להם לקחת את ההצעה הזו?

"ההצעה של אלונה היתה הצעה טובה במשבר הזה שהולך להיות במדינה. אני מקווה שהשחקנים לא יהיו כמו אלה שאמרו עליהם בפוליטיקה שהם לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות. אני חושב שהם צריכים לקבל את מה שהצעתי להם ואפשר לראות את ההודעה שהוצאתי לתקשורת מיד בסיום הפגישה איתם. אני כתבתי במפורש שהסיכום הוא לעונה הנוכחית. עד סוף העונה הנוכחית. לכך אני התכוונתי בפגישה. חודש יוני הוא חלק מהעונה הזו. הערבויות בבקרה נמצאות בשביל לסגור את העונה הזו כולל חודש יוני. לא כולם מחזיקים בחוזים משכורות בחודש יוני, אבל יש שמונה או תשעה שיש להם".

אם לא תגיע להסכמות עם השחקנים ובעיקר עם הזרים, תהיה חשוף לתביעות של השחקנים בפיפ"א או באופ"א.

"פיפ"א ואופ"א לא יוכלו להתעלם ממה שקרה כאן. אני לא רואה מצב שהן יגידו שצריך לשלם שכר מלא. בין אם מדובר בזר ובין אם בישראלי. פיפ"א ואופ"א מבינות מה עוברים המועדונים והן יראו שהצעתי לשחקנים 50 אחוז מהשכר".

מה תעשה עם השחקנים הזרים שלא יכולים לצאת לחל"ת?

"יכול להיות שאתן לשחקנים הזרים מה שהמדינה נותנת לשחקנים הישראלים בחל"ת, למרות שאני ממש לא חייב. טרם החלטתי".

שחקנים שתוציא לחל"ת יוכלו לעזוב את הפועל באר שבע לקבוצות אחרות.

"אני לא רואה שחקנים מוצאים כל כך מהר קבוצות שישלמו להם את החוזים שלהם. מכבי חיפה או מכבי תל אביב לא צריכות לשלם לשחקנים שלהן? אתה חושב שקבוצות ישלמו כל כך מהר לשחקנים חדשים בתוך המשבר הזה? אתה חושב שיהיו שחקני רכש בעונה הבאה?"

אלונה ברקת הפועל באר שבע עם אתלטיקו מדריד. לירון מולדובן
"ההצעה של אלונה היתה הצעה טובה במשבר הזה שהולך להיות במדינה"/לירון מולדובן

למה שלא תעשה את ההסכם עם השחקנים על קיצוץ של 30 אחוז עד סוף העונה הבאה כפי שהם בסוף הסכימו מול אלונה?

"אני לא יכול להתחייב על קיצוץ של 30 אחוז בלבד לעונה הבאה. לא יכול לעמוד כרגע בשום הסכם לעונה הבאה ולכן מבחינתי אני מעדיף לעשות מה שהם רצו מלכתחילה ולקצץ רק העונה. לי הרבה יותר קשה להתחייב על העונה הבאה. יש המון דברים בסיסיים שהם משתנים. בחיים יש הרבה פעמים אי ודאות והמקרה הנוכחי הוא מהקשים ביותר וההתמודדות צריכה להיות דרך קבלת החלטות קטנות ולא לחשוב על העונה הבאה".

השחקנים נפגעו ומרגישים שאם הם יסכימו להצעה שלך, בעונה הבאה תדרוש מהם קיצוץ גדול עוד יותר.

"הזדמנויות הרבה פעמים נעלמות והשחקנים צריכים לזכור את זה. כל מה שהצעתי בכתב, רשום. שום דלת לא נסגרת אף פעם מבחינתי. השחקנים צריכים לקחת את מה שהצעתי להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully