וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי שרצקי: "צריך לסגור את הליגה עכשיו. למרות המשבר אשלם משכורות היום"

1.4.2020 / 7:15

הפגיעה הכלכלית, ההחלטה לקצץ פחות ממועדונים אחרים, עזיבת אלונה ברקת ("זה פוגע, אני מבין אותה"), חזרת הליגה ("זה בלוף להתאמן במאי או ביוני") והשפעת הקורונה על הכדורגל: "היא תעשה טוב, לא יהיה לי אף זר בעונה הבאה". בעלי עירוני קרית שמונה בראיון

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

רחוק כל כך מהמלחמות של יואב כץ בשחקניו, מהמאבקים של האחים ניסנוב בשחקני הפועל תל אביב ומהטלנובלה של אלונה ברקת בבאר שבע, ישלם היום (רביעי) איזי שרצקי את משכורות חודש מרץ לשחקני עירוני קרית שמונה. כן, זה אחד באפריל, אבל לא יום השקר. שרצקי, שהגיע לסיכום עם שחקניו על קיצוץ של 23 אחוז בחוזיהם עד סוף העונה, לא מחכה ל-9 בחודש. "כל בעלים של קבוצה בחר בדרך שלו", סיפר בראיון לוואלה! ספורט אמש. "אני בחרתי בדרך של קיצוץ בגובה של 23 אחוז ואצלי יקבלו השחקנים כבר מחר (היום) את משכורות חודש מרץ".

הקדמת להם את המשכורות?

"אני נוהג לשלם ב-1 בחודש עבור החודש שעבר. השחקנים יקבלו את המשכורות ללא שינוי בתאריך וכך גם המאמנים".

היית בין הראשונים שסגר על קיצוץ בגובה של 23 אחוז. למה בחרת במספר המיוחד הזה?

"אמרתי ליוסי המנכ"ל לשבת עם השחקנים ולסגור איתם מה שטוב להם. לחיילים כמובן לא קיצצתי. היה חשוב לי שזה יהיה ברוח חיובית".

לאור זה שבקבוצות אחרות קיצצו 30, 40 וגם 50 אחוז, אתה לא מרגיש שמיהרת לסגור על 23 אחוז?

"אני לא מרגיש כלום. זה קיצוץ הוגן כמו שבאיתוראן הבן שלי הוציא מכתב לעובדים והבטיח שאף עובד לא יפוטר. זו לא תקופה קלה. השחקנים היו טובים איתי וכך גם העובדים שלי באיתוראן ואני צריך לדאוג להם עכשיו".

איזי שרצקי בעלי עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
לא מתחרט. שרצקי/סוכנות ג'יני

אתה לא מצטער לרגע שסגרת על 23 אחוז בזמן שבעלי קבוצות אחרים ייהנו מחיסכון גדול יותר?

"אצלי מילה זו מילה וגם אם הייתי סוגר איתם רק על 10 אחוז קיצוץ, לא הייתי משנה את עמדתי ולא חוזר אחורה. יוסי שאל אותי כמה לסגור. אמרתי לו: 'בין 20 ל-30'. אז הוא סגר 23 אחוז".

בעלי הקבוצות קיבלו מכה קשה בעסקים האישיים שלהם?

"חד משמעית. הרבה נפגעו מאוד. החברה שלי היתה שווה מיליארד דולר. עכשיו היא שווה רק 320 מיליון דולר. הפסדתי הרבה מהערך שלה. אני בקרית שמונה ואין לי הכנסות מקהל גם כך. המועדונים הגדולים בפלייאוף העליון מפסידים המון כסף עכשיו ואני רק מרוויח מזה שאין משחקים".

מה עם ספונסרים וזכויות שידור?

"אני הספונסר ואת הכסף אני צריך בכל מקרה להביא. אין בעלים בליגת העל שלא נפגע קשות במשבר הזה. אבל אני חושב שהקיצוץ שביקשתי היה מאוד הוגן ויפה שזה נגמר כך".

אתה כבר חושב על הבעיות הכלכליות בעונה הבאה?

"בוא נראה איך נגמור את העונה הזו".

מה אתה חושב על העזיבה של אלונה ברקת?

"אלונה שילמה הרבה כסף לשחקנים שלה. סכומים אדירים. אז היא באה וביקשה שהם יקצצו וברגע הזה הם הפנו לה גב ואמרו לה 'לכי' אתה יודע לאן. זה פוגע. אני מבין אותה. אני חושב שהיא עשתה צעד קיצוני אבל אני גם מבין אותה. היא ציפתה שבפעם הראשונה שהיא צריכה את העזרה שלהם, הם יהיו שם".

אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. דני מרון
"עשתה צעד קיצוני אבל אני גם מבין אותה". ברקת/דני מרון

צריך להחליט מה לעשות עם העונה הזו.

"אתה יודע שאני לא בא לישיבות המנהלת וזה גם לא הוגן מבחינתי לדבר עכשיו כי אני בעל אינטרס במאבקי התחתית, אבל לאור מה שקורה בארץ ובעולם עם הקורונה אין מנוס מהקפאת הירידות, העלאת שתי קבוצות לליגת העל מהליגה הלאומית והפיכת הליגה בעונה הבאה לליגה עם 16 קבוצות".

זאת אומרת שאתה חושב שצריך לסיים עכשיו את העונה?

"הייתי גומר את הליגה עכשיו ומיד אחרי פסח אומר לשחקנים הזרים שהם יכולים לעזוב. זה בלוף לחזור להתאמן במאי או ביוני ולהתחיל אז לשחק אולי את הפלייאוף. זה לא רציני. אם אחרי פסח לא יהיה אישור לחזור לשחק, אז צריך לסגור את הליגה ומבחינתי זה גם צריך להיות אפילו עכשיו".

אבל 16 קבוצות בעונה הבאה בליגת העל?

"למה לא?"

וכך יימשך?

"לא. ודאי שלא. בעונה הבאה יהיו שלוש יורדות ועולה אחת מהלאומית ואז נצמצם חזרה ל-14 וגם בעונה שאחרי זה אני מציע שוב שלוש יורדות ועולה אחת כך שבעוד שנתיים יהיו לנו 12 קבוצות בליגת העל. אבל שבמנהלת ובהתאחדות יחליטו מה שהם רוצים ואם הם רוצים לחזור לשחק בחודש יוני, שיחזירו. קהל בכל מקרה לא יהיה להם בחודש יולי. האוהדים לא ירצו לחזור בחודשים הראשונים למגרשים".

מה הקורונה תעשה לכדורגל?

"תעשה טוב. יהיה כדורגל הרבה יותר ישראלי וזה יעשה טוב לכדורגל. אני אשאר עם חבר'ה צעירים ישראלים. לא יהיה לי אף זר בעונה הבאה".

אתה שומר על עצמך?

"ברור, אני קשיש. אני צריך להיזהר. אני משתדל לא לצאת בכלל מהבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully