וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים של בדיקות גילתה הצעירה למה היא כל הזמן נראית שיכורה

2.6.2020 / 0:02

אליסה קלש מיוטה לא ידעה מה גורם לה להרגיש שיכורה אחרי ארוחה, ואמה הדואגת לא הפסיקה לבדוק עד שגילתה את "סינדרום מבשלת הבירה האוטומטית": "מקווה שעכשיו תבינו מה עובר על הקרובים שלכם"

צילום מסך

אישה בת 26 אובחנה כסובלת ממצב נדיר שהופך בתוך גופה כמעט כל אוכל שהיא אוכלת לאלכוהול וגורם לה להתנהג כשיכורה. אליסה קלש סובלת מ"סינדרום מבשלת הבירה האוטומטית", בה הפחמימות והסוכרים שהיא אוכלת הופכים בגופה ללאלכוהול - מה שגורם לדיבור שלה להיות איטי, לעיניים שלה להיות מזוגגות ולפרוץ בצחוק בלתי נשלט. היא אובחנה רק אחרי חודשים של בדיקות של רופאים ומומחים.

אמה, ברוק, החלה לשים לב לסיטואציה כשהבל הפה של אליסה היה יותר מדי פירותי, העיניים שלה בקושי זזו, והיא הייתה מתחילה לצחוק בלי סיבה. למרות שנראה היה שהיא שתתה, ברוקה ידעה שזה לא יכול להיות כי אליסה לא שותה בכלל, אז היא החלה לחקור אחר הסיבה לתופעה. כעת אליסה, אמנית קעקועים מסולט לייק סיטי שביוטה, משתמשת בתרופה שמונעת מהאוכל שלה להפוך לאלכוהול, וברוק משתפת את סיפורה ברשת.

האם מספרת: "לפני שנתיים בערך, התחלתי לשים לב שנשימתה של אליסה הפכה להיות בעלת ניחוח פירותי, העיניים שלה השתנו, והיא הפכה להיות ממש מגושמת. היא החלה לצחקק בלי סיבה, ולבלוע את המילים שלה. ככל שהזמן עבר, מצבה הורע, ממש כאילו היא שיכורה. אני יודעת שהיא לא הייתה שיכורה, אז התחלתי לחקור על הסיבות שיכולות לגרום לה להתנהג ככה".

"אחרי מחקר נרחב קראתי על סינדרום מבשלת הבירה האוטומטית, אבל בגלל שמדובר במצב נדיר, אף אחד לא האמין שזה זה", מוסיפה ברוק, "אחרי שראינו מספר מומחים הם איבחנו אותה עם המצב וזה הסביר הרבה. המצב הזה גרם שכל סוכר או פחמימה שהיא צרכה הפך לאלכוהול, מה שמסביר למה היא נראתה שיכורה אחרי האוכל". התסמונת נקראת גם תסמונת תסיסת המעיים, ובה אלכוהול טהור (אתנול) מיוצר במעי האנושי לאחר אכילה של מזון עשיר בפחמימות. עודף של שמר האפייה (סוג של שמר, של פטרייה) במעיים הוא הגורם העיקרי המוביל לתהליך תסיסה המייצר אתנול.

אחרי מספר בדיקות, אליסה קיבלה תרופה שעזרה לה להוריד את רמת האתנול בגוף. "התרופה הזאת עוזרת לה לאכול נורמלי מבלי שהיא תהיה שיכורה", אומרת ברוק, "היא נבדקה מאז, ורמת האתנול יורדת, ככה שזה נראה מבטיח. הרופאים מאמינים שהיא החלה להתנהג כך, אחרי שאנטיביוטיקה שהיא צרכה שינתה לה משהו בגוף. אנחנו לא יודעים אםתהיה תרופה למצב שלה אי פעם, אבל אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לה. אני מקווה שעל ידי שיתוף הסיפור שלה, עוד אנשים יראו את המצב ויבינו שזה מה שקורה לקרובים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully