וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים אחרונים: קרב צמוד בין הליכוד לכחול לבן, לאף אחד מהגושים אין 61

שלושה ימים לבחירות, לפי תוצאות הסקרים שפורסמו במהדורות החדשות אין הכרעה בין שתי המפלגות הגדולות ולנתניהו וגנץ חסרים מנדטים לטובת הקמת ממשלה. עוד עולה כי הרשימה המשותפת מתחזקת, ואילו יתר המפלגות ללא שינוי מהותי

צילום סטילס: ניב אהרונסון, צילום וידאו: ניב אהרונסון ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

יומיים לבחירות, במהדורות החדשות הציגו הערב (שישי) את הסקרים האחרונים לפני פתיחת הקלפיות, מהם עולה קרב צמוד בין הליכוד לכחול לבן. על פי התוצאות, לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ אין 61 מנדטים הדרושים להרכבת ממשלה.

לפי חדשות 12, מפלגת הליכוד מתחזקת עם 35 מנדטים ומיד אחרי זה כחול לבן עם 33. הרשימה המשותפת עולה ל-14 מנדטים, והעבודה-גשר-מרצ זוכה ל-9 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה שומרות על 8 מנדטים, ימינה עם 7 וישראל ביתנו - 6. עוצמה יהודית זוכה ל-1.5% בלבד מהקולות ולא עוברת את אחוז החסימה.

מנגד, לפי סקר חדשות 13, הליכוד וכחול לבן בתיקו 33 מנדטים. הרשימה המשותפת זוכה ל-15 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ עם 9, ימינה - 8, ש"ס - 8, יהדות התורה - 7 וישראל ביתנו - 7. גם בסקר זה עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

השבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
בשלב זה לאף אחד אין מספיק מנדטים להקמת ממשלה. נתניהו וגנץ/ראובן קסטרו

על פי סכימת הגושים של חדשות 12, גוש הימין עם 58 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מעט מאחור עם 56. ישראל ביתנו מחזיקה ב-6 מנדטים נוספים. לפי חדשות 13, גוש המרכז-שמאל מוביל עם 57 מנדטים, ואילו גוש הימין עם 56 וישראל ביתנו עם 7.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נמצא על פי חדשות 12 כי נתניהו זוכה ל-44% תמיכה, ואילו גנץ עם 32%. 16% נוספים ענו כי אף אחד מבין השניים לא מתאים לתפקיד ו-8% נוספים "לא יודעים".

מחסן ועדת הבחירות 2020 בשוהם, 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
שלושה ימים לפתיחת הקלפיות/ראובן קסטרו

עוד עלה מהסקר כי 7% מהנשאלים ענו כי הם שוקלים לא ללכת להצביע בשל החשש מהידבקות בנגיף הקורונה. 75% השיבו כי יצביעו בכל מקרה, 5% ענו כי בכל מקרה לא יצביעו ו-13% "לא יודעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully