וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: נקים ממשלת מיעוט עם גנץ; ליברמן: הוא מתואם עם נתניהו

28.2.2020 / 16:31

יו"ר העבודה-גשר-מרצ חשף תכנית להקמת ממשלה צרה עם כחול לבן בתמיכה חיצונית של ליברמן ועודה. "הממשלה תתחייב לחדד את תהליך השלום", הצהיר פרץ. מתווה כזה עשוי לאפשר לגנץ להקים ממשלת מיעוט למרות הפסילות ההדדיות. ליברמן הכחיש: "אין לנו סיכום מוקדם עם אף מפלגה"

בני גנץ באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ אמר היום (שישי) כי בהתאם להסכמות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, תוקם ממשלה משותפת עם תמיכה חיצונית של ישראל ביתנו והרשימה המשותפת. מתווה כזה עשוי לאפשר לכחול לבן להקים ממשלת מיעוט למרות הפסילות ההדדיות של הרשימה המשותפת ושל יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שכן כרגע הרשימה המשותפת הודיעה כי לא תתמוך בממשלה עם ליברמן ואילו ליברמן הודיע כי לא ישב בממשלה שנתמכת על ידי המשותפת.

"אני אקח על עצמי את תפקיד המגשר, כמבוגר האחראי, ואפעל להרחבת הממשלה לאחר השבעתה", הצהיר פרץ במהלך כנס פעילים. "הממשלה תתחייב לחדד את תהליך השלום, להעביר תקציב חברתי חדש ולמנות שר ערבי בממשלה, פרופ' עליאן אלקרנאווי, כחלק מהצורך להרגיע את המתח בין יהודים לערבים וליצור חיים משותפים".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ ח"כ עמיר פרץ בבית העיתונאים בתל אביב, 27 בפברואר 2020. שלומי גבאי
המתווה עשוי לאפשר לכחול לבן להקים ממשלת מיעוט למרות הפסילות. פרץ/שלומי גבאי

עם זאת, ליברמן הכחיש את דברי פרץ וטען כי ישראל ביתנו לא סיכמה דבר עם מפלגות אחרות. "הנהגת מפלגת העבודה ז"ל כל כך מבוהלת ומפוחדת שהיא מוכנה לשקר ולהמציא כל דבר", צייץ יו"ר ישראל ביתנו. "ישראל ביתנו בוודאות תצביע נגד כל ממשלה, שהיא לא תהיה חלק ממנה. העלילה האחרונה של פרץ נועדה לפגוע בישראל ביתנו עקב הנטישה של מצביעי עבודה רבים לטובתנו".

ליברמן הדגיש כי "לנו בישראל ביתנו לא היו ולא יהיו שום סיכומים מוקדמים עם אף מפלגה, אלא אך ורק עם ציבור הבוחרים שלנו. לפי המידע שבידי כל המהלך הזה מתואם מתחילתו ועד סופו עם נתניהו, בתמורה לתמיכה בעמיר פרץ במרוץ לנשיאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "האמת נחשפה: גנץ סגר ממשלה עם מרצ, בתמיכת הרשימה המשותפת וליברמן. ממשלה כזאת היא סכנה לביטחון ישראל".

גם חברו של נתניהו למפלגה, סגן שר הביטחון אבי דיכטר, מתח ביקורת על המתווה שהציג פרץ. לדבריו, "פרץ חשף עכשיו את 'עסקת המאה' של השמאל. גנץ ביחד עם מרצ (התומכת בהמשך תשלום משכורות למחבלים), בתמיכה של הרשימה הערבית (דורשים זכות שיבה לפלסטינים וחיסול החזון הציוני ובעד משכורות למחבלים) וליברמן איתם (אף שחושב הפוך מהם..)".

(עדכון ראשון: 16:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully