וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ פיטר את יועצו הבכיר שהוקלט אומר שהוא "מסוכן לישראל"

28.2.2020 / 12:18

יו"ר כחול לבן החליט לסיים לאלתר את עבודתו של היועץ ישראל בכר בעקבות הקלטות שהושמעו בחדשות 12 בשמו, על אי יכולותו לשמש כראש ממשלה. בכר רמז כי ההקלטה בושלה על ידי גורמים פוליטיים: "חלק ממסע של הונאה ושיא חדש של שפלות רוח". הליכוד: "אמר את האמת"

בני גנץ באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

יו"ר כחול לבן בני גנץ החליט היום (שישי) לפטר את יועצו ישראל בכר מהמשך עבודתו בקמפיין. זאת בעקבות פרסום דבריו של בכר במהדורה המרכזית, שתקף את יו"ר כחול לבן בשיחה סגורה עם מכר קרוב שלו. בין היתר, בכר נשמע אומר כי גנץ "לא יתקוף איראן" וכי הוא מהווה "סכנה לישראל".

אתמול ערך גנץ בירור ראשוני ובדיקות נדרשות אודות הדברים שהושמעו בשמו של היועץ בכר בחדשות 12. בכחול לבן טענו כי מהבירור הראשוני עולה כי בכר נקלע למארב מתוכנן, שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה.

מאוחר יותר צייץ גנץ כי "המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. חייבים להתעורר כדי להציל את ישראל". לדבריו, "אתמול בערב גם אני נחשפתי להקלטות שפורסמו בטלוויזיה. הקלטות שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת - להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות".

במפלגה הוסיפו כי ההקלטה הושגה במעורבות מניפולטיבית של גורמים פוליטיים, שתיחשף אף היא בקרוב ותטופל בציר המשפטי. יחד עם זאת, החליט גנץ לסיים את עבודתו של בכר לאלתר. בנוסף לכך, גנץ הנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים.

בני גנץ יו"ר כחול לבן,כפר המכביה, 26 בפברואר 2020. קובי ריכטר, TPS
יו"ר כחול לבן בני גנץ/TPS, קובי ריכטר

גנץ שוחח גם עם ח"כ ינקלביץ', אודות הדברים שיוחסו לה בכתבה. ח"כ ינקלביץ' הדגישה כי מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה, ובעקבות זאת אף פרסמה ח"כ ינקלביץ' הבהרה חד משמעית מצידה בנושא. גנץ מסר כי "גם הבוקר חשוב לזכור - ביום שני, זה או כחול לבן או שלטון ארדואן".

עוד בוואלה!

גנץ באולפן וואלה! NEWS: "נתניהו שיקר אותי, אין לי בו שום אמון"

לכתבה המלאה

ישראל בכר מסר בעקבות הודעתו של גנץ, כי מאחורי השגת ההקלטה עומדים גורמים פוליטיים, והסביר כי "כמי שמלווה מעל שנה את רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל". הוא הוסיף כי גנץ הוא "מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל".

"חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת"

"מבלי להיכנס לפרטים", המשיך היועץ שסיים את תפקידו, "המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר". עוד הוסיף כי "מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה". לדבריו, "יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "גנץ פיטר את יועצו הקרוב ישראל בכר, מפני שאמר את האמת: 'אסור שגנץ יהיה ראש ממשלה, הוא אפס מאופס, אין לו אומץ לתקוף באיראן - גנץ סכנה לביטחון ישראל'". בליכוד הוסיפו כי "לא די בכך שגנץ ראש ממשלה מסוכן לישראל, אסור להמר על ביטחוננו ולתת לגנץ להקים ממשלה מסוכנת עם אחמד טיבי, אתו כבר ניסה להקים ממשלה בבחירות האחרונות".

אתמול יצאו בכחול לבן לזכות יו"ר המפלגה. סגנו, ח"כ יאיר לפיד, מסר בעקבות הפרסום: "ישבתי לילות ארוכים בקבינט בזמן מלחמה, גם עם ביבי וגם עם בני. כשביבי קרס מול הלחץ, בני היה האיש הכי קר רוח בחדר. כל היתר רכילות". ח"כ גבי אשכנזי כתר בטוויטר כי "אני מכיר את בני 40 שנה, היינו יחד ברגעים המורכבים ביותר. הוא תמיד פעל בקור רוח וללא מורא. כך הוא ינהג כשידו תהיה על ההגה של המדינה".

(עדכון ראשון: 08:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully