וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ באולפן וואלה! NEWS: "נתניהו שיקר אותי, אין לי בו שום אמון"

יו"ר כחול לבן אינו מתחרט על דחיית הצעת נתניהו לאחדות בספטמבר ועל השוואתו לנשיא טורקיה ארדואן במסגרת קמפיין המפלגה: "הוא חותר נגד מוסדות החוק". על הרשימה המשותפת: "אני לא נשען על תמיכתם". בנוגע לחקירת "הממד החמישי": "מכבד את החלטת הרשויות"

בני גנץ באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ארבעה ימים לבחירות, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי לא ישב בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושיש לו בו חוסר אמון מוחלט. "אני לא מאמין לנתניהו", הצהיר בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "הוא הגיע למקום כזה שאין לי בו שום אמון. הנושא הזה סגור. נתניהו סיים את תפקידו הפוליטי או את תפקידו ההיסטורי מבחינה פוליטית".

גנץ ציין כי הוא אינו מתחרט על כך שלא קיבל את הצעת האחדות של הליכוד אחרי הבחירות שהתקיימו בספטמבר, שבמסגרתה נתניהו היה אמור לכהן ראשון בראשות הממשלה ולפנות את מקומו עבור גנץ אחרי כמה חודשים. "הפרדוקס הוא שנתניהו שתוקף אותי כל היום, רק לפני כמה חודשים הציע לי להיות ראש ממשלה", אמר. "הוא עצמו הציע לי להיות ראש הממשלה והיום הוא מוציא זבל ורפש ומסתובב כמו אני לא יודע מה בכל המקומות. מה למדתי מאז? מה הרגשתי? הרגשתי שהוא משקר אותי ולמדתי שהוא משקר אותי. והנה אנחנו נמצאים עכשיו חודשיים לפני התממשות השקר".

בני גנץ יו"ר כחול לבן באולפן וואלה! NEWS, 27 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"נמצאים חודשיים לפני התממשות השקר". גנץ באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

גנץ גם לא הביע חרטה על הקמפיין האחרון של המפלגה נגד נתניהו שמשווה אותו לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. "נתניהו חותר נגד מוסדות החוק ואכיפת החוק הוא יוציא את המערכת מהאיזון הדמוקרטי שלה, זה בדיוק מה שארדואן עשה בטורקיה", הסביר. "זה מה שהוא יעשה במדינת ישראל אם חלילה יזכה בבחירות הקרובות ויקיים ממשלה. הוא יעביר את החוק הצרפתי, יוציא פסקת התגברות כוחנית ולא מאוזנת בין הרשויות. אוחנה אמר את זה, מיקי זוהר אמר את זה בשפתו, זה מה שעומד לקרות ונגד זה אני קם".

עוד בוואלה!

ח"כ עמיר פרץ: "התנאי שלנו להצטרפות לממשלה - מינוי שר ערבי"

לכתבה המלאה

בהתייחס לאפשרות שיקים ממשלה בתמיכה חיצונית או הימנעות של הרשימה המשותפת גנץ שב וחידד: "אנחנו לא נשב עמם בממשלה. אני לא נשען עליהם ולא נשען על תמיכתם. אני פונה לציבור להצביע ישירות אליי. גם לציבור הערבי - אם אתם באמת רוצים לקדם את האג'נדה שלכם כדאי שתצביעו כחול לבן".

באשר ליחסים עם המפלגות החרדיות והזעם של החרדים על חלק ממסרי הקמפיין החילוני של כחול לבן, אמר גנץ כי הוא "מכבד את המסורת ומכבד את המפלגות החרדיות". "אני בעד לימוד התורה ושימור מסורת ישראל. אני חושב שמדינת ישראל חייבת להתנהל לפי קווי יסוד יהודיים ודמוקרטיים", אמר. "זה אומר שנותנים את המקסימום לאוכלוסייה הנדרשת ולא את המקסימום לכולם. אם מישהו רוצה לחיות על פי חיים חרדיים מלאי תורה ואמונה - אני שמח בשבילו ואני אעזור לו לעשות את זה. אני רוצה שלאחרים יהיו את החיים שלהם על פי תפיסת עולמם. ועל האיזון הזה שבין מסורת מצד אחד וליברליות מצד שני - אני נאבק".

הרשימה המשותפת -אחמד טיבי, איימן עודה, יוסף ג'בארין, מטאנס שחאדה, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא נשען על תמיכתם". ראשי הרשימה המשותפת/ראובן קסטרו

בהמשך, גנץ התייחס לפרשת "הממד החמישי" - החברה שבראשה עמד. בריאיון הוא ציין כי הוא "מכבד" את החלטת מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד ורשויות אכיפת החוק לפתוח בחקירה של הפרשה. "אני אינני חשוד בדבר וחצי דבר לא בדוח המבקר, לא באמירות המשטרה והיועמ"ש, אבל החקירה תדבר, אני מתקדם קדימה", אמר. "אני לא מסתיר שום דבר. אני נקי כפיים, הכול בסדר מבחינתי".

בנוגע לפרשת הרפז והקלטות אשכנזי-מנדלבליט, גנץ דחה את הטענה של השר יואב גלנט לפיה קיבל כרמטכ"ל דוח מצ"ח חמור על הפרשה ואמר כי מדובר ב"שקר מוחלט מבית היוצר של גלנט ואנשי הליכוד". לדבריו, "גלנט כבר שנים מונע מנקמות אישיות. אני מבין את הכאבים שלו. לא מתעסק איתו בכלל".

יואב גלנט בכנס בחירות 2019 בבאר שבע , מרץ 2019. ראובן קסטרו
"מונע מנקמות אישיות". גלנט/ראובן קסטרו

עם הפנים קדימה והאפשרות שהפלונטר הפוליטי יוביל לבחירות רביעיות, גנץ מתעקש כי הוא ימשיך לעמוד בראש כחול לבן גם אם תהיה מערכת בחירות נוספת. "אני ממקימי כחול לבן, יו"ר כחול לבן, אני בתפקיד בהווה ואני אהיה גם בעתיד", הבהיר. "אמשיך לחתור להביא לשינוי חיובי בישראל. כך היה, כך יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully