וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עמיר פרץ: "התנאי שלנו להצטרפות לממשלה - מינוי שר ערבי"

27.2.2020 / 10:40

יו"ר מפלגת העבודה הודיע כי ידרוש את מינוי פרופ' עליאן אלנקרנאווי, מדליק המשואה ביום העצמאות, לשר הבדואי הראשון. "20% מאזרחי ישראל הם שותפים לגיטימיים לממשלת השינוי שאנחנו רוצים להוביל עם גנץ"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ, אמר כי התנאי של מפלגת העבודה-גשר-מרצ להצטרפות לממשלה הוא מינוי של שר ערבי לתפקיד בכיר. במסיבת עיתונאים שכינס היום (חמישי) בבית העיתונאים בתל אביב הצהיר כי פרופ' עליאן אלקרינאוי נשיא מכללת אחווה לשעבר שהדליק משואה ביום העצמאות - הוא האדם הנכון לכהן בתפקיד שר. לדבריו של פרץ, ידידו עיסאווי פריג' הוא זה שסייע לו בקידום הנושא.

הוא טען כי בשיחה שניהל עם גנץ מתח ביקורת על הקמפיין של כחול לבן, ואמר לו כי "ככה לא בונים שותפות אסטרטגית". "מערכת הבחירות הזאת הייתה צריכה להתנהל באווירה אחרת וברוח אחרת, רוח של שינוי ותקווה, רעיונות חדשים וסדר יום חדש לישראל. לא הסכמתי לקחת חלק ב'מסיבות' השנאה כלפי החרדים ונציגיהם בכנסת, ולא כלפי הערבים אזרחי ישראל ונציגיהם. 20% מאזרחי ישראל הם שותפים לגיטימיים לממשלת השינוי שאנחנו רוצים להוביל ביחד עם בני גנץ", אמר פרץ, "אנחנו נהיה המבוגר האחראי, אנחנו קוראים לגנץ להנהיג את המחנה, אנחנו נהיה הרוח הטובה, נעשה את התיקון והשינוי ונוודא שיהיה נציג בממשלה הבאה של החברה הערבית".

עמיר פרץ ופרופסור עליאן אל-קרינאווי בבית העיתונאים בתל אביב, 27 בפברואר 2020. שלומי גבאי
פרץ ואלקרנאווי, היום/שלומי גבאי

על כן, הוא הציע את אלקרנאווי, מרצה באוניברסיטת בן גוריון ונשיא מכללת אחווה לשעבר, שהדליק משואה בשנת 2013, לתפקיד שר. "אחינו בני העדה הבדואית שסבלו מממשלות הימין, ממנהלת פטרונית במשך שנים, יזכו לתיקון היסטורי כיאה לממשלת השינוי הגדולה שאנחנו רוצים להוביל פה החל מהשבוע הבא", אמר.

עוד בוואלה!

"אין מי שיטעה": העבודה-גשר-מרצ מסרבת להסיר את תמונת גנץ מהקמפיין

לכתבה המלאה

"אני עושה זאת כמסר לכל החברה הישראלית של ערבים, יהודים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים, בני כל העדות והדתות", אמר אלקרנאווי. "החברה הישראלית הפכה להיות חברה שסועה בשנים האחרונות. פערים חברתיים שהועצמו על ידי פוליטיקאים שבחרו להפוך את השנאה לכלי פוליטי. לצערי, עד היום, לא השכלנו לקבל את האחר". הוא קרא לאזרחי ישראל הערבים להצביע, והוסיף: "אנחנו מעבירים היום מסר חד וברור - אחים שלכם אנחנו! אחים שלכם אנחנו! שלא נטעה, אין לערביי ישראל בעיה עם מדינית ישראל. אין להם דבר נגד הקבוצות השונות בחברה הישראלית - הם חלק מכל מה שקורה כאן. יש להם בעיה עם ממשלות ישראל, לדורותיהן, עם המדיניות של הממשלות כולן".

עמיר פרץ ופרופסור עליאן אל-קרינאווי בבית העיתונאים בתל אביב, 27 בפברואר 2020. שלומי גבאי
פרץ ואלקרנאווי, היום/שלומי גבאי

ההצהרה של פרץ מגיע ברקע הקרב המחריף עם כחול לבן על קולות השמאל. אתמול צייץ ח"כ יאיר לפיד בטוויטר: "אם תכננתם להצביע לעבודה-מרצ תשאלו את עצמכם שאלה אחת: מה יישאר מהדמוקרטיה הישראלית אם ביבי ינצח אפילו במנדט אחד?". יו"ר העבודה עמיר פרץ צייץ בתגובה: "אנחנו עובדים בלנצח את הבחירות - אתה מוזמן להצטרף למאמץ שלנו".

מאוחר יותר אתמול אמר גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי "זה לא הזמן למפלגות קטנות - זו השעה להצביע למפלגה גדולה. אנחנו חייבים שכחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully