וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לנתניהו: הצעת לי להצטרף לליכוד כשר ביטחון, לא אשב איתך

26.2.2020 / 20:02

יו"ר כחול לבן תקף את רה"מ במסיבת עיתונאים שכינס בכפר המכביה. "הארכת את כהונתי כרמטכ"ל וקיבלת ממני עדכונים, וכעת אתה תוקף אותי?", אמר גנץ. נתניהו: "הם מסיתים יומם ולילה ומתלוננים על הסתה"

צילום: קובי ריכטר/TPS

פחות משבוע לפני הבחירות, יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי האחרון הציע לו לפני שנה וחצי להצטרף למפלגתו ולהתמנות לשר ביטחון. "רק לפני חודשיים קראת לי לשותפות והצעת לי להיות ראש הממשלה. נתניהו איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה אפילו יום אחד נוסף", אמר גנץ.

דבריו של גנץ מגיעים יממה לאחר חילופי מהלומות בין ראש הממשלה לבכיר כחול לבן גבי אשכנזי, בהן טען אשכנזי כי נתניהו אף הציע לו להתמנות לתפקיד וכינה אותו שקרן. זאת ברקע הבטחתו של גנץ למנות את הרמטכ"ל לשעבר לתיק הביטחון, בצל האירועים בדרום. במהלך כנס הבחירות שקיים נתניהו במגדל העמק, אמר ש"זו הבטחה ריקה כי כשהקלטות יתפרסמו אשכנזי לא יוכל להיות שר ביטחון ולדעתי יפרוש מהפוליטיקה". נתניהו התייחס לפרסומים אודות התוכן של הקלטות אשכנזי-מנדלבליט, שהיו חלק מחקירת תיק הרפז, בהן לטענתו דיבר בגנות העדה הדרוזית.

"אתה מאשים את אשכנזי, רמטכ"ל שלחם במשך שנים. אתה שהצעת לו את שר הביטחון, אתה מאשים אותו בשנאה לאחינו הדרוזים?", תקף גנץ במסיבת עיתונאים שכינס בכפר המכביה. "אתה שלא היית מוכן להוסיף שינוי קטן עוברם בחוק הלאום? אנחנו מכירים את שיטת נתניהו, כל מי שהתמודד מולך מבית ומחוץ ספג את הרפש", הוסיף.

בני גנץ יו"ר כחול לבן,כפר המכביה, 26 בפברואר 2020. קובי ריכטר, TPS
"אנחנו מכירים את שיטת נתניהו". גנץ, הערב/TPS, קובי ריכטר

עוד אמר יו"ר כחול לבן כי "אני קורא לאזרחי ישראל לא להדרדר לתהומות האלה, לא ללכת שבי אחר מכונת השקרים המשומנת בבלפור, זה לא נעים לציבור ולא נעים לי אבל זה לא יזיז אותי במילימטר מדרכי. אני לא הסיפור, מאחורי עומדים רוב אזרחי ישראל שרוצים שינוי ותקווה".

מיד לאחר דבריו של גנץ, נתניהו נאם בכנס בחירות של הליכוד בירושלים, בו אמר בין היתר כי בכחול לבן מסיתים נגד מצביעי הליכוד. "שמעתי את יריבנו, מסבירים שאנחנו השחורים ואנחנו לבנים. יש דרבוקות, ויש קונצרטים. גנץ אמר שאנחנו מפלגים את החברה הישראלית - מסיתים יומם ולילה ומתלוננים על הסתה", אמר.

עוד בוואלה!

נתניהו: אשכנזי לא יכול להיות שר ביטחון; אשכנזי: "הוא הציע לי את התפקיד"

לכתבה המלאה

נתניהו קרא למצביעי הליכוד לצאת להצביע בטענה כי "אנחנו במרחק של שני מנדטים מניצחון. ואם כל מי שנמצא כאן ייצא ויוציא להצביע - אנחנו ננצח. האלטרנטיבה היא ברורה, מי שלא יצביע או יזרוק לפח את הקולות שלו. אני חושב שזו טעות שימינה לא כללו את בן גביר ברשימה אבל זה לא אומר שצריך לזרוק 80 אלף קולות לפח". הוא טען כי יו"ר ישראל ביתנו והרשימה המשותפת ירכיבו ממשלה יחד עם כחול לבן. "ליברמן הולך איתו, אתם יודעים. אין להם אלטרנטיבה חוץ מלקחת את המשותפת, והמשמעות היא ממשלה מסוכנת למדינת ישראל".

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה לדבריו של גנץ כי "גנץ נראה מאוד לא רגוע הערב. אנחנו קוראים לו להירגע, לשתות כוס מים ולהגיע לעימות. לא להתבכיין ולא להשתולל". לדבריהם, "פוליטיקה זה תחום קשה, תפקיד ראש ממשלת ישראל - קשה הרבה יותר. גנץ פשוט לא יכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully