וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: תיקו בין הליכוד לכחול לבן, יתרון לגוש הימין

26.2.2020 / 6:45

חמישה ימים לבחירות, מסקר של מכון מדגם בראשות מנו גבע עולה כי שתי המפלגות הגדולות זוכות לתוצאה זהה של 34 מנדטים, אולם לאף אחת מהן אין את הרוב הדרוש להקמת ממשלה. בצל ההסלמה, רוב הציבור אינו מרוצה מתפקודו של נתניהו. גם החשש מקורונה לא צפוי לייצר בהלה בקלפי

עריכה: טל רזניק

חמישה ימים לבחירות, הליכוד וכחול לבן בתיקו של 34 מנדטים ולאף אחת מהמפלגות אין את הרוב הדרוש להקמת ממשלה - כך עולה היום (רביעי) מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע, האחרון לפני הבחירות. בהמשך למגמה בסקרים האחרונים, גם בסקר זה הליכוד במומנטום חיובי ומתחזק במנדט מאז הסקר הקודם בשבוע שעבר, וכך גם גוש הימין כולו שעומד על 57 מנדטים לעומת 56.

מלבד הליכוד עם 34 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה יציבות על 8 מנדטים, ואילו ימינה בראשות נפתלי בנט עם 7 מנדטים בדומה לסקר הקודם. המנדט שנוסף לליכוד עבר מגוש המרכז-שמאל שנחלש במנדט מ-44 מנדטים ל-43; בעוד כחול לבן נותרו יציבים עם 34 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ נחלשים במנדט לעומת הסקר הקודם ועומדים על 9 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, הרשימה המשותפת נותרת עם 13 מנדטים וכך גם ישראל ביתנו שעומדת על 7 מנדטים כמו בסקר הקודם. ברקע המאמץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבריו לגוש לשכנע את הימין שלא להצביע לאיתמר בן גביר, עוצמה יהודית עדיין רחוקה מאוד מאחוז החסימה ומקבלת 1.7% מהקולות בסקר.

ואולם, למרות המומנטום החיובי לכאורה, נתניהו והליכוד רחוקים עדיין 4 מנדטים מהרוב הדרוש להקמת ממשלת ימין חרדים - 61. מהצד השני, גם יו"ר כחול לבן בני גנץ רחוק מאוד מ"רוב ציוני" של גוש המרכז-שמאל עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: סך המנדטים של כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ, וישראל ביתנו עומד על 50 - 2 מנדטים פחות מתוצאות האמת בבחירות ספטמבר - שעברו לגוש הימין.

המשמעות היא שלגנץ אין אפשרות להקים ממשלה מבלי להזדקק לתמיכה אקטיבית חיצונית של ח"כים מהרשימה המשותפת, שהודיעה כי לא תתמוך בממשלה שבה יושב ליברמן. אם תוצאות הסקר משקפות את תוצאות האמת, בבוקר 3 במרץ, הפלונטר הפוליטי צפוי להימשך גם בחודשים הקרובים; ואם המפלגות והפוליטיקאים לא יפרקו את הבריתות והשותפויות ויוותרו על הפסילות, הפלונטר הזה עשוי אף להוביל לבחירות רביעיות.

בישורת האחרונה עד הבחירות כל המפלגות ישקיעו את מאמציהן בהוצאת בוחרים מהבית ואם יהיו דרמות הן תלויות בעיקר באחוזי ההצבעה. עם זאת, החשש מאדישות של הציבור בבחירות השלישיות בשלב זה כנראה אינו מוצדק. מהסקר עולה כי 70% מהמשיבים מתכוונים ללכת להצביע ביום שני, עם יתרון קל במרכז-שמאל (73%) לעומת 69% בימין.

גם החשש מקורונה לא מייצר בהלה בשלב זה: מהסקר עולה כי רוב גורף מהציבור (83%) אומרים כי התפשטות הנגיף לא תשפיע על החלטתם להגיע לקלפי, רק 9% אמרו שהיא כן תשפיע, ואילו 8% השיבו "לא יודע". החשש מקורונה גדול יותר במרכז-שמאל מאשר בימין. 80% ממי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל אמר שהקורונה לא תשפיע על ההחלטה ואילו 10% אמרו שכן, ואילו בימין 87% אמרו שהיא לא תשפיע ורק 7% אמרו שכן.

הסקר, שנערך אחרי סיום סבב ההסלמה האחרון בעזה, בחן גם את שביעות הרצון הציבורית מתפקודו של ראש הממשלה בכל הנוגע למדיניות בעזה. מהסקר עולה כי רוב הציבור (54%) אינם מרוצים ורק 40% מרוצים. עם זאת, מהסקר עולה כי ישנה חלוקה ברורה בין ימין ושמאל בכל הנוגע להערכת תפקודו של נתניהו בעזה. בעוד רוב מצביעי הימין (58%) השיבו שהם מרוצים מתפקודו ורק 39% אמרו שהם לא מרוצים, בקרב מי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל יש תמונת מראה: 77% אינם מרוצים ורק 16% מרוצים.



עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 16-17/2/2020
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,486
מספר המשיבים בפועל: 502
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully