וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוביות המסתובבות שבתמונה בכלל לא זזות - ואף אחד לא רואה את זה

27.2.2020 / 0:05

שתי הקוביות שבתמונה נראות מסתובבות על צירן - אך איך תגיבו אם נגלה לכם שאף אחת מהן לא זזה, אפילו לא במילימטר? הכירו את האשליה האופטית החדשה שמטריפה את הרשת

אשלייה אופטית: האם אלה פלוסים לבנים על רקע שחור או פלוסים שחורים על רקע לבן?/רדיט

בסרטון - עוד אשליה אופטית מעוררת מחשבה

לא משנה כמה תשפשפו את העיניים, כמה זמן תבהו במסך וכמה תנסו לשכנע את עצמכם שהקוביות שלפניכם לא באמת זזות וזה רק בראש שלכם - לא תצליחו לראות אחרת. האשליה האופטית הבאה, שצוברת תאוצה ברשתות החברתיות, היא גיף של שתי קוביות תלת ממדיות כחולות שנראה כאילו הן מסתובבות כשהרקע שלהן מהבהב בשחור ולבן. לעיתים אף נראה שהן משנות את כיוון הסיבוב. כל מי שמסתכל על התמונה רואה את הקוביות זזות - אך הן למעשה לא זזות בכלל.

לחצו על הגיף ותראו:

הגיף נוצר ע"י משתמש הטוויטר היפני Jagarikin וזכה לכמעט 60 אלף לייקים. היוצר כתב לצד הגיף: "סוף סוף סיימתי להכין את האשליה האופטית שגורמת לשתי קוביות תלת ממדיות להיראות כאילו הן זזות. הן נראות כאילו הן זזות, לא כך? אז הן למעשה לא". ברשת אנשים ניסו לעלות על הטריק. צופה מבולבל אחד כתב: "יכול להיות שזה נראה מסתובב כי הרקע מהבהב?" ואחר הוסיף: "אם תתמקדו בפינה אחת של הקוביות, תגלו שהן לא באמת זזות, אבל אני עדיין לא יכול להפסיק להסתכל על זה". ואכן הוא צודק - השיטה הראשונה לחשיפת האמת היא להתמקד באחת מפינות הקובייה. השיטה השנייה היא למצמץ שוב ושוב. עכשיו אתם רואים את האמת?

אשליית הקוביות מבוססת למעשה על אשליה אופטית המוכרת בשם תנועת פי, הגורמת לצופה לחשוב שקיימת תנועה בתמונה סטטית - ואכן גם המגיב הראשון צדק: זה ההבהוב המהיר בין הרקע הבהיר לכהה שמטעה את המוח שלנו לחשוב שהאובייקטים מולנו מסתובבים. מרשים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully