וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל גראס: סבל מזקפה בלתי נשלטת של 12 שעות

27.2.2020 / 8:18

אחרי שתי זקפות ארוכות ובלתי נשלטות, הגבר נאלץ לעבור שאיבת נוזלים כדי להקל על מצבו, שעל פי טענת הרופאים נגרם כתוצאה ישירה של עישון מריחואנה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

FIORA

בסרטון: קנאביס כוויאגרה נשית - לא תאמינו למה נשים מכניסות קנאביס לאיבר המין שלהן

הדיון סביב השימוש הרםואי במריחוטנה הוא דיון נפיץ, שמדובר רבות. אבל הפעם אנחנו לא כאן כדי לדון בשאלה האם מריחואנה נחוצה או לא, אלא לדבר דווקא על תופעת לוואי מפתיעה שלה. האם ידעתם שהיא עשויה לגרום גם לזקפה ארוכה ובלתי נשלטת? זה מה שקרה לגבר בן 32 מג'ורג'יה שנאלץ להתאשפז בעקבות זקפה לא רצונית שנמשכה לא פחות מ-12 שעות, ועל פי הרופאים נגרמה משימוש במריחואנה - כך פורסם בירחון למחקר קנאביס.

גבר מעשן ג'ויינט - גיף. Giphy
הכל בגלל עישון ג'וינטים?/Giphy

הגבר, שזהותו לא נחשפה, הובהל לחדר מיון אחרי שסבל משתי זקפות בלתי נשלטות שלא היו קשורות לפעילות מינית. הזקפה הראשונה שלו נמשכה 12 שעות ונפסקה רק לאחר התערבות של הרופאים שהזריקו לו פנילאפרין (שמשמשת בדרך כלל להפחתת גודש באף) והקלו עליו. אולם, זמן לא רב מדי לאחר מכן, הגבר חזר לבית החולים אחרי שסבל מזקפה במשך שש שעות. הוא אובחן בפריאפיזם, מצב רפואי מתמשך, בדרך כלל כואב, בו יש זקפה בת מספר שעות, ללא גירוי מיני.

מחברי המאמר כתבו כי "אנו מציגים מקרה של גבר אפרו-אמריקאי בריא בן 32 שהגיע למחלקת החירום עם זקפה מתמשכת במשך שש שעות שאינה קשורה לפעילות מינית. הוא הודה בעישון קנאביס מספר לילות בשבוע במשך ששת החודשים האחרונים, כולל בפרק זמן של שעתיים שלפני כל הופעה של פראפיזם. במהלך התקופה זו, היו למטופל ארבעה מקרים או יותר של זקפה מתמשכת שנמשכה קרוב לארבע שעות וחלפה מעצמה".

גבר עם זקפה - גיף. Dimension Films, Giphy
פריאפיזם היא מצב רפואי של זקפה ממושכת שעלולה להוביל לאובדן זקפה עתידית ואפילו לאובדן איבר המין,/Giphy, Dimension Films

הגבר הודה לאחר מכן כי הוא משתמש בקנאביס החל מגיל 16, וסיפר שכבר אז הוא סבל מזקפות מתמשכות, אך לא נזקק לטיפול רפואי. בשנות ה-20 שלו הוא הפסיק לעשן מריחאונה ובשנים הללו לא סבל אפילו פעם אחד מזקפה לא רצונית (הוא גם הכחיש כל היסטוריה של מחלות נפש ולא נטל שום תרופה ללא מרשם רופא).

ד"ר ג'מין ברהמהט אמר ל-INSIDER שהוא לא ממהר לקפוץ למסקנות מהמקרה: "הכל כאן היפותטי עד שהוא יקבל תוקף על ידי מחקר, אבל מריחואנה מרחיבה כלי דם, כך שהיא עשויה לגרום להתרחבות של הנוזלים באיבר המיו מה שעלול להוביל להרחבת יתר של כלי הפין. לעתים קרובות ניתן למצוא מריחואנה שעורבבה עם סמים או כימיקלים אחרים, כך שהתוספים עשויים להיות הגורם לבעיה".

עם זאת, הוא הבהיר שפריאפיזם היא לא משהו שצריך לזלזל בו. קיימת דאגה שאם הזקפה נמשכת יותר מארבע שעות הפין יכול לאבד חמצן וחומרים מזינים חיוניים, מה שיכול להוביל לכאבים, נפיחות, אובדן זקפה עתידית ואפילו לאובדן איבר המין, הזהיר הרופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully