וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתמונות נדירות ומהפנטות של שבט נידח היוצא לציד חזירי בר - בעירום

25.2.2020 / 0:07

בני שבט הוואוראני חיים הרחק מהציביליזציה, עירומים כביום היוולדם, צדים חזירי בר וקופים, "מעלים גירה" ומנסים לשרוד כשסביבם מפעלי נפט. ב-1956 הם חיסלו חמישה אמריקאים שניסו להמיר את דתם - וכיום ישנו חשש ממשי להמשך קיומם

Waorani by Luciano Nacci, Florencia Velozo, Edgar Acuña

אזהרה: התמונות גרפיות, כוללות עירום וציד של בעלי חיים

הצלם ווקלב סילחה בן ה-56 מפראג, צ'כיה, התלווה למדריך מקומי בביקורו בשבט הוואוראני החי בלב יערות האמזונאס באקוודור, הרחק מהציוויליזציה. אלמלא היכרותם המוקדמת של בני השבט עם המדריך, חייו היו בסכנה. עד היום ישנה קבוצה קטנה של אנשים בשבט הפרימיטיבי שדוחים - באגרסיביות רבה - כל קשר לעולם החיצון. ווקלב התקבל שם בברכה אך לצורכי בטיחות, הוא הבטיח לבני השבט שישמור מרחק ולא יפריע למהלך חייהם בזמן שהוא מתעד אותם במצלמתו.

התמונות אותן פרסם בפייסבוק ובאינסטגרם שלו הן מהמהפנטות שראינו. ווקלב תפס אותם יוצאים לציד קופים וחזירי בר עם חניתות וקני נשיפה פרימיטיבים, על אף שחלקם "נכנעו" להתפתחות הטכנולוגית והצטייד ברובי ציד. הוא גם תפס אחד מהם מבשל מזון על תבנית מתכתית לאחר שהוא "העלה גירה" לפני כן, שניים שחותרים בקאנו ואפילו איש שבט מחויך אחד, כשחזיר בר מת מונח על כתפיו.

View this post on Instagram

Ecuador, Huaorani, tribe, Amazonia

A post shared by Václav Šilha (@silha_vaclav) on

אנשי שבט הוואוראני אינם לובשים דבר מלבד שרוכים דקים העשויים מכותנת בר, המכונה קום, הקשורים סביב מותניהם. הגברים קושרים את השרוכים סביב העורלה שלהם ובכך מרימים את איבר מינם מעלה ומהדקים אותו אל הגוף. אצל הנשים השרוכים קשורים באופן רופף יותר סביב המותן.

השבט חי בבידוד ביערות הגשם, הם מדברים את שפתם השונה מזו של שאר המקומיים וכמעט לגמרי נטולי טכנולוגיה- אם כי הצעירים כבר אימצו כמה כלים מתקדמים כמו טלפונים ומציתים להדלקת אש. השבט התגלה לראשונה על ידי עובדי Shell Oil בסוף שנות הארבעים וזכה לתשומת לב עולמית בשנת 1956 לאחר שהרג 5 אמריקאים שניסו להמיר את דתם לנצרות. ב-1958 נוצר הקשר החיובי הראשון של בני השבט עם אנשי העולם החיצון, אותנו הם מכנים "הקאודי", אם כי הם עדיין מעדיפים לחיות הרחק מאיתנו. בתקופה האחרונה, כריתת יערות ופתיחתם של מפעלי נפט בשטחי המחייה שלהם גרמו לאנשי השבט להתקדם אל עומק היער, אולם אספקת המים שלהם נפגעה מאז עקב זיהומים שנוצרו ממפעלי הנפט הסמוכים. כיום ממשלת אקוודור ממשיכה לפלוש לאדמותיהם למטרת מציאת דלק מאובנים.

"הם חיים חיים פשוטים, הם בעיקר ציידים ולקטים. יש גברים שנשארו לוחמים אמיצים", אמר ווקלב, "נדהמתי מהכוח של המסורת שלהם, מהידע שלהם על הטבע ומתחושת הקהילתיות שלהם. המילה הוואוראני פירושה 'בני אנוש' ואני חייב לומר שהם היו האנשים הנחמדים ביותר שפגשתי. עד היום יש קבוצה קטנה מאוד של חברים בקבוצה האתנית הזו שדוחים כל קשר עם העולם החיצון, אולם לא כולם כאלה".

הוא הוסיף: "חברות נפט וכרייה משנות את אורח חייהם, שנה אחרי שנה. מאז שנת 1956 חלף זמן רב והיום חלקם משתמשים בטכנולוגיות מודרניות כמו סירת מנוע, מסור וטלפון לווייני. במשך אלפי שנים הם אספו ידע עצום על הטבע. אך במהלך העשורים האחרונים צעירי השבט איבדו את הידע הזה. כשביקשתי מקבוצת נערים להדליק אש, הם כבר לא היו מסוגלים לעשות את זה בלי מצית".

ווקלב סיכם את החוויה: "ביקרתי בשבט עם מדריך מקומי שהשבט מכיר ולכן למרבה המזל התקבלתי בברכה. לא הראיתי להם את התמונות ובזמן שביליתי שם ניסיתי כמה שפחות להפריע להם ולתת להם מרחב חופשי להתנהג בצורה טבעית לחלוטין. מאוד נהניתי במחיצתם".

צפו בסרט דוקומנטרי על חיי השבט:

הצלם ווקלב סילחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully