וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן באולפן וואלה! NEWS: "נתניהו לא יכול להיות יותר ראש ממשלה"

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי הוא מתנער מהביקורת על הקמפיינים של מפלגתו נגד החרדים וטען כי ישנו "שיח הסתה חד צדדי רק מכיוון הממסד החרדי". הוא חזר והתחייב שלא יהיו בחירות רביעיות אך הדגיש כי "נתניהו סיים את דרכו הפוליטית"

אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020 -פלייר עם כותרות/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף בחריפות את המפלגות החרדיות ואת הממסד הרבני והצהיר כי לא ישב בממשלה עם הסיעות החרדיות אחרי הבחירות. "מי שרוצה להפוך את ישראל לאיראן אנחנו לא נשב איתו", אמר היום (חמישי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "אנחנו לא פרטנרים לזה".

ליברמן אף הגיב לדבריו של יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן אתמול בוואלה! NEWS, שאמר ש"לא בטוח שנשב עם ליברמן בממשלה". לדברי ליברמן: "בטוח שהוא לא ישב איתי בממשלה". הוא דחה את הביקורת על סרטוני הקמפיין שלו והטון המסית נגד החרדים. "יש שיח הסתה חד צדדי", אמר. לדבריו, בעבר הייתה לו שותפות עם החרדים, אך "הם פשוט שיכורי כוח. הכל בצורה ברוטלית, באילמות, בכוחנות, כל הסיכומים שהיו - הם פשוט רימו את כולם" בשורה של נושאים של דת ומדינה.

ראיון של ח"כ אביגדור ליברמן 20 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"לא נשב עם מי שרוצה להפוך את ישראל לאיראן". ליברמן באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בריאיון עמו, ליברמן שב והדגיש ש"לא יהיו בחירות רביעיות" אך סירב לפרט כיצד בדיוק המערכת הפוליטית צפויה לצאת מהפלונטר. "אני יכול להסתכל בלבן של העיניים של כל אזרח ולהגיד שלא יהיו", אמר. "כרגע אני מתחייב שתהיה ממשלה. איזו ממשלה, זה כבר משהו אחר. אנחנו נפעל להקים ממשלה לאומית ציונית וליברלית". עם זאת, הוא יצא בחריפות נגד נתניהו וקבע כי "מבחינתי הוא אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה. הוא סיים את דרכו. הוא יותר מדי שנים נמצא בשלטון הוא כבר איבד את החושים ואת המוטיבציה לעבוד ולעשות מה שצריך".

"אם מקשיבים לנתניהו, ב-2009 הוא אמר ש'ראש ממשלה ששקוע עד הצוואר בחקירות לא יכול לא מבחינה ציבורית לא מבחינה מוסרית להמשיך ולכהן בתפקידו' בקשר לאולמרט", המשיך ליברמן. "נאה דורש, נאה מקיים, זה קודם כל". הוא הצהיר כי לא ימליץ על נתניהו אצל הנשיא בוודאות, אך באשר לגנץ סירב להשיב. "בפעם האחרונה לא המלצנו על אף אחד, אנחנו נראה את התוצאות ובהתאם לקווי היסוד נחליט".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהמלך ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 26 בינואר 2020. רויטרס
"נאה דורש, נאה מקיים". נתניהו/רויטרס

ליברמן הוריד מהפרק את התמיכה בבלוק הימין-חרדים של נתניהו אך מהצד השני גם הבהיר כי הוא מתנגד לכל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת. לדבריו, הדרישה שלו היא "קודם כל ממשלה וקואליציה ציונית" - ללא חרדים וללא ערבים. "הרשימה המשותפת זאת רשימת תומכי טרור. לא בגלל שהם ערבים, יש לצערי גם יהודים, כשרים למהדרין, כמו עופר כסיף שהוא אולי יותר קיצוני מכל הח"כים הערבים ששם. לכן מבחינתי הם לא לגיטימיים, הם לא יכולים להיות חלק ממערך שלטוני - לא מבחוץ ולא מבפנים".

"חובת המשטרה לבדוק"

בהמשך התייחס ליברמן לפרשת "הממד החמישי" - החברה שבראשה עמד בעבר יו"ר כחול לבן בני גנץ. "אני באמת לא בקיא בפרטי הפרשה", אמר. "אם המשטרה תתחיל בבדיקה היא תביא את המסקנות. אני לא שופט בן אדם לפני שיש ממצאי חקירה, שיש החלטה של פרקליטות, ואחר כך החלטה של בית משפט. אני באמת מאוד מאוד לא בקיא". הוא ציין כי לא שמע את הדיווחים בנושא מאחר ש"בניגוד לאחרים - כל הערבים שלי זה אירועי בית, כנסים וחוגי בית. אז אני לא יכול להגיד לכם מה בדיוק היה שם. אבל אם יש שם ממצאים, אפילו ראשוניים, חובתה של המשטרה לבחון ולבדוק".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגיע לטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"הטענות נגדו קצת מוזרות". מנדלבליט/שלומי גבאי

בצל הטענות נגד מערכות אכיפת החוק, במהלך הריאיון ליברמן אף גיבה את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "מנחם בגין אמר, ואני מסכים איתו - שיש שופטים בירושלים", טען. "לגבי היועמ"ש - הטענות הן מוזרות. בטח ובטח אי אפשר להאשים אותו שהוא בשמאל או שהוא נגד חרדים. הוא בית"רי מלידה, אביו היה מעמודי התווך גם של האצ"ל וגם של הליכוד". הוא אף הביע פליאה על הביקורת שנמתחת נגד מנדלבליט: "נתניהו הכיר אותו היטב, בכל הגלגולים, גם אחר כך כפרקליט הצבאי הראשי. הוא מינה אותו כמזכיר ממשלה, עבד איתו צמוד שלוש שנים. נתניהו מינה אותו ליועץ משפטי לממשלה". לדבריו, אי אפשר לומר היום ש"אביחי מנדבליט הוא זה שתופר תיקים לנתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully