וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן באולפן וואלה! NEWS: "שוקלים לבטל את חובת הבידוד לשבים מתאילנד"

19.2.2020 / 10:43

שר הבריאות אמר שאם בימים הקרובים התפשטות הקורונה תדעך במזרח אסיה ייתכן שמשרדו יבטל את הגבלת הבידוד לחוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. "נעשה בדיקות פתע, אך לא בטוח שנוכל למנוע הכול". יו"ר יהדות התורה הוסיף כי ישקול שלא לשבת גם עם ליברמן בממשלה

יעקב ליצמן באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020 כולל סטרייפים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, AP, דוברות משרד החוץ, עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום (רביעי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי במשרדו שוקלים לבטל את חובת הבידוד לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו כחלק מהצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לדברי השר, "אם אראה שבתוך יומיים-שלושה זה נרגע במקומות אחרים, יכול להיות שנבטל את ההגבלה הזאת של הבידוד". ליצמן אף הבהיר כי כרגע לא דנים בסגירת כניסות לישראל ממדינות נוספות: "מקווים שפה אנו שולטים על המצב".

ברקע החשש, השר ציין כי הנחת העבודה במשרד הבריאות היא כי הווירוס הסיני יגיע לישראל. "אנחנו עושים מאמצים עילאיים שלא יגיע. עד עכשיו הצלחנו", הסביר ליצמן. "יש הרבה פתחים כאן בישראל, יש גם פלסטינים ויש עזה, יש אנשים שבאים מטיסות המשך מכל מיני מקומות. אנשים צריכים להיות בבית בבידוד ואם הם לא יקיימו את זה אנחנו נעשה בדיקות פתע, אבל לא בטוח שנוכל למנוע את הכול".

בעוד שברחבי העולם גבה הווירוס הסיני יותר מ-2,000 קורבנות ויותר מ-70 אלף בני אדם נדבקו, בישראל פרסמו ליצמן ובכירי משרד הבריאות המלצות והנחיות שגררו ביקורת. "הייתי הראשון שמנעתי את הטיסות מסין לכאן", הוסיף. "הייתה ביקורת עליי גם מבפנים וגם מבחוץ. עמדתי איתן, לא נתתי לשנות את ההחלטה". השר הבהיר כי התוצאות בשטח ממחישות כי מערכת הבריאות מתפקדת בצורה ראויה.

שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון לאולפן וואלה! News. ראובן קסטרו
"לא בטוח שנוכל למנוע הכול". ליצמן באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

פחות משבועיים לבחירות, תיאר ליצמן את ההיערכות ברקע החשש מהשפעת הווירוס על היציאה לקלפיות ביום הבחירות. "השאלה הזו עלתה בגלל שהייתה לנו פגישה עם מנכ"לית ועדת הבחירות. השאלה היא איפה אנשים יצביעו כשהם נמצאים בבידוד כי אנחנו רוצים לתת להם אפשרות להצביע", הסביר. "אנחנו מחפשים פתרון של קלפיות ייעודיות עבורם, אנחנו רוצים שלא יהיה להם מגע עם הסביבה".

השר הבהיר כי באחריות המשטרה להתמודד עם פייק ניוז שגורמים שונים עשויים להפיץ על אדם שנדבק בנגיף על מנת להשאיר מצביעים בבית. לדבריו, "אין לי שליטה על זה. אנחנו מודעים לכך ונמסור את המידע למשטרה. מקווה שזה לא יהיה".

תדרוך של שר הבריאות, יעקב ליצמן בעקובת נגיף הקורונה בבית החולים שיבא 4 בפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
ספגו ביקורת. ליצמן עם נציגי משרד הבריאות בתדרוך בעקבות נגיף הקורונה/אתר רשמי, אתר רשמי
"לא יכול להיות שאדם מבזה ומשפיל אותנו ומדבר עלינו כמו האנטישמים הכי גדולים"

בצל הסקרים לפיהם גוש הימין ואף גוש המרכז-שמאל לא מצליחים להגיע ל-61 מנדטים, יו"ר יהדות התורה אמר כי "יכול להיות שנגיע למצב שגם עם איווט ליברמן לא נשב". ליצמן ציין כי "לא יכול להיות שאדם מבזה ומשפיל אותנו ומדבר עלינו כמו האנטישמים הכי גדולים. הוא מדבר כמו אנטישמי ואנחנו צריכים לספוג. התחלנו לענות לו, לא נעבור על סדר היום על מה שהוא עושה לנו. זה דבר כזה, זה שיקול דעת לא לשבת איתו".

עוד הוסיף כי "אני מחכה שליברמן עדיין יהרוג את הנייה, שהוא הבטיח תוך 48 שעות. סימן שהוא יודע לדבר ולפטפט ולא יודע לעשות כלום. אנחנו רואים שהיות שהוא רואה שהוא יורד בסקרים, ואנחנו מדברים שהוא יהיה על 6, אולי פחות, אז יכול להיות שבגלל זה אנחנו רואים שהוא היסטרי ובועט בכל מקום שהוא יכול, אז יכול להיות שבאמת לא נשב איתו". בנוסף לכך, ליצמן שב והדגיש כי לא יסכים לשבת בממשלה גם עם מספר 2 בכחול לבן ח"כ יאיר לפיד.

ישראל ביתנו בישיבת פיזור הכנסת. ראובן קסטרו
"הוא מדבר כמו אנטישמי ואנחנו צריכים לספוג". ליברמן/ראובן קסטרו

לאחר שהמשטרה המליצה להעמיד את ליצמן לדין בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשת הסגרתה של המורה הפדופילית מלכה לייפר, הוא הביע אמון בפרקליטות וביועץ המשפטי. "המשטרה קראה לי, הייתי שם ועניתי על כל השאלות", סיפר. "המשטרה המליצה מה שהמליצה וכרגע זה פחות מעניין אותי". עוד הוסיף כי ,אני חושב שהם (הפרקליטות) יבדקו את העניין לתוך תוכו לעומק והם יראו שהכול היה בעקבות פניות ציבור. אין לי עניין להתייחס לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully