וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מזמין את גנץ לעימות"; יו"ר כחול לבן: "נבהלת אז אתה מייצר ספין?"

18.2.2020 / 23:40

בריאיון לערוץ 20 קרא רה"מ לגנץ לקיים דיון פומבי במהלכו יענו על שאלות ויציגו את עמדותיהם. "אין טלפרומפטרים, נגיד את הדברים האמיתיים", קרא. יו"ר כחול לבן תקף: "אתה הולך לעימות מול עדי התביעה". גנץ הזמין את נתניהו לעימות בבחירות אפריל, אך האחרון התעלם

באדיבות האולפן הפתוח ערוץ 20

בחירות 2020 - עדכונים אחרונים

  • רה"מ הזמין את יו"ר כחול לבן לעימות טלוויזיוני: "תפסיק לפחד"
  • גנץ לנתניהו: "נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה?"
  • גנץ הזמין את נתניהו לעימות בבחירות אפריל, אך רה"מ התעלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב (שלישי) במהלך ריאיון לערוץ 20 את יו"ר כחול לבן בני גנץ לעימות. גנץ הזמין את נתניהו לעימות טלוויזיוני במערכת הבחירות הראשונה לפני כשנה, אך ראש הממשלה התעלם מההזמנה. בשבועות האחרונים, גורמים בליכוד, בהם ח"כ מיקי זוהר, פנו לנתניהו כדי שיקיים עימות כזה בטענה ש"אתה תנצח אותו בנוק אאוט". ראש הממשלה לא התייחס לכך עד כה, אך כאמור הערב הזמין את גנץ להתעמת איתו. בכחול לבן לא הביעו עד כה עמדה על עימות מול נתניהו במערכת הבחירות הנוכחית או זו שקדמה לה.

"אני מוכן לבוא הנה או במקום אחר, בני גנץ תקשיב, אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני", אמר נתניהו. "בוא. נבחר מישהו, או שאתה תביא מישהו ואני מישהו, נעשה עימות טלוויזיוני, נדבר מול הציבור. אין לי טלפרומטרים, נגיד את הדברים האמיתיים. מה עשינו ומה נעשה למען מדינת ישראל. אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני, אהלן, וסהלן. נעשה כמה עימותים, כמו בארצות הברית - עימות אחד על הצד המדיני, עימות על הצד הביטחוני, עימות על הצד הכלכלי, שלושה עימותים טלוויזיוניים. רק בלי אוזניות. בסדר? בלי אוזניות. גנץ - תפסיק לפחד, בוא לעימות".

בתגובה, תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה. "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין? ב-17 במרץ אתה הולך לבית משפט ומדינת ישראל חייבת להתקדם", אמר.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: הליכוד מצמצם פערים, האיחוד בשמאל לראשונה בדו-ספרתי

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
נתניהו וגנץ, אוקטובר 2019/אלעד מלכה

גורם בכיר בכחול לבן אמר בתגובה לקריאה לעימות: "ניסיון עלוב להסיח את הדעת מפתיחת המשפט. עשר שנים שנתניהו סירב לכל עימות, פתאום ביום שבו נקבע לו תאריך למשפט, הוא רוצה עימות. יהיה לו עימות עם התובע במשפט".

בתוך כך, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביבי, שמחתי לשמוע סוף סוף שאתה מוכן לקיים עימות. אני קורא לך לעימות מולי לפני 2 במרץ, בכל מקום ובכל שעה שתבחר".

מאז ימי הבחירות לכנסת התשיעית בשנת 1977 נערכו עימותים בין ראשי שתי המפלגות הגדולות - הליכוד והמערך. ב-1996 השתתף נתניהו בעימות טלוויזיוני מול יו"ר מפלגת העבודה דאז שמעון פרס במהלך הבחירות לכנסת ה-14. יו"ר הליכוד הצעיר ניצח אז בבחירות, ולהופעתו בעימות יוחסה השפעה על התוצאות. עימות נוסף בהשתתפות נתניהו נערך בשנת 1999 כחלק ממערכת הבחירות לכנסת ה-15, אך מאז הופסק משדר זה במשך כמה שנים.

בשנת 2015, במהלך הבחירות לכנסת ה-20, נערך עימות בין שמונה ראשי מפלגות: יאיר לפיד, נפתלי בנט, משה כחלון, אביגדור ליברמן, אריה דרעי, אלי ישי, זהבה גלאון ואיימן עודה. עם זאת, נתניהו והמועמדים מטעם מפלגת העבודה, יצחק הרצוג וציפי לבני, סירבו להשתתף.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully