וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה? מחקר מצא ש-1 מתוך 30 אנשים עושה קקי במקלחת

19.2.2020 / 23:48

ההרגלים הכי מגעילים שלנו במקלחת נחשפים במחקר חדש עם נתון מצמרר על המקלחות בעבודה, על מספר הפעמים שרובנו מתקלחים בשבוע ועל השימוש המחריד במקלחת כשירותים. זהירות, הנתונים קשים לעיכול

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות?/מערכת "סיפור בדקה"

מחקר שנערך לאחרונה חושף כי אחד מתוך 30 אנשים עשה קקי במקלחת של המשרד. המחקר הפורץ דרך הזה נערך בידי חברת QS Supplies שדגמה 1,010 אנשים מבריטניה וארה"ב ושאלה אותם על הרגלי ההיגיינה והשימוש שלהם באמבטיה, ביניהם גם במקלחת של מקום עבודתם. בסקר נמצא כי 1 מתוך 3 אנשים משתין במקלחת של מקום העבודה, 1 מ-4 מקנח שם את האף, 1 מתוך 5 יורק שם, 1 מתוך 20 ינצל את הסיטואציה לאוננות קצרה ו - שאלוהים ישמור אותנו - 1 מתוך 30 בוחר לעשות שם מספר 2. אם אי פעם שקלתם להיכנס למקלחת זריזה בעבודה, אולי כדאי שתחשבו על זה שוב.

השאלה הגדולה היא "למה?". למה לעשות קקי במקלחת - ועוד בזו של מקום העבודה? הנסקרים השיבו לשאלה הזאת והסבירו שברוב המקרים זה לא משהו שהם רצו לעשות - אלא כי הנסיבות כפו את זה עליהם. גבר בן 42 הסביר: "עברתי ניתוח להסרת טחורים פנימיים לפני מספר שנים וחוויתי כאב רב בתנועת המעי הראשונה שלי. אז גיליתי שלעשות קקי במקלחת עזר להקל על חלק מהכאב הזה. בעזרת עמידה והוספת מים שזרמו במורד הישבן שלי, הצלחתי להקל על אי הנוחות הזאת". אישה בת 31 סיפרה: "היה לי כאב בטן אחרי שאכלתי במסעדה סינית חדשה ובמקרה התקלחתי כשהגרוע מכל קרה. לא הייתה לי ברירה אחרת".

גיף ילד עושה קקי במקלחת. HBO, צילום מסך
גיף ילד עושה קקי במקלחת/צילום מסך, HBO

זה מה שאתם עושים במקלחון שבמקום העבודה שלכם

נתוני מחקר היגיינה ומקלחת. QS Supplies, אתר רשמי
ספק: QS Supplies/אתר רשמי, QS Supplies

ומה קורה בבית?

נעבור למקלחת הביתית שלכם, שמסתבר שגם אותה אתם מנצלים למולטיטסקינג. 68 אחוזים מהגברים ו-56 אחוזים מהנשים מודים שהם משתינים במקלחת (וזה לא פחות מגעיל). 51 אחוזים מהגברים ו-28 אחוזים מהנשים מנצלים את המקלחת לאוננות. חצי מהנשאלים שנמצאים במערכת יחסים לא שיתפו את הפרטנר שלהם בהרגלים הביזארים שלהם במקלחת - וכנראה בצדק.

נעבור לנתון מדאיג לא פחות: כמות הפעמים שאנשים מתקלחים בשבוע. אתם יודעים שחשוב להתקלח פעם ביום נכון? אם כך, איך זה שרובכם לא עושה זאת? 53 אחוזים מהנשאלים בסקר הודו שהם מתקלחים פחות מ-7 פעמים בשבוע. רוב הנשאלים (34 אחוזים) הודו שהם מתקלחים בין 4 ל-6 פעמים בשבוע, כלומר יש מינימום של יום אחד בשבוע שהם "שוכחים" להתקלח בו. 18 אחוזים מהנשאלים הודו שהם מתקלחים בין פעם אחת לשלוש פעמים בשבוע בלבד ואחוז אחד הודה שהוא כמעט ואף פעם לא מתקלח.

יש גם נתונים מחמיאים: 31 אחוזים השיבו שהם מתקלחים מדי יום, 13 אחוזים מתקלחים בין 8-13 פעמים בשבוע ו-5 אחוזים מתקלחים 14 פעמים ויותר, משמע לפחות פעמיים ביום. אם זה מנחם מישהו: 20 אחוזים מהבריטים ו-22 אחוזים מהאמריקאים אמרו שהם באופן מודע מתקלחים פחות כדי לעזור להפחית את ההשפעה הסביבתית של המקלחות שלהם.

גיף נער מאונן במקלחת. NETFLIX, צילום מסך
51 אחוזים מהגברים מאוננים במקלחת/צילום מסך, NETFLIX

הרגלי הממולטיטסקינג שלכם במקלחת:

נתוני מחקר היגיינה ומקלחת. QS Supplies, אתר רשמי
ספק: QS Supplies/אתר רשמי, QS Supplies

ומספר הפעמים שאתם מתקלחים בשבוע:

נתוני מחקר היגיינה ומקלחת. QS Supplies, אתר רשמי
ספק: QS Supplies/אתר רשמי, QS Supplies

קורה לכולנו שאנחנו נאלצים לוותר על מקלחת ולהשתמש בטכניקות חלופיות כדי לשמור על היגיינה. למעשה, לגברים זה קורה בממוצע 1.1 ימים בשבוע ולנשים 1.4 ימים בשבוע. במקרים כאלה, 45 אחוזים מהנשים ו-41 אחוזים מהגברים מתבשמים כדי לכסות על החסך במקלחת. 27 אחוזים מהנשים ו-15 אחוזים מהגברים סיפרו שהשתמשו במגבון לח לניקוי המפשעה, 14 אחוזים מהנשים ו-17 אחוזים מהגברים שוטפים את אזור החלציים בכיור ו-5 אחוזים מהנשים ו-9 אחוזים מהגברים מרססים באזור דאודורנט. כשמדובר בשטיפת בית השחי בכיור, הגברים והנשים כמעט בשיווין (27 ו-26 אחוזים בהתאמה). לעומת זאת 23 אחוזים מהנשים ורק 14 אחוזים מהגברים משתמשים במגבון לח לניקוי האזור הבעייתי. בסה"כ 89 אחוזים משתמשים בטוש כדי להתקלח, 61 אחוזים נוהגים לעשות אמבטיה ו-50 אחוזים שוטפים את עצמם מדי פעם בכיור.

מחברת QS Supplies שערכה את המחקר נמסר: "הרגלי הרחצה שלנו הם הרבה יותר מבחירות הגיוניות גרידא שנעשו כדי לשמור על היגייניות. הם עשויים לחשוף סודות לגבי מי שאנחנו, לגבי הדברים שאכפת לנו מהם ואפילו לומר לנו המון על מצב מערכת היחסים שלנו".

זה מה שאתם עושים כשאתם מוותרים על מקלחת:

נתוני מחקר היגיינה ומקלחת. QS Supplies, אתר רשמי
ספק: QS Supplies/אתר רשמי, QS Supplies
גיף אישה עושה קקי באמבטיה. Warner Bros, צילום מסך
רובם מספרים שהם עושים קקי במקלחת עקב הנסיבות/צילום מסך, Warner Bros

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully