וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה המושלמת לחובבי אימה: אי במקסיקו המוקף בבובות שבורות ש"קמות לתחייה בלילה"

25.2.2020 / 23:49

אי מצמרר במקסיקו המוקף בבובות הרוסות - שעל פי האגדה שומרות על תושביו מרוח מרושעת של ילדה שטבעה במקום - סוחף אחריו המוני מבקרים ובעיקר חובבי אימה והרפתקאות, אבל תיירת שלקחה את בתה בת ה-4 לאי הבובות זעמה: "הבטיחו לי אי של בובות צבעוניות. הילדה בטראומה"

החופשה המושלמת לחובבי אימה: אי במקסיקו המוקף בבובות שבורות ש"קמות לתחייה בלילה"/Isla de las Munecas (The Island of Dolls) - Scariest places

אם אתם חובבי אימה, אוהבי הרפתקאות או סתם מחפשים חופשה רחוקה מקורונה, היעד המצמרר הבא הוא לגמרי בשבילכם. הכירו את "אי הבובות" של מקסיקו, אי שמוקף באלפי בובות שבורות שנתלו במקום כמנחה לרוח של ילדה שמתה בטביעה במקום. על פי האגדה המקומית, הבובות הללו שומרות על האי מפני הרוח הרעה - למרות שהן בעצמן רדופות ומתעוררות כל לילה לתחייה. סיקרנו אתכם, אה?

האי המלאכותי, שבנוי על בסיס צ'ינמפה (גן צף), מוקף כמובן במים אך נגיש באמצעות שייט בסירה. עד 2001 חי שם אדם בשם ג'וליאן סנטה בררה שבשנות החמישים החליט לעזוב את אשתו ומשפחתו מאחור ולעבור לחיות באי מרוחק. כשהגיע לשם גילה (או לפחות כך הוא הוא שכנע את עצמו) שהאי רדוף בידי רוח של ילדה שטבעה באגם סמוך. הוא הבין שפלש לתחום שלה וכדי להתפייס עם הרוח, הוא אסף בובות שמצא צפות בתעלות ובערמות זבל סמוכות ו"העניק" לה אותן. הוא הלך אפילו רחוק יותר והחליף את היבול שגידל על הצ'ינמפה עם מקומיים בתמורה לבובות הישנות שלהם. את הבובות הללו הוא תלה על עצים מסביב לאזור מגוריו כדי להראות לרוח האבודה שהוא מכבד אותה ואינו מתכוון להפריע למנוחתה.

רבים משערים שג'וליאן אכן הגיע לאי ומצא שם גופה של נערה צעירה אך חטף כזו טראומה קשה שהוא דמיין שהרוח שלה רודפת אותו. אחרים האמינו שהסיפור כולו מומצא ושפשוט נטרפה עליו דעתו. כך או כך, עוד כשהיה בחיים האי הפך לאטרקציה תיירותית מלהיבה. אחת הסיבות לכך היא שג'וליאן מעולם לא עשה מאמץ לנקות או לתקן את הבובות שמצא. הוא תלה אותן בדיוק במצב בו נמצאו, כלומר שרובן שבורות ולחלקן חסר ראש או גפיים. יש יותר קריפי מזה? מלבד זאת, מזג האוויר הקשוח באי לא הטיב עם הבובות ופגם אותן עוד יותר במשך השנים. ג'וליאן הבין שהפך את האי ליעד אטרקטיבי למבקרים והחל לארגן סיורים מודרכים באזור. הוא, לעומת התיירים, לא פחד מהבובות התלויות ולא חשש להעביר שם את הלילה, שכן הוא ראה בהן השומרות שלו. רבים מהמבקרים באי האמינו שהבובות היו גם הן רדופות ושהן קמות לתחייה בלילה, שמועה אותה ג'וליאן מעולם לא הכחיש.

ב-2001 ג'וליאן נפטר מהתקף לב, אולם יש שהתעקשו שגם הוא טבע באזור בו האמין שטבעה הילדה. מותו הפך את האי לקודר אפילו יותר ומאז המוני תיירים ממשיכים להגיע אליו. זה הרי ידוע ששוק התיירות "האפלה" פורח בשנים האחרונות ו"אי הבובות" הפך לאחד היעדים הפופולריים. מטיילים שכבר ביקרו באי החוו את דעתם בטריפ אדוויזר. "האי מצמרר למוות", כתב תייר מהונג קונג והוסיף: "הסיור באי הבובות היה מהנה, כמו הדרך אליו. האי עצמו קצת מפחיד אך נהדר לצילומים". אחרת הסכימה שזה היה רגע השיא בטיול שלה: "זה לא מקום לילדים. האי מפחיד ויש לו היסטוריה עצובה. הגענו לשם בשיט שנמשך כשעתיים לכל כיוון מאמברקדו קואמנקו, אך הדרך הייתה מהנה והיא לא הרגישה ארוכה".

אחת המבקרות, תושבת בריטניה, כנראה קיבלה רושם מוטעה על האי כשהחליטה להגיע אליו עם בתה הקטנה: "זה היה ממש נוראי ומחריד. הגעתי לשם עם בתי בת ה-4 וחשבנו שזה אי 'בית הבובות', אי מלא צעצועים צבעוניים ואושר, אבל זה היה יותר כמו מבוך אימה של צעצועים של אנשים שמתו. הילדה שלי בטראומה. הם צריכים להסביר טוב יותר מה זה המקום הזה ולא מה שהם רוצים שאנשים יחשבו שזה. זו לא הייתה האגדה המאושרת שקיוויתי לה". מטיילת אחרת טענה שנפלה קורבן להונאה, לאחר שלקחו אותה לאי מזויף עם "5 בובות ולא אלפים" כפי שציפתה להם.

אז כמה יעלה לכם התענוג הזה? בסביבות 370 שקלים לסירה ועוד כ-7 שקלים דמי כניסה. יתכן גם שתתבקשו לשלם עוד כ-70 שקלים כדי לצלם. בשביל להגיע לשם, תצטרכו קודם לטוס לאמברקדו קואמנקו שבמקסיקו סיטי ולפנות לאחד ממדריכי הטיולים בכניסה למקום. אם תרצו לקחת מלון קרוב למסלול היציאה לאי הבובות, מלון "Novo Coapa" הוא המושלם ביותר לזה ומחירו ללילה יעלה לכם כ-250 שקלים. גם מלון Amala נמצא סמוך ועשוי לעלות לכם אפילו פחות, תלוי בתאריך. אז למי יש את האומץ להגיע לשם?

קבלו הצצה לאי הבובות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully