וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרכז-שמאל תקפו: "תושבי הדרום משעממים אתכם"; בנט: "אל תטיפו"

10.2.2020 / 11:49

חברי גוש המרכז-שמאל יזמו דיון סוער בכנסת על "הטרור הבלתי פוסק מעזה", שממנו נעדרו רוב חברי בלוק הימין. גנץ לנתניהו: "הצבע אדום לא מזיז לך, עוטף עזה הפכה לחוטף עזה". הוא וחבריו לסיעה יצאו מהמליאה, ובתגובה שר הביטחון תקף אותם בחריפות: "תמשיכו לברוח"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

במרכז-שמאל תקפו היום (שני) את הממשלה על המצב הביטחוני בדרום, במהלך דיון סוער שיזמו במליאת הכנסת על "הטרור הבלתי פוסק מעזה ויכולת ההרתעה". הם יצאו מהמליאה בטענה שהקואליציה ביזתה את הישיבה, ובתגובה שר הביטחון נפתלי בנט תקף אותם בחריפות ואמר: "תברחו, תמשיכו לברוח".

אתמול, יו"ר כחול לבן בני גנץ הזמין פומבית את ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתתף בדיון, אך הוא נעדר ממנו, ובדומה לו גם רוב חברי בלוק הימין - מלבד בנט, יו"ר ימינה, שהשיב לביקורת על הממשלה. במהלך הדיון היום, אמר גנץ: "בזמן שאנחנו יושבים כאן, אלפי ילדים בעוטף עזה ובדרום נכנסים לחרדה בכל פעם שהם רואים בלונים, ילדים שרצים לממ"ד בכל פעם שהדלת נטרקת, גננות ואימהות גיבורות שמתמודדות לבד עם המעמסה האדירה". לדבריו, "הכיסא הריק של ראש הממשלה והנאשם נתניהו הוא משל לתפקידו בעת הזו".

גנץ המשיך בפנייתו לנתניהו ואמר כי "בשנים האחרונות הפכת את עוטף עזה לחוטף עזה. אתה מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוס"ן קורסים, מצהיר הצהרות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט כשאתה מתנתק מהמציאות, כי זה פשוט לא מעניין אותך. הצבע האדום לא מזיז לך והסיוט היחיד שיש לך בלילה, אולי בצדק, הוא מפני המשפט שלך שהולך ומתקרב. תושבי הדרום פשוט משעממים אותך". גנץ הוסיף כי "אתם מעדיפים לברבר על החלת ריבונות שלעולם לא תביאו במקום להחיל ריבונות על דרום הארץ".

ח"כ בני גנץ ומאיר כהן,מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"עוטף עזה הפכה לחוטף עזה". גנץ בכנסת, היום/ראובן קסטרו

במהלך הדיון, חברי כחול לבן יצאו מהמליאה. גנץ הסביר כי הוא וחבריו לסיעה יצאו מהמליאה "מכיוון שמרבית חברי הקואליציה בראשות נתניהו ביזו את הישיבה". הוא אף הזמין את שאר חברי הכנסת להצטרף אליהם ולהמשיך את הישיבה בעוטף עזה.

בתגובה, בנט - שנותר לבד מול מליאה כמעט ריקה - תקף אותם בחריפות ואמר: "פשוט לא ייאמן. הם בורחים מהמליאה, הם האנשים שהיו אדריכלי הכישלון מול טרור המנהרות מעזה לישראל, כמה קל. 50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות, אתם תטפלו בבלונים? אל תברחו, תחזרו פנימה".

"אתם מנסים להטיף לי איך לטפל בבלונים?", הוסיף בנט. "אל תדאגו, אנחנו נטפל בזה. אני עשרה שבועות בתפקיד, אחרי 20 שנה של כישלונות שלכם ושל אחרים - אנחנו נטפל בבלונים". הוא קרא לעבר חברי הכנסת: "תמשיכו לצעוק".

עוד בוואלה!

מפסטיבל השלום לתופי המלחמה: כשהסטטוס קוו של נתניהו מתערער

לכתבה המלאה
נפתלי בנט בנאום במליאת הכנסת, 10 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אתם מנסים להטיף לי איך לטפל בבלונים?". בנט בכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בנט ניצל את דבריו גם כדי לתקוף את הליכוד ואמר כי הם "רוצים להחזיר אותנו להיות ילדי הכאפות שמגרשים אותם מהבית". לדבריו, רוב המפלגות מנסות לתקוף את הציונות הדתית בבחירות, אף ש"כולה יש לנו פקקטה שבעה מנדטים".

"הציונות הדתית הייתה ערכית וחסרת השפעה לחלוטין וככה אהבו אותנו", אמר. "היינו עם תפקיד שר המדע והחלל ואפילו לא חבר בקבינט. במדיני? לכו הצידה. בביטחוני? הצידה. בכלכלי? הצידה. ואז באנו - שומו שמיים יש שר ביטחון עם כיפה, שומו שמיים יש שרת משפטים ממפלגה של הציונות הדתית, ואנחנו שומו שמיים משפיעים. למה כולם מסתערים עלינו? כי הם רוצים לעצור אותנו. הם רוצים שנחזור להיות תכנית כזו על פרשת שבוע במוצאי שבת".

ראשי העבודה-גשר ומרצ: "הממשלה נכשלה"

הדיון נערך אחרי כמה ימים של הידרדרות ביטחונית בדרום. רק הלילה, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מטרות חמאס בדרום הרצועה, בתגובה לשיגור רקטה לשטח ישראל שנחתה בשטח פתוח. בנוסף אליה, בימים האחרונים שוגרו רקטות נוספות והופרחו בלוני נפץ מהרצועה.

בפתח הדיון במליאה, יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר כי "נתניהו ואתם נכשלתם. את מחיר הכישלון הזה משלמים תושבי הדרום. ביבי ובנט מפחדים מהציבור הישראלי, הם חוששים לומר את האמת - שאין רק פתרון צבאי בעזה, זה לא עבד ולא יעבוד וזה נמשך שנים רבות שאתם מבינים זאת היטב בעצמכם. אתם מפחדים לומר את האמת לציבור: הפתרון לעזה חייב לכלול אופק מדיני והסדרה. אנחנו נביא פתרון של שלום וביטחון לתושבי העוטף באמצעות פעולות מדיניות ולא רק צבאיות".

הורוביץ הוסיף כי "שר ביטחון בא, שר ביטחון הולך והטרור לא דועך. הממשלה הבאה שאנחנו נהיה חלק ממנה לא תפחד לומר אמת לציבור ולסיים את הסכסוך ושפיכות הדמים".

עמיר פרץ בנאום במליאת הכנסת, 10 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"ממשלת ישראל בראשות נתניהו נכשלה כישלון חרוץ". פרץ במליאה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי "המושגים של 'בלונים' ו'טפטופים' הופכים להיות חלק משגרת חיינו. הגיע הזמן לבוא ולדבר אמת: ממשלת ישראל בראשות נתניהו נכשלה כישלון חרוץ ביכולת שלה להעמיד אסטרטגיה מול רצועת עזה".

הוא פנה לבנט ואמר: "ייתכן שתמשיכו להשלות את כולם בניסיון להרוויח זמן? הממשלה העצימה את חמאס, לא רק שהוא קובע את גובה הלהבות, הוא גם קובע תאריכים. חמאס עם לגיטימציה בכל מקום".

(עדכון ראשון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully