וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל: "יש מי שהגיעו עם מנטליות של דרבוקות"; בכחול לבן התנערו

אמירתו של הח"כ מכחול לבן לפיה "הגיעו לכאן אנשים עם מנטליות של קונצרט וחלק הגיעו עם מנטליות של דרבוקות", עוררה ביקורת במערכת הפוליטית. "התבטאות אומללה", אמר חברו למפלגה עפר שלח, ואילו ח"כ זנדברג כינתה אותו "סוס טרויאני"

שבת תרבות, המועצה האזורית בני שמעון

(בוידאו: ח"כ אלי אבידר: "כל הפסטיבלים של נתניהו נועדו להשכיח מהציבור שאין לו חסינות")

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן), ספג ביקורת מצד חברי כנסת לאחר התבטאויות שנויות במחלוקת בריאיון שהעניק לעיתון הארץ שבו אמר כי "יש מי שהגיעו לכאן עם מנטליות של קונצרט בווינה ויש שהגיעו עם מנטליות של דרבוקות". בהמשך הריאיון אמר הנדל כי "אני חושב שהתרבות הערבית מסביבנו היא הג'ונגל". חברו למפלגה, ח"כ עפר שלח, תקף אותו הבוקר (שבת) ואמר כי דבריו הם "התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה ואינה משקפת בדבר את רוחה של כחול לבן". שלח אמר את הדברים באירוע שבת תרבות במועצה האזורית בני שמעון.

גם בליכוד תקפו את דבריו של הנדל, וכתבו בטוויטר כי "הוא הגרבוז של 2020". במפלגה היריבה הוסיפו כי "הוא מתייחס למצביעי הליכוד כ'מנטליות של דרבוקות'. זה היחס שלו לאנשים שחזרו הביתה, לארץ ישראל, עם תרבות עשירה ומפוארת".

יועז הנדל, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"לא מוכן להשתתף במשחק". ח"כ יועז הנדל/ראובן קסטרו

גם משמאל גינו את דבריו של ח"כ הנדל. ח"כ תמר זנדברג כינתה את הנדל "סוס טרויאני". במפגש אוטובוס השבת של העבודה-גשר-מרצ, אמרה זנדברג כי "בעוד אנחנו עובדים עבור ממשלת שמאל בראשות גנץ, יש בכחול לבן סוסים טרויאנים שהמטרה שלהם היא למנוע ממשלה כזו". היא הוסיפה כי "את הקולות הגזענים של הנדל שמענו השבוע, האנשים האלה מנסים למנוע את חילופי השלטון בישראל".

יו"ר סיעת המשותפת ח"כ אחמד טיבי כינה אותו גזען לבן נגד ערבים ומזרחיים כאחד. בכנס בחירות בשפרעם אמר טיבי כי "הנדל הוא לא טרזן, הנדל הוא הג'ונגל". הוא הוסיף כי "אני מת על פיירוז ועל הדרבוקה בשירי אום כולתום וקרוב לוודאי שהנדל מאזין לווגנר בכל פעם שמגף הכיבוש דורס את הפלסטינים נטולי זכויות האדם בגלל אותה תרבות מערבית המעודדת התנחלויות, נישול וסיפוח".

הנדל עצמו ניסה אתמול להבהיר את דבריו, וכתב ברשתות החברתיות כי "עשו סיבוב שלא קשור לנושא הראיון ובכל זאת: לא מוכן להשתתף במשחק". הוא הוסיף כי "יש בישראל אלף צבעים וגוונים, טוב שכך. בסוף החזון הוא עם אחד ולא חלוקה לעדות. יום אחד זה יקרה. אני מאמין בזה". וכי "חבל שיש מי שרוצה לפלג אותנו לצרכי קמפיין". הנדל הוסיף כי "אגב, מתחבר יותר לדרבוקות פחות למוזיקה קלאסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully