וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה שנעלמה לפני כמעט 100 שנה במשולש ברמודה הופיעה לפתע בחופי פלורידה

21.2.2020 / 1:24

חוקרים סבורים שמצאו את הריסות ספינת אסאס קוטופקסי שנעלמה במסתוריות במשולש ברמודה בשנת 1925 - ואם הם צודקים, כנראה שהיא כבר כמה שנים הייתה לנגד עיניהם מבלי ששמו לב אליה

SHIPWRECK SECRETS TRAILER

ספינת המסחר האמריקאית, ה- SS Cotopaxi, שעזבה את צ'רלסטון שבדרום קרוליינה ב-29 בנובמבר 1925 כשהיא עמוסה בפחם ונעלמה ללא עקבות כשעשתה את דרכה להוואנה, קובה - ככל הנראה נמצאה, כמעט 100 שנים אחרי שאבד הקשר עמה.

היעלמותה של הספינה ו-32 הנוסעים שהיו עליה הפכה לאחד הסיפורים המפורסמים ביותר הקשורים לאגדת משולש ברמודה - האזור הידוע לשמצה במערב האוקיינוס האטלנטי שם ספינות וכלי טיס רבים נעלמו בנסיבות מוזרות. שרידי ספינת הקוטופקסי מעולם לא נמצאו וגם לא סירות ההצלה או גופותיהם של הנוסעים. כעת חוקרים סבורים שמצאו את הריסות הספינה כ-55 קילומטרים מחופי סנט אגוסטין שבחוף הצפון מזרחי של פלורידה - ואלה כנראה היו שם כבר שנים.

ספינת המסחר SS Cotopaxi שנעלמה במשולש ברמודה לפני כמעט 100 שנים. פייסבוק, צילום מסך
ספינת המסחר SS Cotopaxi שנעלמה במשולש ברמודה לפני כמעט 100 שנים/צילום מסך, פייסבוק
הריסות ספינת המסחר SS Cotopaxi שנעלמה במשולש ברמודה לפני כמעט 100 שנים. יוטיוב, צילום מסך
הריסות הספינה נמצאו במעמקי האוקיינוס/צילום מסך, יוטיוב

ב-29 בנובמבר 1925, האס.אס קוטופקסי עזבה את צ'רלסטון לכיוון הוואנה תחת פיקודו של הקברניט וו.ג'. מאייר. הספינה דווחה כנעדרת יומיים לאחר מכן, ב-1 בדצמבר. הביולוג הימי והחוקר התת ימי מייקל ברנט, שוחח עם ניוזוויק בנושא. "אנו יודעים שבמסע ההוא קרה משהו לספינה מכיוון שהיא העבירה אותות מצוקה ב-1 בדצמבר - וכך זה נגמר", הוא סיפר, "מעולם לא נמצאו ההריסות, סירות ההצלה, הגופות או כל דבר אחר. הספינה פשוט נעלמה וכבר הרבה זמן שאנו מנסים לקבוע מה עלה בגורלה". ברנט וצוותו סבורים שהצליחו לאתר את שרידי הספינה סמוך לחופי פלורידה ומאמינים שהיא נקלעה לסערה גדולה שהובילה להיעלמותה. ברנט התייחס לדרך בה הוא וצוותו ביצעו את מחקרם: "אנחנו ניגשים לכל ספינה כמו אל תיק רצח. יש לך את הגופה וכל מה שאתה צריך זה למצוא את סיבת הרצח ולהשיג כל מידע שאתה יכול ממה שקורה סביבה". ברנט וצוותו ערכו בדיקת ארוכות בשרידים במטרה למצוא כל סימן שיוכיח כי אלו אכן שרידי הספינה ומצאו כמה נתונים תואמים.

ככה הספינה נמצאה

משולש ברמודה הינו אזור המכסה את השטח בין מיאמי, פורטו ריקו וברמודה, שם עשרות ספינות ומטוסים נעלמו בנסיבות מסתוריות לאורך השנים. התרבות הפופולרית התייחסה להיעלמויות רבות כעל טבעיות, אולם מדענים רבים אינם מכירים ב"כוחותיו" של המשולש וטוענים שההיעלמויות ודאי התרחשו בעקבות תופעות טבעיות וטעויות אנוש. ברנט מוסיף: "כל אחת מהספינות האלה היא סיפור בפני עצמו - ונכון שמשולש ברמודה מעורב בהן, אך הוא לא הסיפור. הסיבה מדוע דווקא שם לא אמורה להעסיק אותנו עד כדי כך".

בשנת 2015, עלו דיווחים כי הספינה נמצאה בסמוך לאזור צבאי מוגבל מול חופי קובה, אולם הדבר התגלה מאוחר יותר כמתיחה. הספינה זכתה לאזכור גם בסרטו של סטיבן שפילברג, "מפגשים מהסוג השלישי", שם נראית הספינה באמצע מדבר גובי, אחרי שהועברה לשם בידי חייזרים. את תוצאות המחקר שביצעו על שרידיה מתכוונים הצוות לחשוף בסדרה "סודות הספינות" שתעלה בערוץ המדע הבריטי.

הנה הספינה בסרט "מפגשים מהסוג השלישי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully