וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות סיקרו את גיוס נועה קירל בשביל רייטינג. גיא פינס עשה גם עבודה עיתונאית

3.2.2020 / 0:00

מהדורות החדשות "הרציניות" סיקרו את גיוסה של נועה קירל לצה"ל כדי לעשות קצת רייטינג. אבל איך זה שדווקא היחיד שעושה את העבודה העיתונאית כמו שצריך הוא מגיש הרכילות הוותיק? ובינתיים, בחדשות הכלכלה הרציניות: יזהר כהן אוכל ג'חנון

נועה קירל התגייסה לצה"ל (צילום: אבי כהן, עריכה: ירדנה עבודי פוקס)

אמנם לא רואים את זה עליו, אבל בגיל 51 גיא פינס מיצב את עצמו כאחד מהעיתונאים הטובים ביותר שפועלים כרגע בישראל. זה קצת מוזר להצמיד את זה לאדם שמתפרנס עשרות שנים מרכילות צהובה, ומבדר את ההמונים עם ידיעות שפונות למכנה המשותף הנמוך ביותר - אבל בתכל'ס, הוא עושה את מה שהוא עושה ברמה העיתונאית הגבוהה ביותר. על כמה עיתונאים "רציניים" שמסקרים חדשות חשובות ועמוקות שמשפיעות על התודעה של הצופה הישראלי הממוצע אפשר להגיד שהוא מסקר את אותו תחום למעלה מחצי יובל ולא רק שהיכולות שלו לא נשחקו, אלא אפילו השתפרו? גיא פינס נמצא שם בטופ ליד דמויות מופת בתקשורת שלנו כמו אילנה דיין, אמנון אברמוביץ' ואמיר אורן (גילוי נאות: פרשן וואלה! NEWS), ואין בהצגת העובדה הזאת שום פיחות כבוד מצד אף אחד מהצדדים.

הטענה לפיה העיסוק ברכילות זולה הוא לא עיתונאות מתבטלת מדי ערב כשצופים בשידורים הרבים של "העיתונאים הרציניים" של ישראל. כך למשל קרה אמש כשכל רצועת החדשות של ערוץ 13, לרבות המהדורה המרכזית, התפנתה כדי להקדיש דקות ארוכות לגיוסה של הזמרת נועה קירל לצה"ל.

מכיוון שמדובר בחדשות, וחדשות זה נושא רציני, ניסו בחדשות 13 לשוות לכל הסיפור איזה טון כבד יותר על ההתגייסות של צה"ל לשרת את גחמותיה של הכוכבת, במקום שזה יהיה ההפך. בכך הם עשו עוול גם לקירל, גם לצה"ל ובעיקר לצופים שלהם. לא ברור את מי ניסה אמנון לוי לעקוץ כשהתבדח על כך שהוא לא שמע אף פעם על "מסלול טאלנט" או על העובדה שקירל תשרת בתור "להקת יחיד". זה לא שצריך להצדיע לקירל (הבנתם מה עשיתי שם?) אבל גם אפשר לנסות להבין אותה. היא לא ניסתה להשתמט מהשירות, היא לא מגיעה לצבא עם פרוטקציה - היא מגיעה ככוכבת, וצה"ל לא מתבייש להשתמש בכוכבות שלה לצרכיו, בדיוק כפי שהוא משתמש ביכולות של כל מלש"ב אחר. בצבא בו שומעים על מקרים הזויים שקשורים בפעילות מבצעים להובלת טחינה, אפשר להתנחם בזה שלפעמים עושים גם דברים נכונים.

נועה קירל מתגייסת לצה"ל, יונתן מרגי. אבי כהן
תני להם לקנא, ושפשוף קל שיהיה/אבי כהן

באופן שלא באמת אמור להפתיע אף אחד, הסיקור של גיא פינס בקשת 12 היה לא רק פחות מתנשא, אלא גם מקיף וטוב יותר. כך למשל רק אצל גיא פינס הובאו פרטי התכל'ס לגבי הגיוס של קירל - כמו העובדה שהיא אמנם עברה שרשרת חיול היום - אבל שוחררה הביתה כבר בצהריים ותופיע בימים הקרובים בהצגות ומופעים (את הטירונות היא תתחיל רק עוד שבועיים). צופי החדשות "הרציניות" היו יכולים לחשוב בטעות שקירל כבר מציינת היום לילה ראשון בלי אמא.

ואולי המילה הכי טובה לגיא פינס צריכה להיות על העובדה שהוא לא בחר לפתוח את המהדורה עם הסיפור על גיוסה של אחת הכוכבות הכי גדולות בישראל - אם לא הכי גדולה - אלא עם סיקור מורחב של התחקיר שחשף את ההתנהלות הבריונית של בכירי חברת האופנה "ויקטוריה'ס סיקרט", שכללה הטרדות מיניות והתנכלות לדוגמניות תוך כדי התעלמות של המנכ"ל לסלי וקסנר. מדובר בסיפור חדשותי לכל דבר, שבמקרה נוגע בשכבות השומן שבין החדשות "הכבדות" לכתבות הרכילות הקלילות - ואיכשהו גיא פינס היה היחיד שסיקר אתמול את הסיפור הזה בהרחבה, ובבולטות הראויה לו.

עוד בוואלה!

ניצן הורוביץ סתם לאיילת שקד את הפה, וזו בדיוק הסיבה שהשמאל הציוני גוסס

לכתבה המלאה
"שווה כסף" עם שרון גל. רשת 13, צילום מסך
מה זה משבר כלכלי עולמי לעומת קצת פחמימות ושומן רווי? שרון גל בתוכנית "שווה כסף"/צילום מסך, רשת 13

בקטנה

אם כבר דיברנו על עיתונאים טובים שעושים חדשות קלילות, בואו נדבר על ההפך. שרון גל, עיתונאי רציני ואפילו חבר כנסת לשעבר, מנחה תוכנית בעל השם המטעה "שווה כסף". כך למשל, רגע לפני המהדורה המרכזית של חדשות 13, בזמן שנגיף הקורונה מפחיד את העולם (בצדק או שלא) ומפיל את כל השווקים, שרון גל הקדיש כתבה שלמה למבחן ג'חנונים קפואים. המבחן? יזהר כהן, זה מאבניבי, טועם ארבעה סוגי ג'חנונים ובוחר את המועדף עליו. רמה גבוהה של עיתונות. אולה אולה.

לא ברור מי צריך את הפרסומת הזאת, אבל היא מצחיקה

בקטנה 2

כמה ימים של צפייה בערוצי הברודקאסט הוכיחו לי חד משמעית: הדבר הכי טוב כרגע בשידורים המרכזיים של ישראל זו הפרסומת של שני כהן לארגון המורים. אין לי שמץ של מושג למה ארגון המורים צריך בכלל פרסומות או כמה כסף הם זורקים על הקמפיין הזה, אבל וואלה, זה מצחיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully