וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות לגבר שאלרגי לזרע של עצמו - נמנע מאוננות ומשפיכה ביחסי מין

29.1.2020 / 0:09

בן 25 שסבל מתשישות ותופעות לוואי קשות אחרי קיום יחסי מין או שפיכה לאחר אוננות אובחן כסובל מ"תסמונת החולי הפוסט אורגזמי". למזלו סוף סוף נמצא פיתרון לבעיה הנדירה הזו

צילום מסך

הרגע שבו אנחנו מגיעים לאורגזמה בשיאו של האקט המיני הוא אחד הרגעים הכי מענגים שיש. אלא שישנם כאלה שאצלם הסימפטומים שמגיעים אחרי האורגזמה עלולים להיות ממש לא נעימים. כבר סיפרנו לכם בעבר על תסמונת החולי הפוסט אורגזמי (Post-orgasmic illness syndrome או: POIS). מצב די נדיר שתוקף בעיקר גברים, שהופיע לראשונה ב-2002 וגרם לחברים בקהילה הרפואית לגרד בראשם בתימהון. התסמינים כוללים בלבול, קושי בדיבור, קריאה וכתיבה לא קוהרנטים, כאבי שרירים חזקים בכל הגוף, עייפות קשה, גירוד בעיניים, חום ועוד תסמינים הדומים לשפעת. כל התסמינים הללו מופיעים זמן קצר לאחר שהגבר מגיע לאורגזמה, ועשויים להמשך עד שבוע.

כעת ב-SUN הבריטי דיווחו על גבר בן 25 שסיפר לרופאיו שהוא חושש להגיע לאורגזמה משום שלאחר מכן הוא סובל מסימפטומים דמויי שפעת שכוללים גם חרדה, בילבול ועייפות. הסימפטומים שלו, שהתחילו עוד כשהיה ילד, היו כל כך מעייפים עד כדי כך שהוא היה נמנע מאוננות וניסה שלא לגמור כלל במהלך סקס.

כשסקס עושה אותך חולה - על תסמונת החולי הפוסט אורגזמי

רופאים מומחים מבוסטון הסבירו את התופעה הזו במאמר שהתפרסם כחלק ממחקר אורולוגי. הם הסבירו שהסימפטומים האלו יכולים להיות מיידים, או להופיע גם יומיים או שלושה אחרי השפיכה והם נמשכים בין שבוע לשבועיים. ד"ר חוסה בולאנוס, שמטפל בגבר, הסביר כי "הסימפטומים החלו להופיע אצלו בגיל 16 עם תחילת הבגרות המינית ונמשכים עד היום כתוצאה משפיכה - ללא קשר אם מדובר באוננות או קיום יחסי מין עם אשה. מהסיבה הזו הוא נמנע מאוננות וגם מנסה להימנע מלהגיע לשפיכה במהלך יחסי מין". הוא הוסיף גם שהסימפטומים האלו השפיעו על כל מהלך חייו של אותו גבר ובריאותו הנפשית.

הגבר התייעץ עם מספר רופאים וחקר את הסימפטומים שלו. הוא גם ניסה מספר דיאטות, תוספי מזון וכדורים אך ללא תועלת. אחרי מחקרים אינטנסיביים, הסימפטומים שלו אובחנו כתסמונת החולי הפוסט אורגזמי ונקבע שהגבר אלרגי לזרע של עצמו - מצב רפואי שרק עשרות בודדים של גברים אובחנו בו עד היום. ד"ר בולאנוס מתאר את התופעה כמקבץ של סימפטומים מטרידים בעקבות השפיכה, שכוללים "עייפות קיצונית, גודש באף, עיניים צורבות, בעיות ריכוז, עצבנות ודיכאון".

אז איך מטפלים בתופעה? הגבר קיבל תחליפי הורמונים שהוזרקו לו שלוש פעמים בשבוע - מדובר בתחליף הורמון מסוג HCG, שמיוצר בגופן של נשים בעת הריון, אך כאשר הוא מוזרק לגבר הוא יכול לגרות את האשכים לייצר יותר טסטוסטרון. במהלך הטיפול שנמשך שישה שבועות, הסימפטומים של הגבר נעלמו לחלוטין. הוא סיפר לרופאים שבפעם הראשונה מאז שהוא היה בן 16, הוא חווה שפיכה ללא סימפטומים שליליים והשלכות נוספות לאחר הסקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully