וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום רנטגן מחריד יגרום לכך שלעולם יותר לא תשימו רגליים על הדשבורד

26.1.2020 / 0:02

גם אתם מניחים לפעמים את הרגליים על הדשבורד במהלך הנסיעה במושב שליד הנהג? צילום אחד יגרום לכם להבין שגם במקרה של תאונה קלה אתם יכולים למצוא את עצמכם עם נכות לכל החיים

מערכת "אסור לפספס"

בסרטון - זה מה שקורה בזמן תאונה לרגליים כשהן מונחות על הדשבורד

כולנו יודעים שישיבה ממושכת בכיסא הנוסע ברכב יוצרת לעיתים תחושת אי נוחות - הצורך לשחרר את העצמות או לשנות את תנוחת הישיבה מאלצים אותנו לנסות כל מיני שיטות "הרפיה", כשאחת מהפופולאריות שבהן היא הנחת הרגליים על הדשבורד (לוח המחוונים). התנוחה זו, שדומה לעיתים יותר לשכיבה מאשר לישיבה, מאפשרת אמנם לנוסע להתרווח בכיסא, אולם נדמה שמעטים מבינים עד כמה זה מסוכן. במקרה של תאונה, אפילו קלה, עוצמת הפגיעה שהרגליים סופגות בשל פתיחת כרית האוויר, כמו גם החבטה האגרסיבית שנוצרת מפגיעת הרגליים בפנים - עלולה להסתיים בטרגדיה.

כריס לי, טכנאי רפואת חירום אנגלי, שיתף בטוויטר תמונה שהיא תזכורת מחרידה לכך שאסור לעולם להניח את הרגליים על לוח המחוונים של המכונית. התמונה היא צילום רנטגן שמראה את התוצאה ההרסנית שקרתה לאגן ולרגליים של בחורה שרגליה היו על על הדשבורד בזמן תאונה. הוא הוסיף כי היא ספגה פציעות ששינו את חייה, ופרסם את צילום הרנטגן כדי להדגיש את החשיבות של שמירה על הרגליים במקום שבו הן אמורות להיות ברכב.

"מקווה שזה יעזור לכם להבין - יש סיבה מדוע אנו מבקשים מכם לא לשים רגליים על הדשבורד!"

צילום רנטגן של אגן ירכיים לאחר תאונת דרכים. Wales News Service, צילום מסך
צילום רנטגן של אגן ירכיים לאחר תאונת דרכים/צילום מסך, Wales News Service

על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית, הבחורה סבלה מאגן שבור, כמו גם משתי פגיעות משמעותיות ברגליה. לאחר שגולש בטוויטר שאל: "רגל מנותקת ועצם ירך שבורה. האם המטופלת שרדה?" כריס השיב: "מדובר בפציעות שאפשר לשרוד אותן, אבל אלה הן בוודאות משנות את החיים".

גם בישראל הרופאים מזהירים

כפות רגליים על הדשבורד. ShutterStock
רגליים על הדשבורד, נוח? אולי. בטיחותי? תשכחו מזה/ShutterStock

"הציבור רחוק מלהבין את הסיכון האימתני שהוא נוטל כאשר הוא יושב בצורה הזו", אומר דוקטור קיש בנימין, מומחה בכירורגיה אורתופדית וטראומה אורתופדית.סגן מנהל מחלקה אורטופדית בבית החולים מאיר. "הגיעה העת להסביר באופן הברור ביותר את ההשלכות הקשות של העניין: כרית האוויר נפתחת בעוצמה של מאות קמ"ש והפגיעה הישירה ברגל שמונחת על הדשבורד - משולה להנחת הרגל על פצצה. לא פחות מכך. האנרגיה שמשתחררת מפתיחת כרית האוויר והפגיעה שהיא יוצרת ברגל ובקרסול - כאילו הנפגע נפל משלושה מטרים".

ד"ר קיש מספר, כי "במהלך השנים, טיפלתי בלא מעט מקרים של נפגעים שחייהם השתנו בעקבות ההחלטה שהם קיבלו לשבת באופן הזה. מבחינה פיזיולוגית , החבטה יוצרת לרוב שברים בקרסול אולם לא מדובר על שברים קלים, אלא על מצב בו למעשה כף הרגל נדחקת לעבור הקרסול ושוברת אותו. פשוט קטסטרופה. המכה יוצרת נזק משמעותי הן לרקמה והן לעצם - פגיעה משולבת שמצריכה פעמים רבות חודשים ארוכים של החלמה, שבמקרים מסוימים, בסופו תיווצר לנפגע נכות צמיתה".

נוכח חומרת העניין, עולה ובצדק, השאלה האם זה בכלל חוקי לשבת ברכב ולהניח את הרגל על הדשבורד? לדברי עו"ד אלירן בלוטמן, מומחה לדיני תעבורה: "החוק לא אוסר באופן קונקרטי את הישיבה באופן הזה ואינו מגדיר בצורה מדוקדקת ישיבה חוקית מה היא. אולם , אין הדבר אומר כי המשטרה אינה יכולה לנקוט בסנקציות כלפי ישיבה כזו. לרשות שוטר התנועה עומד סעיף 21/ג שקובע כי "לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך" לפיכך, מסביר עו"ד בלוטמן כי השוטר בפרוש יכול להחליט שאופן הישיבה הזו מהווה משום חוסר זהירות, אף אם הנוסע ישב כך ולא הוא כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully