וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לנתניהו: רק מעשים יקבעו, הבא את החלת הריבונות בבקעה לאישור הממשלה

שר הביטחון קרא לראש הממשלה לקדם בשבוע הבא את ההצעה להחיל ריבונות בבקעת הירדן, ולהביא את ההצעה לאישור הכנסת ביום שלישי הבא. ליברמן תקף את נתניהו: "בקעת הירדן מעניינת אותך כקליפת השום, נטו הסחת דעת מהחסינות". שליח האו"ם לאזור: סיפוח ינחית מכה על תהליך השלום

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

שר הביטחון נפתלי בנט קרא הבוקר (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להביא להצבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב צו להחלת הריבונות בבקעת הירדן, ולאחר מכן להביא את הצו לאישור הכנסת ביום שלישי. יו"ר ימינה כתב בחשבון הטוויטר כי "הדיבורים על החלת הריבונות בבקעת הירדן, בשומרון וביהודה הם מבורכים. אך אלו, כאמור, בינתיים רק דיבורים. המבחן היחיד הוא המעשה. רק מעשים בפועל יקבעו".

דבריו של בנט נאמרו לאחר שאתמול הבטיח נתניהו כי יחיל את החוק הישראלי על כל היישובים ביהודה שומרון בלי יוצא מהכלל, והוסיף: "נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ללא דיחוי, ובלי וטו של אחמד טיבי". לדברי בכירים בליכוד, בלשכת ראש הממשלה בוחנים ברצינות להעלות כבר ביום שלישי הבא הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן באופן חד צדדי, במקביל להצבעה על הקמת ועדת החסינות, שאמורה להתקיים בוועדת הכנסת.

שר הביטחון, נפתלי סייר במועצה האזורית בנימין, 21 בינואר 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"המבחן היחיד הוא המעשה". בנט/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, הודיע הבוקר כי סיעתו תתמוך בחוק ובכל החלטה ויוזמה להחלת ריבונות בבקעת הירדן ובהתיישבות ביהודה ושומרון. השר דרעי אמר כי "זו נחלת אבותינו שהובטחה לעם ישראל מדורי דורות. נמשיך לפעול בכל כוחנו לביסוס אחיזתנו בארץ ישראל ולחיזוק ההתיישבות היהודית בבקעה וביהודה ושומרון". דרעי הוסיף כי "נוצרה כעת הזדמנות היסטורית. ש"ס תתמוך ביוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להחלת הריבונות וקוראת לכל המפלגות להצטרף למהלך, בכדי להבטיח הסכמה לאומית רחבה שתעביר מסר לעולם כי עם ישראל מאוחד בסוגיה החשובה הזו", הוסיף דרעי.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את נתניהו וכתב כי "עכשיו ברור יותר מאי פעם שאין לך שום קשר לא לימין ולא לשמאל. בקעת הירדן מעניינת אותך כקליפת השום. הדבר היחיד שמעניין אותך זו חסינות. אבל, מעבר לחסינות ולכל הספינים יש כאן מדינה. אתה מכהן כראש ממשלה ברצף משנת 2009, ומשום מה למעלה מעשור לא שמעתי אותך מדבר כל כך הרבה על להחיל ריבונות על בקעת הירדן, שלא נאמר עושה פעולה כלשהי". ליברמן הוסיף בחשבון הפייסבוק כי "באותה ההזדמנות אני קורא לך להחיל ריבונות גם על מעלה אדומים, גוש עציון, גבעת זאב ואריאל, ואולי סוף סוף תפנה גם את חאן אל-אחמר וסוסיא. העברת החוק רק בקריאה ראשונה זה לא יותר מספין זול".

עוד בוואלה!

ההיפך ממנהיגות: גנץ הצליח ליפול למלכודת הסיפוח שטמן נתניהו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
לליכוד יש רוב בכנסת לסיפוח בקעת הירדן, גם בלי תמיכה של כחול לבן. נתניהו, אתמול/ראובן קסטרו

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר היום כי "אם ייושם הסיפוח של חלק או כל שטח C בגדה המערבית על ידי ישראל, הדבר ינחית מכה הרסנית על תהליך השלום". מלאדנוב הוסיף כי סיפוח בקעת הירדן יפגע במהות עקרון פתרון שתי המדינות.

אריה דרעי בהלוויתה של גאולה כהן, הר הזיתים ירושלים, 19 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"נוצרה כעת הזדמנות היסטורית". דרעי/ראובן קסטרו

יו"ר כחול לבן בני גנץ הצהיר אתמול כי יפעל להחלת ריבונות בבקעת הירדן לאחר בחירות. זאת, תוך תיאום עם הקהילה הבינלאומית, ובעוד שבימין דוחפים לסיפוח חד-צדדי. גנץ, שסייר באזור יחד עם יו"ר תל"ם משה יעלון, הסביר כי "אנחנו רואים את חבל הארץ הזו כחלק בלתי נפרד מארץ ישראל".

בתגובה, נתניהו קרא לגנץ להחזיר לו תשובה "עוד הערב" בנוגע להצבעה בכנסת על החלת ריבונות בבקעת הירדן. "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו", אמר נתניהו.

גנץ השיב לנתניהו בציוץ בטוויטר: "‏ביבי. קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות". ולאחר מכן הוסיף ציוץ נוסף שבו כתב ל‏נתניהו: "במקום סיפוח אתה מתעסק שנים בטיוח. נסה פעם אחת לא לשקר וקח טיפ: אתה יכול להחיל את החוק הישראלי על הבקעה בהחלטת ממשלה תוך שעתיים, בלי שום דיון בכנסת. נראה אותך". נתניהו ענה בציוץ משלו, בו כתב: "אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה". הוא הוסיף כי "בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

מאוחר יותר הוציא יו"ר כחול לבן בני גנץ הודעת הבהרה בקבוצת ווטסאפ לח"כים ממפלגתו, ובה כתב: "חיזרו לדבריי והקשיבו להם היטב אין בינם לבין סיפוח חד צדדי ולא כלום". גנץ הסביר כי קרא להחלת ריבונות בתיאום עם הקהילה הבינלאומית, ולא סיפוח חד צדדי כפי שמבקשים לקדם בליכוד ובימין.

לליכוד יש רוב בכנסת לסיפוח בקעת הירדן, גם בלי תמיכה של כחול לבן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הפציר היום ביו"ר כחול לבן בני גנץ לתמוך במהלך של סיפוח לפני הבחירות, אך נתניהו לא נדרש לתמיכתו על מנת לקדם את המהלך בכנסת. ישראל ביתנו צפויה לתמוך בסיפוח ככל שיקודם מהלך שכזה, ואף למפלגה יש הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן שהונחה בחודש דצמבר האחרון על שולחן הכנסת. לכן, אם נתניהו מעוניין לקדם את המהלך, צפוי לו רוב של 63 חברי כנסת בהצבעה במליאה.

(עדכון ראשון: 9:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully