וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות פסל את מועמדות מייסד טלגראס: "דבק בו אות קלון"

21.1.2020 / 19:11

השופט ניל הנדל דחה את עתירתו של סילבר, שביקש לקבוע כי אין במעשיו קלון, וקבע כי לא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות. השופט הסביר כי "לא מדובר במקרה חד פעמי אלא בחמישה אירועים שונים של סחר בסמים". כעת לא ברור אם מפלגתו, "עוצמה ליברלית כלכלית", תמשיך בהתמודדות

צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, פסל הערב (שלישי) את מועמדותו של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, בבחירות הקרובות. סילבר הורשע בשנים 2012-2015 בשני מקרים של סחר בקנביס, וכן בגידול. הוא ביקש לקבוע כי אין במעשיו קלון, אולם היום דחה השופט הנדל את הבקשה וקבע כי לא יוכל להתמודד בבחירות.

סילבר טען בעתירה כי אין קלון במעשיו, והביר כי "בגדר בחינת הנסיבות יש לתת משקל לכך שהעבירות שביצע תואמות את תפיסת עולמו הערכית, באשר לתועלות הגלומות בצריכת קנבס ולהשלכות הנובעות מן האיסור החוקי המוטל על צריכה זו".

השופט לא קיבל את טענתו, והבהיר כי "בחינת הקלון מחייבת ממילא לבחון את טיב העבירה ונסיבותיה. בענייננו, הורשע המבקש בשורה של עבירות סמים, ביניהן שלוש עבירות המצויות ברף העליון של תחום עבירות הסמים: ייצור, הכנה והפקה של סם, החזקת סם שלא לשימוש עצמי וכן סחר בסם - עבירות אשר בצדן עונש מאסר של עשרים שנים". הוא קבע כי "מבחינת מהות העבירה ושיקולי מדיניות משפטית, אין להקל ראש עם מי שמבצע עבירות סמים, קל וחומר כשמדובר בעבירות סמים חמורות".

הארכת מעצר למייסד טלגראס עמוס סילבר, 18 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
למייסד טלגראס עמוס סילבר בדיון בהארכת מעצרו/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הדגיש הנדל כי "לא מדובר במקרה חד פעמי אלא בחמישה אירועים שונים של סחר בסמים", לכן החליט השופט כי "מעשיו של המבקש מלווים בפגם מוסרי חמור שדבק בו אות קלון", וכי אין באפשרותו להתמודד בבחירות לכנסת ה-23.

סילבר, הנמצא כיום במעצר, הודיע בשבוע שעבר שיתמודד בבחירות. סילבר שובץ במקום השני במפלגה חדשה שתרוץ תחת השם "עוצמה ליברלית כלכלית". במקום הראשון ברשימה הוצב הכלכלן גלעד אלפר, שהיה במקום השני ברשימת "זהות" של משה פיייגלין. כעת, בעקבות פסילת מועמדותו של סילבר, שמו יימחק מהרשימה, אך לא ברור אם המפלגה תמשיך בהתמודדות בלעדיו או תפרוש לחלוטין מהמרוץ.

סילבר בן ה-35 הכריז כי "על רקע הגשת כתבי האישום החמורים נגד פעילי טלגראס ועל רקע המצוקה הקשה של צרכני הקנאביס בישראל, החלטתי להציע את מועמדותי לכנסת ה-23". עוד הסביר כי הוא מתמודד במטרה לקדם את הלגליזציה ו"לשנות את כללי המשחק תוך שימוש בכלים הדמוקרטיים שהמדינה מציעה בצורה לגיטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully