וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר שגורלו של רוצח "אל תתעסקו עם חתולים" פחות אכזרי מגורל קורבנותיו

21.1.2020 / 23:46

גם אתם סיימתם לראות את סדרת הדוקו-פשע של נטפליקס, "אל תתעסקו עם חתולים", ונותרתם תוהים מה עלה בגורלו של הרוצח לאחר שנתפס? אז הנה הצצה לחייו הלא רעים בכלל בכלא - וכן, הוא גם מצא שם אהבה

טריילר הסדרה "אל תתעסקו עם חתולים" של נטפליקס/נטפליקס

בסרטון - טריילר הסדרה "אל תתעסקו עם חתולים" של נטפליקס

אז מה עלה בגורל "רוצח החתולים" שזכה לפרסום מחדש בסדרת הדוקו-פשע של נטפליקס "אל תתעסקו עם חתולים: המצוד אחר הרוצח מהאינטרנט"? רגע לפני שאנחנו ניגשים לדבר עליו - הבהרה: הסדרה עוסקת במציאת הרוצח ובמניעיו. על מניעיו לא נדבר לטובת מי שעוד לא צפה בסדרה (כי זה החלק היותר מעניין בה) - אבל את זהותו נחשוף בפסקה הבאה, אז אם במקרה לא שמעתם על פרשת הפשע שהסעירה את הרשת בתחילת העשור הקודם ואתם מעוניינים לגשת לסדרה בדף חלק - אל תמשיכו לקרוא - כי מכאן והלאה יש ספויילרים.

הסדרה עוקבת אחר הרוצח המתועב לוקה מגנוטה, שפרסם ברשת סרטון יוטיוב תחת שם משתמש אנונימי בו הוא נראה (כשפניו מוסתרות) רוצח באכזריות שני חתולים. הסרטון משך תשומת לב מצד חובבי חתולים ברחבי העולם שיצאו למסע ארוך לזיהוי ולכידתו של הרוצח - שהשאיר במכוון רמזים לכך בסרטון שלו. סרטוני התעללות נוספים בחתולים מצאו את עצמם ברשת באותה שנה והמרדף אחר הרוצח צבר תאוצה. במאי 2012 רוצח החתולים "עלה שלב" ובחר בקורבן אדם - הסטודנט הסיני ג'ון לין. הוא הזמין את לין לדירה שכורה במונטריאול כדי לקיים עמו יחסי מין ואז רצח וביתר את גופתו. כמו את רצח החתולים - הרוצח תיעד גם את מעשה הרצח הנורא הזה והעלה את הסרטון לרשת. את חלקי גופתו הוא שלח בדואר למשרדי מפלגות פוליטיות שונות, כמו גם לראש ממשלת קנדה דאז, סטיבן הרפר. גם הפעם הוא השאיר רמזים לזהותו ולמקום הימצאו. מקרה הרצח עירב גם את רשויות החוק כשמשטרת קנדה, צרפת וגרמניה פעלו במטרה ללכוד את החשוד המרכזי - לוקה מגנוטה. מגנוטה, דוגמן ביסקסואל שעבד בעברו בתעשיית המין, נמצא ונלכד חודשיים לאחר הרצח בקיוסק-אינטרנט בגרמניה, כשחיפש את עצמו באתר של האינטרפול.

תמונת המעצר של לוקה מגנוטה "רוצח החתולים". QMI Agency/REX, צילום מסך
תמונת המעצר של לוקה מגנוטה "רוצח החתולים"/צילום מסך, QMI Agency/REX
פורנו, לוקה מגנוטה. צילום מסך
לוקה מגנוטה במעצרו/צילום מסך
אל תתעסקו עם חתולים. נטפליקס, צילום מסך
התמונה המצונזרת של רוצח החתולים שפורסמה עם הסרטון הנורא/צילום מסך, נטפליקס

ב-2014 לוקה מגנוטה נמצא אשם בכל האשמות נגדו ונגזר עליו מאסר עולם בגין הרצח שביצע, עליו יהיה זכאי לחנינה בעוד 25 שנים ממועד תחילת ריצוי עונשו - והוא נידון גם ל-19 שנות מאסר בגין הפשעים הנוספים שביצע, בהם הפקה והפצת חומרים מגונים (סרטוני היוטיוב), שליחת חומרים מגונים בדואר והטרדת עובד ציבור (שליחת חלקי גופתו של לין לראש ממשלת קנדה).

אז מה קרה איתו מאז? ב-2015, כשהוא מאחורי סורג ובריח במתקן הכליאה פורט-קרטייה שבקנדה, מגנוטה נרשם לאתר היכרויות ייעודי של אסירים. בפרופיל כתב שהוא מחפש "גבר לבן וחטוב בטווח הגילאים 28-38. גבר נאמן, רצוי משכיל, יציב כלכלית ורגשית למערכת יחסים מחייבת לטווח ארוך. אם אתה חושב שתוכל להיות האביר על הסוס הלבן שלי, שלח לי מכתב מפורט עם לפחות שתי תמונות".

שובו לאתרי ההיכרויות עורר סערה, בעיקר כי את קורבנו האנושי הוא פגש דרך אתר היכרויות ללהט"בים. לאחר תקופה קצרה הוא הסיר את עצמו מהאתר וכתב לבעליו: "תודה על השירות. מצאתי את מה שחיפשתי". ואכן, מגנוטה מצא את שחיפש: ב-2017 הוא מצא אהבה בתוך הכלא. הוא התאהב באסיר אנתוני ג'ולין, גם הוא רוצח מורשע. השניים נישאו ב-26 ביוני 2017 ואמו, אנה יורקין, הייתה העדה בחתונתם. רדיו I Heart דיווח כי הזוג הנשוי לא הורשה לערוך ביקורי התייחדות או לעבור לתא משותף לפי בקשתם.

עוד בוואלה!

הכי רחוק מסרטון חמוד: "אל תתעסקו עם חתולים" לא תתן לכם להירדם בלילה

לכתבה המלאה

אנתוני ג'ולין, בעלו של לוקה מגנוטה

אנתוני ג'ולין, בעלו של רוצח החתולים לוקה מגנוטה. טוויטר, צילום מסך
אנתוני ג'ולין, בעלו של רוצח החתולים לוקה מגנוטה/צילום מסך, טוויטר

קורבנו של לוקה מגנוטה, ג'ון לין

הקורבן של לוקה מגנוטה, ג'ון לין. צילום מסך
הקורבן של לוקה מגנוטה, ג'ון לין/צילום מסך

אז איך עוברים חייו של מגנוטה בכלא? מגנוטה, היום בן 37, אולי סירב לדבר עם התקשורת, אך בספר שפרסמה אנה יורקין, אמו, יחד עם הכתב בריאן וויטני לפני כשנה "בני הרוצח: הסיפור שלא סופר על לוקה מגנוטה ו-'מטורף אחד, דוקרן קרח אחד'", הופיעו כמה ציטוטים של מגנוטה משגרת חייו בכלא. "יש לנו ערבי סרטים, טלוויזיה משלנו בכל תא. אני משחק במשחקי וידאו, לומד ציור ושפות ועושה הרבה פעילות גופנית".

אמו של לוקה מגנוטה, אנה יורקין

אמו של לוקה מגנוטה. נטפליקס, צילום מסך
אמו של לוקה מגנוטה/צילום מסך, נטפליקס

מעצרו תועד במצלמות:

רויטרס

הספר מתייחס גם לקו ההגנה שנקטו עורכי דינו של מגנוטה לפיו הוא לא היה אחראי למעשיו כיוון שסבל מהפרעה נפשית שמנעה ממנו להבדיל בין טוב לרע. מגנוטה עצמו שלל את הטענה ואמר שהוא לא סבל ממחלת נפש וכי אלה היו פרקליטיו שלחצו עליו לטעון כך. וויטני סיפר שמגנוטה לא אוהב לדבר על הפשעים שביצע ולא מראה סימני חרטה על מעשיו. הוא אמר ל"נשיונל פוסט": "הוא עדיין נראה מתנשא, כאילו הוא מעל כולם. הוא מאמין שהחברה חולה. לא הוא". ב"וויס" דיווחו שמגנוטה עבד במטבח הכלא ונהנה מאוכל טוב, אולם קתרין לטימר, מנכ"לית אגודת ג'ון הווארד בקנדה, טוענת שמגנוטה הועבר לאגף באבטחה מקסימלית, בה התנאים קשים יותר והאסירים כלואים בדרך כלל 22 שעות ביממה. היא ציינה גם שהאוכל בדרך כלל "מחריד" ושהוא מבושל במקום חיצוני ונשלח לכלא לחימום בלבד.

לוקה מגנוטה מוסגר לרשויות:

רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully