וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הודיע: למרות הלחצים - רצים עד הסוף בבחירות הקרובות

20.1.2020 / 20:09

אחרי שמזכירות מפלגתו התכנסה כדי להכריע אם להתמודד עצמאית, יו"ר עוצמה יהודית הודיע כי במפלגתו "רצים כדי לנצח" לכנסת ה-23. זאת, אף שלדבריו הציעו לו בקואליציה להתמנות לשר, לשגריר ולתפקידים נוספים אם יפרוש. "בתפקידים שהציעו לי יש כבוד וג'ובים - אבל אין דרך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

סופית: עוצמה יהודית רצים לכנסת ה-23 - עדכונים אחרונים:

  • עוצמה יהודית הודיעה שתרוץ עד הסוף בבחירות לכנסת ה-23
  • בן גביר: "רוצים להשתמש בנו ולזרוק - אנחנו לא סוג ב"
  • בן גביר: הופעלו עליי לחצים והציעו לי להיות שר ושגריר
  • בליכוד הפעילו לחץ על עוצמה יהודית לפרוש תמורת הורדת אחוז החסימה

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודיע הערב (שני) סופית כי מפלגתו תמשיך להתמודד בבחירות - למרות הלחצים שיפרשו מהמרוץ לכנסת ה-23. זאת, לאחר שיו"ר הבית היהודי רפי פרץ הפר את ההסכם לריצה משותפת עם המפלגה, זמן קצר לפני סגירת הרשימות. בן גביר השיק את קמפיין הבחירות שלו תחת הסלוגן "מילה זו מילה" והוסיף: "אנחנו לא סוג ב'".

במסיבת עיתונאים שקיים בן גביר עם ראשי עוצמה יהודית בירושלים, הוא אמר כי "מדברים על גוש ימין, אבל למעשה אף אחד לא רוצה אותנו. הם רוצים להשתמש ולזרוק. הם רוצים את הקולות של עוצמה יהודית אבל לא רוצים עוצמה יהודית כי הם יודעים שאנחנו אמיתיים".

אמש, קיימו בעוצמה יהודית ישיבת מזכירות שבה דנו באפשרויות ובין היתר עלו בה גם שיקולים כלכליים במידה שיתמודדו עצמאית, בסמוך מאד לבחירות הקודמות. הערב הכריז בן גביר, "אני מתכבד להודיע לכם, וגם לכבוד ראש הממשלה, שמזכירות עוצמה יהודית החליטה שאנחנו רצים עד הסוף, רצים כדי לנצח, רצים כדי להציל את המדינה, רצים בשביל הילדים של כולנו", אמר הערב בן גביר.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך מסע"ת בירושלים 20 בינואר 2020. ניב אהרונסון
"הציעו לי להתמנות לשר - לא להפסיק עם פינוי המאחזים". בן גביר/ניב אהרונסון

הוא פירט כי גורמים בקואליציה הציעו לו הצעות שונות בתמורה לפרישתו מהמרוץ - להתמנות לתפקיד שר, שגריר וכן לתפקידים בקרן הקיימת לישראל, בהסתדרות הציונית העולמית ובלשכת עורכי הדין. "המשותף לכל התפקידים האלה הוא שיש בהם הרבה כבוד, ג'ובים, אבל דבר אחד אין: אין דרך, אין אידיאולוגיה, אין דאגה למדינה. מילה זו לא מילה. הבטחה זו לא הבטחה", אמר בן גביר.

לדבריו, "אף אחד לא הציע לי לבטל את הפרוטקשן לחמאס. אף אחד לא הציע לי להפסיק לפנות מאחזים בשטחי ארץ ישראל. אף אחד לא הציע לי להפסיק עם ההסדרה מול האויב. אף אחד לא הציע לי לפסול את כל הרשימה המשותפת. אף אחד לא הציע לי לדאוג לחלשים, לנהגי המוניות, לאבות הגרושים. לערכים של מורשת ישראל או להורדת מיסים. את הדברים האלה לא הציעו לי".

לטענת בן גביר, "האליטה של הציונות הדתית" לא פסלה רק אותו, אלא גם שמונים וארבעה אלף מצביעים "שלא בדיוק נראים כמוהם". לדבריו, "עוצמה יהודית לא מייצגת בית מדרש קטן ומתנשא בתוך הציונות הדתית אלא ציבור ענק בעלי כיפות גדולות וקטנות, חילוניים, מסורתיים, עיירות הפיתוח, חרדים עובדים. מבחינתם - כל מי שלא כמוהם פסול".

בליכוד הציעו לבן גביר: קידום חקיקה להורדת אחוז החסימה

הצהרת עוצמה יהודית מגיעה למרות הלחצים שהפעילו עליה בליכוד לפרוש מהמרוץ בבחירות, בשיחות שהתקיימו בהובלת בן גביר ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר. לוואלה! NEWS נודע כי בשיחות שהתקיימו ביממה האחרונה בין הצדדים, עלתה אפשרות שהליכוד יקדם בכנסת הקרובה חקיקה להורדת אחוז החסימה, באופן שיטיב עם המפלגה בבחירות הבאות, וזו תפרוש כעת ותעביר את תמיכתה למפלגה אחרת, למשל יהדות התורה. ההצעה להורדת אחוז החסימה עלתה ברקע הצעות נוספות שהוצעו למפלגה מאז נסגרו הרשימות בסוף השבוע, בהן ניסיון לקדם מהלך לפיו עוצמה יהודית תתמוך ביהדות התורה בבחירות, והמפלגה תדאג למינויו של בן גביר לתפקיד שר בממשלה הבאה.

(עדכון ראשון: 19:57)

עוד בוואלה!

חוק המספרים הקטנים: אחרי האיחודים, גנץ ונתניהו עולים לזירה משופרת

לכתבה המלאה
יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך מסע"ת בירושלים 20 בינואר 2020. ניב אהרונסון
משיק את הקמפיין, בן גביר הערב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully