וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורות: פרץ הודיע על הקדמת הבחירות לראשות הבית היהודי

20.1.2020 / 18:56

יו"ר הבית היהודי הודיע כי לאחר הבחירות הכלליות יתקיימו בחירות לראשות המפלגה, "כצעדים בוני אמון". זאת, לאחר שסירב לערוך פריימריז פתוחים בציונות הדתית. הוא קרא לשקד וסמוטריץ' להצטרף - אך התעלם מבנט. "מאז כניסתי לתפקיד ידעתי כי אצטרך לקבל לגיטימציה מהציבור"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

אחרי הביקורות שספג על החיבור לימין החדש וביטול ההסכם עם עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר, הודיע הערב (שני) יו"ר הבית היהודי רפי פרץ על הקדמת הבחירות לראשות המפלגה. לפי ההודעה שנשלחה לחברי וחברות המרכז של המפלגה הבחירות יתקיימו בחודש יוני "כצעדים בוני אמון בתוך המפלגה".

הודעתו של יו"ר הבית היהודי מגיעה לאחר שסירב לערוך פריימריז פתוחים למפלגות ציונות הדתית. פרץ קרא לח"כ איילת שקד ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף לפריימריז על ראשות המפלגה, אף שהם לא חברים בה, אבל התעלם מיו"ר הימין החדש נפתלי בנט כשחקן אפשרי בציונות הדתית - אף שהוא מוביל את מפלגת ימינה שבה הוא חבר כיום.

במכתב ששלח חברי המרכז, כתב פרץ: "מאז כניסתי לתפקיד ידעתי תמיד כי אצטרך לקבל לגיטימציה נוספת מהציבור. בצר לנו, מדינת ישראל הלכה למערכת בחירות אחרי מערכת בחירות ללא חלון זמן בו ניתן היה לקיים בחירות פנימיות. אני שב ומודה לחברי המועצה הציבורית של הבית היהודי ולמרכז המפלגה שנתנו בי את אמונם ואישרו מחדש את בחירתי ליו"ר הרשימה".

שר החינוך הרב רפי פרץ בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
אחרי שסירב לפריימריז פתוחים, הבחירות לראשות המפלגה יוקדמו. פרץ/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

הוא הוסיף כי "בשנה האחרונה פגשתי רבים וטובים מכם, האזנתי בקשב רב לצרכים ולרצונות של כולכם, ואין בליבי ספק כי על מנת לשמור על מפלגה חיה, נושמת, תוססת המקבלת את אמון הציבור - אנו מחויבים לקיים הליך דמוקרטי של בחירות מקדימות".

לפי הודעת השר לפעילי המפלגה, תוקם ועדת בחירות מייצגת, המונה שבעה חברים, ובה רוב לנציגי השטח שייבחרו על ידי הפורום המוניציפלי. אם יוקדמו הבחירות לכנסת ה-24, יתקיימו בחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה במרכז תוך חודש מיום הכרזת הבחירות. ההחלטה על הבחירות ליו"ר המפלגה תובא תוך שבועיים לאישור מרכז המפלגה.

כמו כן, יבוצעו תיקונים בחוקה לצורך השבת האמון והאיזון בין המרכז ומוסדות המפלגה ובין הנהגת המפלגה. הצדדים יבחרו נציג המוסכם על שניהם אשר ינסח את תיקוני חוקת המפלגה שיוכנסו ויאושרו עד ה-1 ליוני. לדברי פרץ, המהלך נעשה בשיתוף מלא עם נציגים מרכזיים בבית היהודי. "לאחר התייעצות עם סגנים וחברי מועצות ועם פעילים מרכזיים בתוך הבית היהודי החלטתי על שורה של צעדים בוני אמון במטרה לשקם את המפלגה ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה. מהלכים אלו יחזקו את הבית, יגבירו את האמון בו ויחברו חזרה כמה שיותר קהלים למפלגת הציונות הדתית".

עוד בוואלה!

הלחץ על עוצמה יהודית לפרוש: הצעה להורדת אחוז החסימה בכנסת הבאה

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
פרץ קרא להם להצטרף למהלך. שקד וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

על השבוע האחרון במערכת הפוליטית, שבו הוחלט על חיבור עם בנט, שקד וסמוטריץ' על חשבון ההסכם עם בן גביר, אמר פרץ כי "הליך סגירת הרשימות היה אחד מהרגעים העכורים של הפוליטיקה הציונית דתית". לדבריו, "נדרשתי לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך כל חיי. לא אפרט שוב את מסכת הלחצים שהופעלו עלי מכלל הגורמים הרבניים בציונות הדתית ובפוליטיקה הישראלית. בסופו של דבר היו בפני שתי אפשרויות, ששתיהן גובות מחיר גדול וכבד. מנהיגות צריכה לקבל החלטות קשות גם אם בצדן מחיר אישי כבד. אומר זאת בצורה ברורה: למען עם ישראל וארץ ישראל קיבלתי את ההחלטה למרות שהיה לי ברור המחיר הציבורי שאשלם".

פרץ קרא לח"כים שקד וסמוטריץ' להצטרף גם כן למהלך לטובת אחדות הציונות הדתית. במקביל, בצל המתיחות עם ח"כ מוטי יוגב על מהלכיו הפוליטיים האחרונים, הוא הבהיר כי הוא "מוקיר ומעריך את כל פועלו ועשייתו של יוגב והוא בטוח שהוא ימשיך לתרום בהנהגת המפלגה".

בחודש שעבר, הבית היהודי הודיעה כי היא מתנגדת לקיום פריימריז פתוחים למפלגות הציונות הדתית, בניגוד לעמדתם של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' ובן גביר. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, סמוטריץ' ושקד סיכמו על ניסיון לקדם את המהלך יחד, במטרה לאפשר לשקד לחזור להנהגת הציונות הדתית במקומו של פרץ. מקורביו של פרץ ראו בכך ניסיון הדחה מפורש והאשימו את השניים בכך. לבסוף, פרץ סיכם על איחוד עם הימין החדש כשעה לפני סגירת הרשימות - ובכך הפר את ההסכם שחתם עם בן גביר, שנותר מחוץ לאיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully