וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כהן מש"ס ויתר על המינוי לשר: "לא על חשבון פיטורי שאשא-ביטון"

17.1.2020 / 14:05

בהמשך לסבב המינויים המוקפא של נתניהו, במפלגתו של דרעי ויתרו על הדרישה למינוי לתיק הבינוי והשיכון. מיניו של כהן היה מחייב את פיטוריה מהמשרד ומעלה קושי למנותה לשרת הרווחה. ראש הממשלה צפוי לחלק בימים הקרובים את תיקי הרווחה, התפוצות והחקלאות לשרים מכהנים

בווידאו: אדלשטיין מותח ביקורת על החלטת יועמ"ש הכנסת לדון בחסינות נתניהו/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: יו"ר הכנסת אדלשטיין מגיב להחלטת היועמ"ש הכנסת לקיים דיון בחסינות נתניהו)

סגן שר האוצר, ח"כ איציק כהן מש"ס, הודיע הבוקר (שישי) ליו"ר המפלגה השר אריה דרעי, כי הוא מוותר על מינויו לתפקיד שר השיכון והבינוי. זאת לדבריו, משום שמינויו יחייב את פיטורי שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון. אם שאשא-ביטון הייתה מועברת מתפקידה, היא לא תוכל להתמנות לתפקיד שרה במשרד אחר, בשל ממשלת המעבר.

סגן השר כהן יישאר בתפקידו במשרד האוצר. "לא רציתי שמינויי יהיה על חשבון פיטוריה של השרה שאשא ביטון. זו לא דרכי ובניגוד לאופיי. אני מעדיף להמשיך במשרד האוצר ולקדם יוזמות ופעולות למען כלל הציבור בישראל", הסביר כהן. בנוסף, הוחלט היום כי ח"כ משולם נהרי, סגן שר הפנים, ימונה לסגן שר העבודה והרווחה עם סמכויות נרחבות, בדגש על טיפול באוכלוסיות מוחלשות.

יצחק כהן מש"ס מגיע לפגישת הסיעה עם נשיא המדינה, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מוותר על המינוי, כהן/ראובן קסטרו

בהמשך לסבב המינויים המוקפא של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בש"ס ויתרו על הדרישה להתמנות לתיק השיכון. לאור הביקורת של בג"ץ על היקף המינויים בממשלת המעבר, מינוי של כהן לשר השיכון היה מחייב את פיטוריה מהמשרד ומעלה קושי במינויה מחדש במשרד הרווחה. נתניהו צפוי לחלק בימים הקרובים את התיקים מהם התפטר - רווחה, תפוצות וחקלאות - לשרים מכהנים, במקום למנות שרים חדשים ולהיתקל בקשיים משפטיים.

בדיוק לפני שבוע, הודיע ח"כ דוד ביטן (הליכוד), כי בשל הביקרות שהביע בג"ץ על מינוי השרים בממשלת המעבר, הוא מוותר על מינוי כשר החקלאות. "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן".

נתניהו הודיע על מינויו של ביטן לתיק החקלאות במסגרת סבב המינויים שעליו הכריז השבוע, אך מאז חלו שורה של עיכובים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרש להביא את המינוי לדיון בממשלה, ולא להתספק במשאל טלפוני כנהוג, כדי שהשרים יעמדו על הקשיים המשפטיים שבמינוי ביטן, החשוד בשורה של עבירות שוחד.

עוד בוואלה!

חוק המספרים הקטנים: אחרי האיחודים, גנץ ונתניהו עולים לזירה משופרת

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully