וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת בנט ופרץ תמה ללא הסכמות; בן גביר: "הליכה יחד יכולה להציל את הגוש"

שעות לסגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23 נועדו יו"ר הבית היהודי ויו"ר הימין החדש, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכמות. סלע המחלוקת העיקרי נותר שילובו של יו"ר עוצמה יהודית ברשימה, שהגיע לכנסת והביע נכונות לאיחוד. במקביל, נתניהו זימן את השרים בניסיון להגיע להבנות

שידור ישיר מהכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

LIVE

שר הביטחון נפתלי בנט ושר החינוך רפי פרץ נפגשו הערב (רביעי) במאמץ אחרון לאיחוד לפני סגירת הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23. פגישתם, שנערכה בקריה בתל אביב, הסתיימה ללא הסכמות והשניים צפויים להגיע למשכן בירושלים.

לאחר הפגישה ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו זימן את בנט ואת פרץ ללשכתו בניסיון להגיע להבנות. לפגישה צפוי להצטרף גם הרב חיים דרוקמן, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית שהיה מעורב בשבועות האחרונים בניסיונות גישור ופשרה בין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ופרץ.

עיקר המחלוקת בין השניים היא שילובו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ברשימה המאוחדת. דקות לאחר סיום הפגישה בן גביר אמר לכתבים בכנסת כי הוא סומך על ההסכם עם הבית היהודי ורמז כי הוא נרתם לאפשרות של חיבור בין המפלגות. "למרות שפעם אחר פעם אמרתי שאני נגד פגיעה בחפים מפשע, הרי שראיתי את הדברים שנפתלי כתב והחלטתי להסיר את התמונה שבסלון", אמר בן גביר בהתייחסו לביקורת שהשמיע בנט נגדו על כך שבביתו מתנוססת תמונת המחבל ברוך גולדשטיין.

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
ניסיונות אחרונים לאיחוד. סמוטריץ', בנט ופרץ/ראובן קסטרו

דברים דומים כתב יו"ר עוצמה יהודית בחשבון הפייסבוק שלו טרם הפגישה. בן גביר הדגיש פעם נוספת כי פניו לחיבור, ואמר: "יש לי מחלוקות עם בנט, זה נכון, אבל לא הולכים כאן לחתונה, אלא להציל את ממשלת הימין. אני קורא לבנט וסמוטריץ' לגלות אחריות. ההליכה יחד יכולה להציל את גוש הימין".

פרץ הבהיר מוקדם יותר כי הוא לא מתכוון להפר את ההסכם עם עוצמה יהודית לטובת איחוד רחב יותר עם בנט וסמוטריץ'. "למרות כל הביקורות, אנו מצילים עשרות אלפי קולות ימין. הקולות האלה במערכת הבחירות הקודמת הלכו לפח. אני לא מתכוון לוותר על החיבור הזה", אמר פרץ. מקורביו של שר הביטחון מסרו הערב כי הפגישה בין השרים פרץ ובנט התקיימה ברוח טובה. "בנט מעוניין באיחוד עם הבית היהודי בראשות פרץ כדי לחבר את הימין האידיאולוגי. כפי שהבהיר - לא יישב עם איתמר בן גביר", הוסיפו.

במהלך הפגישה פרסם בנט פוסט בפייסבוק שבו קרא לנתניהו לפעול לקידום האיחוד מימין לליכוד. "יש פלונטר פוליטי, אך יש לכך פתרון פשוט ומיידי: שראש הממשלה יזמן אליו את ידידי הרב רפי פרץ, יסייע לו להצטרף אלינו, ושיקרא לבן גביר להסיר את התמודדותו לכנסת", כתב בנט. "אם ראש הממשלה יצליח , הימין לא יאבד אף קול. אם בן גביר יחליט בכל זאת לרוץ, ראש הממשלה יבהיר לציבור שהפעם שאין לבן גביר שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה. יהיו מעט מאד אנשים שיבזבזו את קולם".

עוד בוואלה!

נתניהו דחק בשמעון ריקלין להצטרף לבית היהודי, העיתונאי דחה ההצעה

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר במהלך הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 23, כנסת, ירושלים 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"לא הולכים כאן לחתונה". בן גביר בכנסת, הערב/ראובן קסטרו

גורמים בסביבת השר פרץ מסרו כי "השר עשה מאמצים בשעות האחרונות לשכנע את איתמר להוריד את התמונה התלויה בביתו. כעת, לאחר הודעת בן גביר האחריות לעתיד הציונות הדתית, לעתיד הימין, ולעתיד ארץ ישראל מונחת לפתחו של נפתלי בנט".

בתוך המפלגה נשמעו גם קריאות אחרות. ח"כ מוטי יוגב, מספר 2 במפלגה, קרא לפרץ לוותר על ההסכם עם בן גביר ולנהל משא ומתן עם בנט, שקד וסמוטריץ'. בהודעה שהפיץ כתב: "בל נהמר ונעשה שוב את הטעויות שנעשו בשנה האחרונה, בה היו מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה ואיבדו קולות לימין. למרות כל המשקעים שבין המפלגות, נקיים משא ומתן פנים אל פנים, לא דרך התקשורת, נחזור לנקודה המשותפת בה היינו רק לפני ארבעה חודשים". יוגב מתכוון לבחירות האחרונות שבהן רצו הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי יחד, ללא עוצמה יהודית.



(עדכון ראשון: 18:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully