וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות נדירות של שבטים נידחים הנמצאים בסכנת הכחדה

21.1.2020 / 0:02

הצלם הבריטי ג'ימי נלסון הצליח להתיידד עם שבטים נידחים מכל רחבי העולם ולהביא תיעוד יוצא דופן של האנשים שחיים הרחק מהציביליזציה

Jimmy Nelson - Blink. And they're gone

כל חייו המקצועיים של הצלם הבריטי ג'ימי נלסון, בן ה-52, עברו בטיסות ברחבי העולם ובניסיון להתקרב ולהכיר שבטים נידחים. מיומנותו להשיג את ביטחון ואמון בקרב האנשים שבדרך כלל מתרחקים מהציביליזציה ולא מכירים את שפתו מסייעת לו להביא תמונות נדירות של שבטים נידחים הנמצאים בסכנת הכחדה.

הוא ביקר כבר בקניה, אקוודור, תאילנד, סודן, סין ופפואה גינאה החדשה ובכל פעם נאלץ לעבור "טקס קבלה" לפני שהצליח לתקשר עם השבטים אותם איתר. רק אחרי שיצר קרבה, הציע נלסון לחברי השבט לתעד אותם במצלמתו. את התמונות המרהיבות הלוכדות את היופי הגולמי והטבעי של חלק מהילידים הוא מפרסם בעמוד האינסטגרם שלו.

בתמונה אחת נראה מנהיג שבט מהרי אלטאי שבמונגוליה, מכוסה בפרווה עבה כשעל ידו הימנית נשר. באחרת נראית ילדה צעירה כשעל פניה פסים אדומים, מעוטרת בלבוש שבטי של שבט הצ'יצ'ימקס הנוודי שבמרכז מקסיקו. "אתה צריך לתת להם זמן, לשים את עצמך על הקרקע ואחרי פרק זמן קצר תתקבל", הסביר ג'ימי, "אני חושב שזה מדהים עד כמה אתה יכול להגיע לאנשים בלי לדבר איתם. אנחנו מדברים שפות שונות אבל נראה שזה לא משנה. כולנו בני אדם. זה עניין של להיות פתוח לעולם, ללא שיפוט, ללא ידע מוקדם, רק אהבה למקומות אחרים ולבני אדם אחרים".

תיארתם לעצמכם איך נראים החיים בלי סמארטפון, בלי אינסטגרם, בלי נטפליקס, בלי קפה!? ג'ימי מסביר: "האנשים האלה חושבים אחרת. אנחנו תמיד חושבים על העתיד. הם חיים בהווה. הם חיים את הרגע וזה נפלא. הם לא מתעסקים בשטויות. הם חיים בהישרדות. אם הם חיים באקלים הקר, הם משתמשים בעור של בעלי חיים כדי להתחמם ואם הם גרים במקומות חמים, הם חיים מתחת לעצים". ג'ימי מודה שהוא לא מסוגל לראות את עצמו חיי חיים שכאלה: "אני משתמש במצלמות שלי כתירוץ לברוח. הדבר האהוב עלי הוא לשבת על מטוס כשאנחנו עוזבים עולם אחד ונכנסים לעולם אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully