וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף הכוכב חושף: שלוש טעויות שכולנו עושים עם תפוחי האדמה בהכנת פירה

27.1.2020 / 0:11

מרקוס וורינג, שף נודע ופופולרי בבריטניה, שיתף את הדרך שלו להכנת הפירה המושלם וחשף את הטעויות הנפוצות שרבים מאיתנו עושים עם תפוחי האדמה והסביר מדוע כדאי מאוד להימנע מהן

טיפים של שף בעל כוכב מישלן להכנת פירה/מערכת "אסור לפספס"

מי מאיתנו לא אוהב לאכול פירה? זו תוספת מאוד טעימה לצד הבשר שאנחנו אוכלים או אפילו סתם כמנה מנחמת שעומדת בפני עצמה ביום קר. יש מי שמסוגל להכין פירה מתוך שינה, אבל ישנם כאלה שעבורם זו מנה שממש לא פשוט להכין - בגלל שלא תמיד אנחנו מצליחים לרסק את תפוחי האדמה כמו שאנחנו רוצים - ואין דבר יותר מעצבן בלהתקל בביס בגוש תפוחי אדמה במקום במרקם הרך של פירה עשוי היטב. לכן השף בעל כוכב המישלן מרקוס וורינג, שנחשב לאחד מהשפים המצליחים בבריטניה וגם שופט בתכנית מאסטר-שף הבריטית, חשף בספר החדש שלו את הטיפים שלו להכנת פירה מושלם.

סיר עם פירה. ShutterStock
אוהבים פירה? כך תכינו אותו נכון/ShutterStock

לשף וורינג יש שלושה טיפים עיקריים - "תחתכו במידה שווה, תבשלו בעדינות ואל תמהרו", הוא מציע. וורינג טוען שרבים מאיתנו עושים טעות בכך שהם חותכים את תפוחי האדמה בגדלים שונים. טעות נפוצה נוספת היא שאנשים מרתיחים את תפוחי האדמה מהר מדי ואז לא נותנים להם כמה דקות להתקרר.

הוא מסביר שיש לקלף היטב את תפוחי האדמה ואז לשטוף אותם ולוודא שהם חתוכים לחתיכות בגודל שווה. הסיבה היא שאם אנחנו חותכים אותם לגדלים לא שווים החתיכות הקטנות יתבשלו יותר מדי ויספגו מים, מה שיהפוך את הפירה לחסר טעם.

עוד בוואלה!

השף שמאכיל את המלכה חושף: איך להכין תפוחי אדמה מושלמים בתנור

לכתבה המלאה

טיפ נוסף שלו הוא לבשל את תפוחי האדמה עם מלח בהרתחה איטית. אם מרתיחים אותם מהר על אש גבוהה, החלק החיצוני שלהם יתבשל יותר מדי לפני שהחלק הפנימי יתבשל מספיק. זה יגרום לפירה להיות לא מבושל בחלקו ופחות טעים.

אחרי שתפוחי האדמה התבשלו כמו שצריך (אבל אינם מתפרקים) יש לסנן את המים ואז לחכות חמש דקות ולתת להם להתייבש לפני שמתחילים למעוך אותם. רק אחרי זה ולאחר שניערנו אותם היטב - תפוחי האדמה מוכנים לפעולת הריסוק. בשלב הזה אפשר להוסיף חמאה, חלב, גבינה או עשבי תיבול כדי להוסיף טעם. בתיאבון.

מקס וורינג. צילום מסך
מלמד אותנו להכין פירה. מקס וורינג/צילום מסך

ואלה הסודות של טייסטי לפירה מושלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully