וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסיונות לאיחוד בימין: מגעים בין סמוטריץ' לפרץ, אין התקדמות עם בנט

9.1.2020 / 21:18

ברקע הנתק בין מנהיגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, כתב סמוטריץ' כי אין כלל "תיעוב" ביניהם אלא מחלוקת עניינית בלבד. השניים סיכמו להיפגש בארבע עיניים ולאשר ריצה משותפת של המפלגות. במקביל, בנט נועד עם שניהם במטרה לקדם איחוד רחב בימין, אך בשלב זה המו"מ תקוע

עריכה: עמית שמחה

התחממות בין ראשי מפלגות גוש הימין? יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', נפגש הערב (חמישי) בירושלים, ברקע המתיחות בינהם. שר התחבורה כתב עוד לפני הפגישה כי כי כל "תיעוב" שיוחס למערכת היחסים ביניהם "לא היה ולא נברא".

"הרבה כתבים, כמו תזמורת בתאום מושלם, מצייצים על 'תיעוב' ביני לבין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ. התזמון וניסוח המתואמים מלמדים שיש איזה שועל קטן מחבל כרמים שמנסה לחבל באחדות המתגבשת והוציא תדרוך שקרי לכל הכתבים. חברים, לא היה ולא נברא", צייץ סמוטריץ'. "בין הרב רפי לביני יש אכן מחלוקת עניינית. אני דורש אחדות אמיתית ובחירות דמוקרטיות והוא מסרב. מחלוקת עניינית כן, אך חלילה לא מעבר לכך. אני פועל בימים האחרונים בנחישות ובאחריות ליצירת אחדות כמה שיותר רחבה, שתהיה ראויה לאמון הציבור, ותמקסם את האלקטורט של הציונות הדתית שמימין לליכוד. בעזרת השם ובעבודה קשה נתגבר על השועלים ונצליח במשימה החשובה הזו".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"מחלוקת עניינית". פרץ וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

בתגובה לדברים, קרא לו יו"ר הבית היהודי רפי פרץ להיפגש. "בצלאל ידידי. תודה על הדברים. יש לנו אחריות גדולה, בוא ניפגש ונסגור הסכם ביננו", כתב בטוויטר.

"פניתי לרב רפי פרץ והצעתי לו להיפגש עוד היום בארבע עיניים ולנסות לגשר על הפערים בינינו. להערכתי על רקע היחסים הטובים בינינו פגישה כזו יכולה לקדם מאוד אחדות רחבה ככל הניתן", מסר סמוטריץ'.

ביממה האחרונה נפגש יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט עם סמוטריץ' ופרץ במטרה לבחון אפשרות לאיחוד רחב בבחירות הקרובות, בדומה לרשימת ימינה שהתמודדה בבחירות הקודמות. בשלב זה, לא נרשמה התקדמות בין הצדדים.

(עדכון ראשון 15:05)

עוד בוואלה!

חיבורים מול אגו: שבוע לסגירת הרשימות - רגע האמת של הפאזל הפוליטי

לכתבה המלאה
לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23. אין, עיבוד תמונה
לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23/עיבוד תמונה, אין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully