וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור הקיא את אורן חזן מתוכו. מבחיל שהוא הפך לליהוק לגיטימי לאח הגדול

12.1.2020 / 0:00

הציבור בחר שאורן חזן לא ייצג אותו. אפילו נתניהו התנער ממנו. מה גרם לרשת 13 לחשוב שמדובר בליהוק לגיטימי לתוכנית בפריים טיים? למה האיש הזה שצריך להרחיק ילדים ממקלטי הטלוויזיה כשהוא פותח את הפה צריך לקבל עוד ועוד זמן מסך גם אחרי שההשפעה שלו נלקחה ממנו?

רשת 13

התקשורת הישראלית מבקרת חדשות לבקרים את ראשי המדינה בשיסוי ובפילוג שחווה החברה הישראלית בשנים האחרונות. היא מאשימה, ובצדק, את ריח הריקבון המוסרי שעולה מממשלה ששלושה משריה חשודים בפלילים, ונגד העומד בראשה הוגשו שלושה כתבי אישום. ואולם, גם אם מתעלמים מתפקידה של התקשורת בתוך אותם תיקי שחיתות ממש, נראה שלכל הפחות אפשר להאשים את ערוצי הטלוויזיה המקומיים בצביעות פלילית. זה לא שביומיום ערוצי הברודקאסט הישראליים הם המקבילה הישראלית ל-HBO, אבל נראה שהעונה המקומית העשירית של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" הצליחה לשבור שיאי גועל כשהחליטה להכניס בשעריה - הגם שלשבוע בלבד - את אורן חזן, מהח"כים הבזויים שאי פעם ידעה המדינה.

צריך לזכור ש-5,986 בני אדם אחראים לכך שאנחנו בכלל יודעים מי זה אורן חזן. סך הכל 5,986 איש שבחרו באורן חזן בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד הארצית בשנת 2015. השם של אורן חזן היה אנונימי כמעט לחלוטין באותם ימים, וסביר להניח שרוב האנשים שהצביעו לו לא הכירו אותו בכלל. נשמע לכם מוזר? קבלו תזכורת: חזן, בן 32 בזמנו, התמודד על המקום ה-30 ברשימת הליכוד ששוריין למועמד מתחת לגיל 35 ("משבצת הצעירים"). זה נחשב למיקום לא ריאלי, שכן אף סקר באותם ימים לא חזה לליכוד 30 מנדטים. ובכל זאת, מאחורי הקלעים בחשו פעילי ליכוד ותיקים לבחור בחזן על פניו של שי מלכה הפייגליניסט, מי שהפך לימים למנכ"ל מפלגת "זהות". מלכה קיבל 5,068, חזן כאמור קיבל קצת יותר, עקף אנשי ציבור ופוליטיקאים מנוסים שקיבלו הרבה יותר קולות ממנו בפריימריז (מיכי רצון ופנחס עידן קיבלו כמעט כפול קולות ממנו, כל אחד) והפך בתוך זמן קצר לחבר הכי מפורסם בכנסת ישראל.

האח הגדול. צילום מסך
כמה היינו תמימים. אורן חזן/צילום מסך

908 הקולות שהפרידו בין חזן לבין מלכה הם שהכריעו את הכף, והם גם הסיבה שאורן חזן הפך להיות "הכוכב" של תוכנית הריאליטי המצליחה. אלא שהליהוק העצל שהכניס את חזן לבית המפורסם במדינה הוא קש אחרון בגבבה של אשפה שהעמיס המחוקק בדימוס על כלי התקשורת המקומית בשנים האחרונות.

ארבע השנים שחזן בילה בכנסת ישראל הפכו אותו לכוכב רוק במונחים של עולם הפוליטיקה הישראלית. היו כמובן אנשי ציבור שנכחו ביותר הצבעות, ולקחו חלק ביותר ועדות - אבל מעטים בילו, תרתי משמע, במשכן המכובד בירושלים יותר מאורן חזן. התקשורת הישראלית, מסיבות שמזמן כבר לא שמורות איתה, המשיכו לתת במה לחזן באופן ישיר לכמות הרפש והזוהמה שהוא החליט לפזר סביבו. ככל שהוא נתפס יותר רדוד, יותר קיצוני, יותר משסה, יותר בהמי - כך הוא קיבל יותר פרסום.

גילוי נאות: כותב שורות אלה היה בין הראשונים לזהות את הפוטנציאל הקומי שטמון באורן חזן. למעשה, אני הייתי הראשון לראיין אותו בתקשורת המיינסטרים, עוד לפני הפריימריז בליכוד של 2015. זה היה ריאיון קליל, עם גבר צעיר וישיר, שלא ניסה לעשות רושם או לשמור על קור רוח דיפלומטי. בחור פשוט, במובן הטוב של המילה. לאורך כל הריאיון הוא כינה אותי "אחי" ולא הפסיק לצחוק מהבדיחות של עצמו. הוא לא נשמע כמו אף פוליטיקאי שדיברתי איתו אי פעם, וזה דווקא היה שונה ומרענן. היה בו משהו סוחף, אמיתי, כזה שקצת חסר בתוך הפוליטיקה המקומית. כשהוא נבחר לבסוף כנגד כל הסיכויים הייתי בהלם שהמצחיקול הזה הולך להיות בכנסת, אבל גם הייתה לי תקווה שהוא ייקח את האנרגיה המרעננת שלו למקום חיובי בכנסת. מהר מאוד הבנתי כמה שהייתי תמים.

עוד בוואלה!

אנחנו לא קונים את היללות של אסיף. הכול שם מניפולציה ואגואיזם

לכתבה המלאה
נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. פייסבוק, צילום מסך
הכי מביך בהיסטוריה. חזן וטראמפ/צילום מסך, פייסבוק

אחרי שעמית סגל חשף את עברו המפוקפק כמנהל קזינו בבולגריה, התקשורת המקומית התחילה להתעניין בחזן רק יותר - והוא מצדו נתן לה בשר להתעסק בו. הוא לעג לנכותה של חברת הכנסת קארין אלהרר, מה שהביא אותו בפעם הראשונה (וממש לא האחרונה) בפני ועדת האתיקה של הכנסת שהשעתה אותו לשבוע מהשתתפות בפעילות פרלמנטרית. זה לא מנע ממנו להפוך בתוך זמן קצר למשתתף קבוע בתוכנית "מחשב מסלול מחדש" של הוט - עניין שגרם לו להינזף שוב על ידי ועדת הכנסת. הוועדה החליטה לא להטיל סנקציות על חזן, מכיוון שהיא קיבלה את טענתו של חזן על כך שהוא חשב שאסור לחברי כנסת להשתתף רק בתוכניות ריאליטי. באופן אירוני, כמה חודשים לאחר מכן ישתתף חזן בתוכנית הריאליטי "ריסטרט" בערוץ 10.

כשהסתנן לשורת המכובדים שקיבלה את פניו של הנשיא טראמפ בנתב"ג ועשה עמו את הסלפי המביך בהיסטוריה, הוא הפך למרואיין מבוקש בכל כלי התקשורת - שרצו לקבל עוד ועוד מהליצן המחוקק שהביך את האיש החזק בעולם. אלא שמעבר למבוכה, חזן המשיך לעורר שערוריות בתוך המשכן. הוא הושעה מפעילות הכנסת שוב לאחר שנצמד אל חברת הכנסת מיכל רוזין בזמן שהתראיינה לטלוויזיה וקילל אותה. כל אלה כמובן לא הפריעו לתקשורת לסקר את חתונתו של חזן כאילו היה נסיך הכתר העברי.

בהמשך הוא הודה בתקיפת עובד ציבור והתנהגות פסולה במקום ציבורי ונגזר עליו לבצע עבודות שירות. לאחר שהצטברו נגדו מספר בלתי מבוטל של תלונות מצד עמיתיו לכנסת (בין השאר רמז לחברת הכנסת מיכל בירן שהיא יכולה לעבוד בזנות) הוא הושעה מהכנסת לתקופה חסרת תקדים של חצי שנה על ידי ועדת האתיקה. זו לא תהיה הפעם האחרונה שהוא יושעה מהכנסת בזמן הקדנציה היחידה שלו. חודש לאחר שחזר לכנסת הושעה שוב לתקופה של חודש וחצי לאחר שאיחל לראש האגף לשיקום נכים במשרד הביטחון, תת אלוף במילואים חזי משיטה, "לסבול כמו האנשים האלה". הייתה גם התבטאות גזענית מפורסמת נגד חתונתה של אשת התקשורת לוסי אהריש, והיו גם תלונות שהתקבלו עליו מצד עובדי הכנסת, שטענו שהוא נוטה להעליב ולהשפיל אותם - דבר שמסתדר יפה עם הרגע המתועד בו הוא מכנה את חבר הכנסת אילן גילאון, המתנועע בכיסא גלגלים, בכינוי הדוחה "חצי בנאדם".

האח הגדול. צילום מסך
ליצן מחוקק. אורן חזן/צילום מסך

הכנסת ירקה אותו החוצה, ראש הממשלה נתניהו התנער ממנו, בפריימריז בליכוד לקראת הבחירות הראשונות ב-2019 הוא נדחק למקום לא ריאלי והחליט לרוץ בראשות מפלגת צומת -שקיבלה 2,417 קולות. כמעט חצי ממה שקיבלה מפלגת הדאחקה של סמיון גרפמן. אפילו מפלגת הטבעונים "צדק לכל" קיבלה יותר קולות ממנו. בבחירות החוזרות בספטמבר, בלי אורן חזן, צומת קיבלה יותר מ-14 אלף קולות - פי 7 מאשר קיבלה עם "הכוכב". ככל הנראה שהעם הרבה פחות רדוד ממה שהתקשורת עושה ממנו.

העם אמר את דברו בכל הנוגע לאורן חזן. הציבור בחר שהאיש הזה לא ייצג אותו. מה גרם לאנשים ברשת 13 לחשוב שמדובר בליהוק לגיטימי לתוכנית בפריים טיים? למה האיש הזה שצריך להרחיק ילדים ממקלטי הטלוויזיה כשהוא פותח את הפה צריך היה לקבל עוד ועוד זמן מסך גם אחרי שלקחנו ממנו את מעט ההשפעה שהייתה לו על החיים שלנו? היו ימים בתקופתו של המנכ"ל הקודם אבי צבי ש"רשת" שניסתה להציב אלטרנטיבה קצת פחות דורסנית ורדודה מ"קשת" של אבי ניר, נראה שהימים האלה מאחורינו. תרחיקו את הילדים מהמסכים האלה, והכי טוב - תרחיקו גם את עצמכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully