וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שפיר לאולפן וואלה! NEWS: "גנץ חייב להתערב באיחוד בשמאל"

על רקע הקיפאון במו"מ על המשך השותפות, חברת הכנסת העומדת בראשות המפלגה הירוקה מאשימה את מרצ כי הם "פירקו את המחנה הדמוקרטי" וקוראת ליו"ר כחול לבן להתערב, "כדי שלא ייפול אפילו חצי מנדט מתחת לאחוז החסימה". היא מביעה אופטימיות שיושג איחוד עד סגירת הרשימות

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: נועה לוי

שבוע וחצי לסגירת הרשימות, ח"כ סתיו שפיר (המפלגה הירוקה/המחנה הדמוקרטי) קוראת ליו"ר כחול לבן בני גנץ "להתערב התערבות מסיבית" במתרחש במפלגות השמאל כדי למנוע אובדן קולות מתחת לאחוז החסימה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS שפיר מתחה ביקורת על כחול לבן ואמרה כי האחריות לאיחודים מוטלת גם על כתפיהם. "נתניהו עוד שנייה תולה תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון כדי להביא שותפים מהימין הכהניסטי", אמרה. "לא יכול להיות שמי שמוביל את המחנה וצריך את תמיכת המחנה כדי להיות ראש הממשלה, דבר שאנחנו כמובן המלצנו עליו, לא מתערב בסוגיה הזאת בצורה הכי עמוקה שיש".

לדברי שפיר, "בכחול לבן חייבים להבין - הם מקבלים הרבה מאוד אמון מהציבור במרכז-שמאל, אבל כדי שיהיה להם מחנה והם יוכלו להרכיב ממשלה ולא להיגרר לממשלה, הם חייבים שלא ייפול אפילו לא חצי מנדט מתחת לאחוז החסימה". שפיר סירבה לפרט ברמה המעשית מה על כחול לבן לעשות והסתפקה בתשובה לפיה "כל דבר שיביא לאיחודים בתוך המחנה". עם זאת, היא לא שללה את האפשרות שהיא עצמה, שעומדת בראשות המפלגה הירוקה, תרצה לרוץ עם כחול לבן במסגרת בלוק טכני.

סתיו שפיר באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"נתניהו עוד שנייה תולה תמונה של גולדשטיין בסלון". שפיר באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"לא יכול להיות שמי שמוביל את המחנה וצריך את תמיכת המחנה כדי להיות ראש הממשלה לא מתערב בסוגיה הזאת בצורה הכי עמוקה שיש"

לאור המאבק הפוליטי שמתנהל בשבועות האחרונים במחנה הדמוקרטי והמאמצים לאיחוד בין מרצ לבין מפלגת העבודה, עתידה הפוליטי של שפיר בשלב זה לא ברור, לאור קיפאון במשא ומתן בינה ובין מרצ על המשך השותפות במסגרתה רצו בבחירות הקודמות. "מרצ, נכון לעכשיו פירקו, את הסדר 'המחנה הדמוקרטי' ונכנסו לשורה של צעדי משא ומתן עם כל מיני גורמים, אז כרגע אין את המחנה הדמוקרטי כפי שהוא היה", היא אמרה, אך הביעה אופטימיות שעד סגירת הרשימות בשבוע הבא "נראה את המחנה הדמוקרטי חוזר למצב מאוחד ומסודר כמו שרצנו בבחירות הקודמות, כי זה הדבר המובן מאליו לעשות כי זה מה שהציבור שלנו מבקש מאיתנו לעשות".

לדבריה, "מפלגות השמאל המון פעמים הצטיינו בלהתפורר ולהתפזר במריבות פנימיות, במקום בלהתאחד ולצאת לקרב על העתיד שלנו ביחד, שזה מה שהציבור שלנו היה רוצה".

"התנהגתי כמבוגר האחראי"

במרצ מעוניינים לדון מחדש על מקומה של שפיר, ששובצה בבחירות הקודמות במקום ה-2 במחנה הדמוקרטי, ברשימה בבחירות הבאות, בעוד את מספר 3 ברשימה, יאיר גולן, ככל הנראה יקפיאו באותו מקום. שפיר דחתה את הטענות והביקורת של בכירים במפלגה על התנהלותה ודרישות מופרזות לכאורה שהעלתה במשא ומתן. "העובדה היא שבתוך מרצ החליטו לא לערוך פריימריז, הם חשבו שזה לא נכון לשנות את המיקומים שלהם ברשימה, והאמת שהצדק עמם. זה המצב כרגע במדינה. אין סיבה לערוך שינויים ברשימה. אותו דבר מה שהחליטו למרצ נכון גם לגבי המחנה הדמוקרטי. מה הסיבה לעשות שינויים? כי 'מישהו' חושב שהוא צריך לדבר על חשבון מקומו של מישהו אחר? מה הסיבות לדבר כזה?".

עם זאת, היא נמנעה מלנקוב בשמותיהם של הגורמים במרצ שפועלים נגדה ונמנעה גם ממתיחת ביקורת ישירה על יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ. "אני לא אכנס למריבות הפנימיות שלהם על מי שם רוצה לטפס במקום, אני חושבת שגם הציבור רואה את הדברים האלה, לכן אני הצגתי בצורה שקופה ופתוחה את ההצעות שלי", היא אמרה, בהתייחס להצעה פומבית שהעבירה השבוע להורוביץ לפיו היא תוותר על המקום ה-2 לטובת ייצוג ערבי ברשימה ושריון לח"כ עיסאווי פריג'.

סתיו שפיר באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"מפלגות השמאל הצטיינו בלהתפורר במריבות פנימיות". שפיר/ראובן קסטרו
"מובן לכולם שצריך להתאחד, וכן זה גם אומר בכחול לבן"

במרצ טוענים כי גם במפלגת העבודה, המפלגה הקודמת שלה, הטילו וטו על מועמדות של שפיר במידה ואכן יושג איחוד עם מרצ. גם את הטענות הללו היא דחתה בתוקף. "עד כה אני כצעירת חברות הכנסת התנהגתי כמבוגר האחראי של המחנה: אני הובלתי את האיחוד, אני שילמתי ומשלמת מחיר פוליטי על האיחוד, הרי לא הייתי נשאלת את כל השאלות האלה, אילולא אני קמתי וויתרתי על המקום שלי במפלגת העבודה ואיחדתי המחנה הדמוקרטי ואני היום צריכה להתנהל בסיטואציה הלא נעימה הזאת", אמרה שפיר. "אני קוראת לחבריי אנחנו חייבים להפסיק עם המאבק הפנימי ועם הבלגן הזה עד סגירת הרשימות. חבל על הזמן. יש בחירות, צריך לנהל אותן ביחד. מובן לכולם שצריך להתאחד, וכן זה גם אומר בכחול לבן. מובן לכולם שנדרשים איחודים בשמאל כדי שאף אחד לא ייפול מתחת לאחוז החסימה, אז קדימה, בואו פשוט נפשיל שרוולים ונתחיל לעשות אותם".

את לוקחת בחשבון שאם תרוצי עצמאית יכול להיות לא תעברי את אחוז החסימה ותבזבזי קולות לגוש? את תרוצי עד הסוף?

"את אותה השאלה את יכולה לשאול את מרצ. כרגע, בכל סקר אפשרי הם מתחת לאחוז החסימה".

עוד בוואלה!

בין ברוטו לנטו: השיקולים האמיתיים של נתניהו בסבב המינויים

לכתבה המלאה
סתיו שפיר באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נמנעת ממתקפה ישירה על הורוביץ. שפיר באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully